2019-01-24, 16:28
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det där beror ju på att män inte söker hjälp i samma utsträckning som kvinnor. Det är ju inte lätt för psykvården att hjälpa den som inte söker för psykiska åkommor . . . .
De söker inte hjälp för de får ingen hjälp! Män är inte prioriterade inom psykvården. Kvinnor är prioriterade män är inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Kvinnor anklagas oftare för att vara psykiskt sjuka och störda än vad män gör och människor som begår självmord har ofta personlighetsstörningar. Om kvinnor söker hjälp och inte män, ska inte kvinnor belastas för männens gärningar. Sluta anklaga kvinnor för mäns brott eftersom kvinnor inte har mer ansvar över vad som sker mer än inför vad de själva gör. Vad män gör, är mäns ansvar. Om du våldtar, kvinnor eller barn, mördar dem, trakasserar dem osv är det inte offrens fel om män begår självmord sedan.

Vill du kämpa för mäns måenden och hjälpa pojkar (som är det väsentliga i sådana debatter om psykisk hälsa och osynlighet) kanske du ska börja någonstans där det har betydelse istället.
Jävla könssepratist! Mäns psykiskohälsa är hela samhällets ansvar att komma med sådana könssepratistiska argument så som att det är männens ansvar att de får psykiskbehandling är idioti!

De som verkligen har att förlora på könssepratist är kvinnor, ni betalar betydligt mindre skatt och nyttjar mycket mer välfärdstjänster i jämförelse med män.

Psykvården i Sverige är inte jämnställd! Männen får ingen hjälp!
https://www.expressen.se/nyheter/gunnar-fick-ingen-hjalp--tog-sitt-liv/
Senast redigerad av FelGud 2019-01-24 kl. 16:32.
Citera
2019-01-24, 16:29
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyCuteLittleHorse
Det psykiska skulle jag tyvärr gissa är psykofarmaka.
Tyvärr skrivs det oftast ut som enda "hjälp".
Skolskjutningar/dåd har närapå alltid begåtts under påverkan.
Fruktansvärt.

Tänkte på samma sak. Psykofarmaka är ett jävla gift.

Jag tror det har gått till så här:

- Rehn fick en svår depression och fick därför psykofarmaka.

- "Medicinen" gjorde så att saker och ting blev värre och värre.

- Igår kväll så får han någon typ av psykos. Om det endast var pga psykofarmakan eller om han kombinerade det hela med någonting olämpligt är oklart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
Vidarebefodra filmen till mig privat här på flashback. Sedan kan jag ”läcka” filmen

Skall du läcka något så tragiskt, hoppas jag att du går samma öde till mötes.
Citera
Medlem
Corzis avatar
Kände inte vare sig GM eller sönerna eller någon i deras omgivning, men detta råkade bli något som min nioåring snappade upp nu när jag var på toaletten och han gick och satte sig vid datorn. Han känner ingen av de inblandade, men rent geografiskt är det inte jättelångt ifrån oss, som detta vidriga hänt. Självklart berördes han. Han är läskunnig och hann läsa på flera sidor innan jag återkom. Självklart frågar han om det är sant, varför man gör så, och hur det gått till och hundra andra frågor. Jag kan bara säga att ja, jo, står det så där så är det nog ungefär så det är... Hemskt. För vad fasen svarar man egentligen?
Särskilt när han säger "Men.. det var deras PAPPA som dödade dem? Vad hade de gjort då?? Varför blev han SÅ ARG??" Mina barn har inte fått många bestraffningar/konsekvenser, mest för att det inte behövts, men de enstaka gånger det varit aktuellt så har det varit välgrundat, och jag antar att det är en del i tankegången. För att något dåligt ska hända dig måste du själv ha gjort något riktigt dåligt först, typ...
Hur fan blev det så, min lilla kille som inte har ett jäkla dugg med saken att göra går nu runt och funderar på om det kanske kanske kan finnas en risk att han dör, han sa t o m att "jag hoppas att jag aldrig kan få någon så arg, jag vill inte dö.."

