Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-25, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Har inte läst igenom tråden men skulle inte vara ett dugg forvånad om socialtjänstens familjeomsorg har varit inblandad på något sätt.
Då brukar det gå åt helvete när de feministiska systrarna ska hjälpa till.
Det brukar sällan eller aldrig framgå i mainstream media att den enheten varit med och styrt och ställt.
Vad är det där för dumheter? Det går inte att relativisera det här illdådet. GM valde att mörda sina barn. Det går inte att skylla på samhället.
Citera
2019-01-25, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
Idé till personlighet:

Person som försvarar det här kräket, tycker synd om honom, tycker att man ”inte ska döma”, ”vänta på fakta” etc.

Hur står det till i huvudet på ER?? Han mördade två barn förihelvete. Spelar väl för fan ingen roll hur dåligt han mådde? Ja jag vet att en massa deprimerade och misslyckade jävlar själva skriver här men vadå, ni skulle typ kunna göra samma sak om ni bara blev lite ledsnare, om omvärlden var ännu lite mer ”orättvis” framöver? Skärpning för fan. Det finns INGA ursäkter för att ha ihjäl sina barn.

Du underskattar hur svaga och bräckliga svenska män är idag. Räcker med att man inte för gå solo mid för ett få damp som vuxen.
Citera
2019-01-25, 06:40
Medlem
.

Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Lite kan man väl tänka när man är psykotisk, beror väl på hur mycket? Men han kan ju va psykopat också. Det finns det tyvärr inget bot mot vad jag vet.Men vad vet jag...

It takes one to know one.

Ja. Det kan man. En psykos kan variera i styrka. Dessutom kan man ha något som heter psykotiska INSLAG.

Det som talar emot en regelrätt psykos är att det i videon, om transkriptionen av den är korrekt, inte verkar förekomma det fragmenterade tal och de påtagliga verklighetsfrånvända paranoida vanföreställningar som karaktäriserar en psykos.

Jag har stor kunskap om detta då min bror var schizofren och hade återkommande psykoser av varierande grad. I psykos var han dock kapabel till att betala räkningar till exempel, hallucinationerna etcetera till trots, men när man pratade med honom stod det extremt klart att han var allvarligt psykotisk.
Senast redigerad av Mitokondrie 2019-01-25 kl. 06:42. Anledning: .
Citera
2019-01-25, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
Idé till personlighet:

Person som försvarar det här kräket, tycker synd om honom, tycker att man ”inte ska döma”, ”vänta på fakta” etc.

Hur står det till i huvudet på ER??
Han mördade två barn förihelvete. Spelar väl för fan ingen roll hur dåligt han mådde? Ja jag vet att en massa deprimerade och misslyckade jävlar själva skriver här men vadå, ni skulle typ kunna göra samma sak om ni bara blev lite ledsnare, om omvärlden var ännu lite mer ”orättvis” framöver? Skärpning för fan. Det finns INGA ursäkter för att ha ihjäl sina barn.

Ja, liksom ett domstol gör. Väger fakta för att fälla rättvisans klubbslag.

Polisen kommer att genomföra en ordentlig mordutredning till punkt och pricka enligt vad som föreskrivs i den sk MordBibeln. Tekniska utredningar, rättsläkarutlåtande, obduktionsutlåtanden, massvis med förhör, tekniska undersökningar, kartläggning av båda föräldrarna, genomgång av dokumentation mm. ALL FAKTA.

Du undrar hur det står till i Mitt huvud? Vad av ovanstående fakta vet du/ni som är så snabba att döma? ÄR det så lösa boliner du/ni själv/a vill bli dömd/a på??? Oavsett brott. Sådana länder finns.

Så låt mig returnera frågan Hur står det till i ditt/ert huvud?

Sverige är tack och lov inte ett av dessa länder.

Tvärtom, Sverige utsågs till en topplacering tillsammans med övriga nordiska länder som de mest rättssäkra länderna i Världen 2018.
Källa:http://data.worldjusticeproject.org/
Citera
2019-01-25, 06:45
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitokondrie
Ja. Det kan man. En psykos kan variera i styrka. Dessutom kan man ha något som heter psykotiska INSLAG.

Det som talar emot en regelrätt psykos är att det i videon, om transkriptionen av den är korrekt, inte verkar förekomma det fragmenterade tal och de påtagliga verklighetsfrånvända paranoida vanföreställningar som karaktäriserar en psykos.

Jag har stor kunskap om detta då min bror var schizofren och hade återkommande psykoser av varierande grad. I psykos var han dock kapabel till att betala räkningar till exempel, hallucinationerna etcetera till trots, men när man pratade med honom stod det extremt klart att han var allvarligt psykotisk.
När depressionen varit tillräckligt djup tillräckligt länge ter sig personen smått psykotisk: ALLT är fel, det finns INGEN ljusning, inget betyder något, allt går på sparlåga, tankarna går bara i en riktning och intryck utifrån "studsar" mot en "vägg" etc. Kanske drack han lite också, under kvällen, och eventuellt i kombination med någon tablett. Tragiskt hurusom, men saker sker tyvärr, allt som kan ske sker för eller senare...
Citera
2019-01-25, 06:49
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Vem är afghanen, och hur kommer han in i bilden?

Han påstod att hans 10 år yngre ex tjej träffat en ny ung krallig afgan och att han inte orkade.

Mamman har satt ett hjärta på en krallig afgan, om dom är tillsammans vet jag inte. Någon beskrev honom som kontrollerande och han var ju uppenbarligen trasig i skallen så han kanske bara trodde hon träffat en ny yngre man.
Citera
2019-01-25, 06:56
Medlem
https://blogg.mittmedia.se/nordstrom...t-pa-facebook/
Mycket bra skrivet!
Citera
2019-01-25, 07:06
Medlem
okok1s avatar
Har det kommit fram en video?
Citera
2019-01-25, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sune450
Som jag skrev i tidigare inlägg så känns det inte moraliskt rätt att skicka runt en filmsnutt på den sista stunden i en förtvivlad människas liv. Det finns anhöriga som mår riktigt dåligt över det som hänt å det han gjort. Så av respekt å hänsyn till anhöriga så tänker jag inte skicka videon. Jag sparade den endast till polisen. Jag kommer bli uppringd av en polis å när det är avklarat kommer jag radera filmen. Hoppas du å alla ni som tjatar förstår det. Jag lider nå fruktansvärt med de anhöriga.

Det hedrar dig! Helt rätt beslut. Du verkar besitta alla de egenskaper som en "blå-ljus" personal skall ha
Citera
2019-01-25, 07:18
Medlem
MaBarkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Han påstod att hans 10 år yngre ex tjej träffat en ny ung krallig afgan och att han inte orkade.

Mamman har satt ett hjärta på en krallig afgan, om dom är tillsammans vet jag inte. Någon beskrev honom som kontrollerande och han var ju uppenbarligen trasig i skallen så han kanske bara trodde hon träffat en ny yngre man.
Det finns inga kralliga afghaner, så släpp det spåret.....
Citera
2019-01-25, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Logiskt hade ju varit att skjuta afghanen och exet, hur i h-e kunde han döda sina egna barn?

Har det dykt upp något om exet och afghanen i tråden?

Han kallade honom anabolafghan i filmen
Citera
2019-01-25, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Intressant. Antyder han att hans ex-fru hängde sig på grund av honom? Trodde inte på det först, men visst kan man finna vissa psykopat-drag hos honom. Vad kan få någon att hänga sig så..?

Jag tänker, han var en framgångsrik man med mycket vänner. Säkert karismatisk.

De var inte pga honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in