Citat:
Ursprungligen postat av
Star Witness
Idé till personlighet:
Person som försvarar det här kräket, tycker synd om honom, tycker att man ”inte ska döma”, ”vänta på fakta” etc.
Hur står det till i huvudet på ER?? Han mördade två barn förihelvete. Spelar väl för fan ingen roll hur dåligt han mådde? Ja jag vet att en massa deprimerade och misslyckade jävlar själva skriver här men vadå, ni skulle typ kunna göra samma sak om ni bara blev lite ledsnare, om omvärlden var ännu lite mer ”orättvis” framöver? Skärpning för fan. Det finns INGA ursäkter för att ha ihjäl sina barn.
Ja, liksom ett domstol gör. Väger fakta för att fälla rättvisans klubbslag.
Polisen kommer att genomföra en ordentlig mordutredning till punkt och pricka enligt vad som föreskrivs i den sk MordBibeln. Tekniska utredningar, rättsläkarutlåtande, obduktionsutlåtanden, massvis med förhör, tekniska undersökningar, kartläggning av båda föräldrarna, genomgång av dokumentation mm. ALL FAKTA.
Du undrar hur det står till i Mitt huvud? Vad av ovanstående fakta vet du/ni som är så snabba att döma? ÄR det så lösa boliner du/ni själv/a vill bli dömd/a på??? Oavsett brott. Sådana länder finns.
Så låt mig returnera frågan Hur står det till i ditt/ert huvud?
Sverige är tack och lov inte ett av dessa länder.
Tvärtom, Sverige utsågs till en topplacering tillsammans med övriga nordiska länder som de mest rättssäkra länderna i Världen 2018.
Källa:http://data.worldjusticeproject.org/