Som om det inte vore illa nog att två barn fått sina liv stulna, så ska andra barn behöva reflektera över denna ondska och försöka förhålla sig till den? Vad fan hände med ett "tryggt" samhälle? Vi kan inte skydda barnen mot allt givetvis, men ska de behöva tackla såna här vansinnesdåd?
Citera
2019-01-24, 16:32
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Du kan analysera hur mycket du vill. Du kan hålla på tills din hjärna tiltar.
Tro det eller ej, det finns onda människor som gör onda saker bara för att de är onda.

Fast onda är dom ju i så fall pga genetik eller uppfostran, hjärnskada eller personlighetsstörning. Allt annat är ju bara för att förenkla, typ som att vara religiös.
Citera
2019-01-24, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
De söker inte hjälp för de får ingen hjälp! Män är inte prioriterade inom psykvården. Kvinnor är prioriterade män är inte det.

Jävla könssepratist! Mäns psykiskohälsa är hela samhällets ansvar att komma med sådana könssepratistiska argument så som att det är männens ansvar att de får psykiskbehandling är idioti!

De som verkligen har att förlora på könssepratist är kvinnor, ni betalar betydligt mindre skatt och nyttjar mycket mer välfärdstjänster i jämförelse med män.

Psykvården i Sverige är inte jämnställd! Männen får ingen hjälp!
Ingen i Sverige får hjälp av psykiatrin eftersom den främst är medicin och förvaring. Män får precis som kvinnor, själva söka hjälp.

Givetvis är män sjukare än vad kvinnor är med tanke på hur det ser ut gällande brottsstatistiken. Jag har inte sagt något om det, däremot räknas de sällan som sjuka vid brottstillfällena, de är alltså fullt tillräkneliga och klarar jag av att oavsett hur illa jag mår, att aldrig mörda människor pga det så tycker jag att samma ribba av uppträdande kan krävas av män när de mår dåligt.

Hjälp dig själv istället och när du inte klarar av det, ge fan i att utsätta andra människor för lidanden.

Skillnaden kan också vara så att vi kvinnor oftare mår dåligt efter att ha utsatts för brott.
Citera
2019-01-24, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sune450
Min uppfattning om honom, jag växte upp i samma by å umgicks lite med honom för 25 år sedan, är att han är/var en otroligt varmhjärtad människa.

Otroligt hur du kan skriva att en bestialisk mördare var en varmhjärtad människa. O-t-r-o-l-i-g-t
Citera
2019-01-24, 16:36
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corzi
Kände inte vare sig GM eller sönerna eller någon i deras omgivning, men detta råkade bli något som min nioåring snappade upp nu när jag var på toaletten och han gick och satte sig vid datorn. Han känner ingen av de inblandade, men rent geografiskt är det inte jättelångt ifrån oss, som detta vidriga hänt. Självklart berördes han. Han är läskunnig och hann läsa på flera sidor innan jag återkom. Självklart frågar han om det är sant, varför man gör så, och hur det gått till och hundra andra frågor. Jag kan bara säga att ja, jo, står det så där så är det nog ungefär så det är... Hemskt. För vad fasen svarar man egentligen?
Särskilt när han säger "Men.. det var deras PAPPA som dödade dem? Vad hade de gjort då?? Varför blev han SÅ ARG??" Mina barn har inte fått många bestraffningar/konsekvenser, mest för att det inte behövts, men de enstaka gånger det varit aktuellt så har det varit välgrundat, och jag antar att det är en del i tankegången. För att något dåligt ska hända dig måste du själv ha gjort något riktigt dåligt först, typ...
Hur fan blev det så, min lilla kille som inte har ett jäkla dugg med saken att göra går nu runt och funderar på om det kanske kanske kan finnas en risk att han dör, han sa t o m att "jag hoppas att jag aldrig kan få någon så arg, jag vill inte dö.."

Som om det inte vore illa nog att två barn fått sina liv stulna, så ska andra barn behöva reflektera över denna ondska och försöka förhålla sig till den? Vad fan hände med ett "tryggt" samhälle? Vi kan inte skydda barnen mot allt givetvis, men ska de behöva tackla såna här vansinnesdåd?

