2019-01-24, 18:29
Medlem
Det kan ju vara så att mamman är död eller är det bara något man bara önskar? För om mamman lever så är hon levandes död. Det skulle kunna vara en förklaring till inläggen på GMs FB efter avrättningen av barnen dvs att mamman inte längre är i livet. Annars så förstår jag inte alls att man väljer att skriva som man skriver.
Citera
2019-01-24, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sune450
Jag har filmen på mobilen. Jag jobbar inom ambulansen å blir alltid lugn å logisk i krissituation, å tänkte direkt att filmen kommer tas bort, å att polisen kommer vilja ha den OM det nu inte slutar väl. Jag hade inte heller möjlighet att åka till honom då jag bor för långt bort, men jag filmade med mobilen på dataskärmen de 4 minuter som inlägget är, å det gör så ont i hela min själ att se honom så fruktansvärt förtvivlad över att inte orka mer.

Å jag blir så otroligt ledsen över alla som spyr en massa galla å falska uppgifter när ni inte har en aning om vem han var. Min uppfattning om honom, jag växte upp i samma by å umgicks lite med honom för 25 år sedan, är att han är/var en otroligt varmhjärtad människa. Jag är totalt chockad över detta och jag har skickat filmen till polisen.

Jag begriper inte för mitt liv vad ni som ber om filmen får ut av att se den. Det är hemskt ångestfyllt å så fruktansvärt tragiskt. Snälla, visa lite respekt för alla hans anhöriga. De har inte gjort något fel å sörjer å mår skit nog ändå nu.

Vila i frid fina smågrabbar <3

Helt seriöst, dela filmen eller håll käften om att du har den. Detta är Flashback, inte familjeliv.

Upp med den eller var tyst.
Citera
2019-01-24, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitokondrie
Ja. Psykvården måste revolutioneras.
Min bror, som var schizofren, tog livet av sig 2016. Min mamma, som inte klarade av hans död och ej heller erbjöds någon som helst form av krisstöd, lade sig ned i sängen och slutade äta, fick lunginflammation som hon vägrade söka vård för, och ingen kan tvinga någon till vård om den inte är just psykotisk eller akut självmordsbenägen. Hon dog 6 månader efter min bror.

En ”parantes” i tråden för att belysa ämnet bristande psykvård som leder till död.
Jag beklagar din sorg och det låter oerhört tragiskt för din familj. Jag lider med dig. Men det hade inte behövt sluta så om det bara hade funnits politiskt vilja.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Du är en jävligt dålig psykolog då. Psykisk ohälsa finns på många plan. Mer och mindre allvarligt. Detta är ju uppenbart psykisk ohälsa. Vad annars tror du det är? Jag kan ärligt inte tänka mig något annat svar än någon jävla religös mening om ondska.

Läs om läs rätt. Jag sa att detta inte ENBART är på grund av psykisk ohälsa. Där finns annat inblandat också, kanske hämndmotiv mot mamman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Scenario 2 hänger förmodligen ihop med scenario 1.

Sant.
Citera
2019-01-24, 18:31
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Det kan ju vara så att mamman är död eller är det bara något man bara önskar? För om mamman lever så är hon levandes död. Det skulle kunna vara en förklaring till inläggen på GMs FB efter avrättningen av barnen dvs att mamman inte längre är i livet. Annars så förstår jag inte alls att man väljer att skriva som man skriver.

Säkerligen syftet och motivet, hämnas på mamman genom att mörda barnen. Den absolut lägsta formen av levande väsen.
Citera
2019-01-24, 18:32
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
På MB (den norska kusken som tydligen red SR's häst på Solvalla häromdagen)'s facebooksida är det intressant argumenterade på det senaste inlägget där hon hedrar (?!) SR's minne. Det är förvånansvärt många som kommenterar och tar SR's parti och det är lite hätsk stämning.

https://www.facebook.com/m*delen.ber*s

* = a

lite random hon varit med i norska PH
Citera
2019-01-24, 18:32
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Samlarobjekt? Det är veteranbilar.

Nej det är gamla skitbilar!
Citera
2019-01-24, 18:33
Medlem
Bet-At-Homes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petarsiginaveln
Sluta upp med att kalla detta för en familjetragedi.
Det är ett brutalt dubbelmord.

Förstår vad du menar, men tänker att man kan ha två tankar i huvudet samtidigt. Dvs att det är en jävla tragedi för dem runt omkring. För mamman, morföräldrar, släkt, vänner, grannar.

Det betyder inte att folk som uttrycker ordet tragedi tar bort att han mördat sina barn och att det är ett fruktansvärt brott. Det kan vara en tragedi och ett brutalt dubbelmord samtidigt.
Citera
2019-01-24, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Nej det är gamla skitbilar!

Och varför skulle han ha det om han nu var så förmögen?
Citera
2019-01-24, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Bra rutet. Ett kallblodigt dubbelmord. Stör mig hemskt mycket på alla som förklarar detta barnamord med psykisk ohälsa enbart. Jag är psykolog och som jag sagt över tio gånger redan så begår man självmord, inte döda sina barn!

Alla borde sluta med att förklara att han dödat barnen på grund av att han mådde psykiskt dåligt, åt mediciner m.m.

Hade det räckt med psykisk ohälsa för att döda sina barn så hade det skett betydligt oftare i vårt samhälle.

Bra rutet? Du psykolog? Är du från vettet?
En psykolog känner då även till uttalet psykos etc och bör helt ovetandes som psykolog inte ens yttra sig i fallet! Hur många gånger du än säger saker så är det inte till din favör! Läs om din utbildning!
Citera
2019-01-24, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det finns en film som anhöriga inte vill ska komma ut antagligen eftersom en skribent som har den inte kan lägga ut den här av respekt för anhöriga.

Så det säger mig att det som finns på filmen bara kommer få GM att framstå i ännu sämre ljus.

Absolut. Men den filmen finns ju inte fysiskt här, därav kan vem som helst rent krasst påstå att det finns både A och B utan att det finns bevis på att det stämmer - därav. Oavsett ifall filmen sprids eller ej så spelar det väl ingen roll ifall folk ”tydligen” spoilar innehållet i den, så det framställer väl GM på olika sätt ändå? Fastän man inte vet sanningshalt.

I övrigt har jag väldigt svårt att se hur någon ska tänka på att spara ner eller spela in från en video av denna karaktär, speciellt när den endast kunde ses av GM’s FB-vänner, vilket klargörs på alla nyhetssidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in