Ja det är en horribel handling. Ta väl hand om din son. Jag har inga barn, men jag vet att ens barn är det viktigaste man har och man ska ta väl hand om dem. Du kan skapa den tryggheten för dina barn!
Citera
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Konstigt då att ordet ondska existerar och att det har skrivits ljusårskilometer med artiklar och böcker om ondska.
Som jag ser det var tex Hitler ond trots att han var vegetarian, klappade sin hund och gullade med barn i propagandafilmerna.

Isåfall är alla människor onda egentligen. Vi alla gör dumma saker. Av anledningar. Så som hämnd, ilska, osv. I mindre skala dock. Alla människor är kapabla till alla de känslorna när omständigheterna är som värst. Precis som att alla människor är kapabla att göra goda gärningar, när deras sinnestillstånd är friskt och de är glada.

Vi gör dock det vi tycker är rätt. Vi gör inte något som vi tycker är fel. FÖR att det är fel, endast för att vara onda helt utan anledning. Du fattar? Det är vad jag skulle definera som riktig ondska. Hitler tyckte att han gjorde en god gärning. Jag tycker han gjorde fel. Men vem bestämmer vem som tycker rätt? Moral baserat på sociala strukturer i samhället är vad som definerar rätt och fel.

Riktig ondska finns nog bara i bibelverser om Satan, och andra historier.
Citera
Medlem
ThuleSocietys avatar
Kan folk sluta be om den förbannade jävla filmen?

Varför vill ni ens se sådant elände?
Citera
2019-01-24, 16:37
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune450
Jag har filmen på mobilen. Jag jobbar inom ambulansen å blir alltid lugn å logisk i krissituation, å tänkte direkt att filmen kommer tas bort, å att polisen kommer vilja ha den OM det nu inte slutar väl. Jag hade inte heller möjlighet att åka till honom då jag bor för långt bort, men jag filmade med mobilen på dataskärmen de 4 minuter som inlägget är, å det gör så ont i hela min själ att se honom så fruktansvärt förtvivlad över att inte orka mer.

Å jag blir så otroligt ledsen över alla som spyr en massa galla å falska uppgifter när ni inte har en aning om vem han var. Min uppfattning om honom, jag växte upp i samma by å umgicks lite med honom för 25 år sedan, är att han är/var en otroligt varmhjärtad människa. Jag är totalt chockad över detta och jag har skickat filmen till polisen.

Jag begriper inte för mitt liv vad ni som ber om filmen får ut av att se den. Det är hemskt ångestfyllt å så fruktansvärt tragiskt. Snälla, visa lite respekt för alla hans anhöriga. De har inte gjort något fel å sörjer å mår skit nog ändå nu.

Vila i frid fina smågrabbar <3

Pojkarna kommer vila i frid om dom slipper dela grav med människan som skulle ha varit deras pappa. Jag önskar att han gick ligga långt utanför kyrkogården för han har gjort det värsta av allt. Ta sig rätten att beröva sina barn livet. Någonstans under vägen hade han ett val!
Citera
2019-01-24, 16:37
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78

I den livesända videon berättar mannen att han skjutit sina pojkar. Den gråtande mannen säger också att han ska ta sitt liv för att han inte vill sitta inne för att ha mördat barnen.

Primärmålet var alltså att barnen skulle dö som jag tolkar det. Och i videon beskriver han att han skjuter sig själv också eftersom han inte vill sitta inne för att mördat dom. Fan vet varför han gjorde det.
Jag tolkar det som att primärmålet var att förorsaka så mycket lidande som möjligt för mamman till barnen för att ge igen för någon otrohet/kränkning e d som han upplevde att hon förorsakat honom. Barnen var mest ett redskap för att såra henne.
Han övervägde säkert flera alternativ; dels att skada allvarligt eller döda henne själv. Då skulle såklart barnen sårats psykiskt och förmodligen aldrig kunnat förlåta honom.
Dels fanns ju alternativet att han "bara" hade tagit självmord och kanske i något meddelande anklagat henne för sitt självmord. Det tänkte han nog skulle såra henne, men det var nog något som han tänkte att hon skulle kunna komma över med tiden.
Det han verkligen gjorde var nog det som han såg förorsakade henne mest skada av allt och som hon förmodligen aldrig kommer att komma över. Och det har han tragiskt nog rätt i. Och att han gjorde det på hennes födelsedag gör det nog ännu mer effektivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in