• 66 074 online
  • 1 214 281 medlemmar
  • 62 635 929 inlägg
Idag, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneMountain
Mina rekommendationer:

Komplett Bank ger 1-4 % bonus i rena pengar. Fri årsavgift.

EverydayCard ger 0.5-1 % bonus i pengar. Årsavgift tillkommer.
Har funderat och läst lite till om de två alternativen som jag tror att bästa idag..
Nu har jag haft everydaycard i 9 månader och intjänat redan 850 kr bonus på det, och med 1% på allt efter 20000 så räknar jag med minst 1000-1200 totalt för hela första året i maj, när det är dags för att antingen betala första åsvgiften eller avsluta kortet.
Komplett erbjuder något som kan vara ett bättre alternativ utan årsavgift, men frågan är om det är värt att avsluta everyday då.
På Kompletts webbsida står det att bonusen kan krediteras till konto, men det finns inget om det i fullständiga villkor. Samtidigt står det i villkor ett par gånger att de ska kunna ändra bonusvillkor när som helst om de vill. Låter rimligt, men jag misstänker att de komma att sänka sin jättebonus när de har en bra kundbas och inser att de börjar tappa pengar på det, precis som Norwegian har gjort (förresten Komplett är också norsk).
Så jag har ansökt komplett men inte säker att det ska ersätta mitt everyday, trots att bonusen kommer att bli något högre utan årsafgift. Ersätter man everyday med komplett så byter man friheten mot ett par hundratals kronor per år, och blir tvungen att köpa prylar hos Komplett minst ett gång om 2 år (poänger försvinner om 24 månader). Dessutom har everyday mycket bättre ränta (i fall det behövs någon gång att använda krediten i längre än 1 månad) och bra försäkringar, som självriskersättning för hyrbil utomlands, rån vid Bankomat osv..

Min slutsats än så länge är att friheten att använda bonus när och hur man vill inte är värt 2-3 hundra ekstra bonus om året. Komplett verkar vara en stor markandsföringskampanj, medan everyday är nog en finansprodukt i själv.
Senast redigerad av Mnogodumal Idag kl. 10:47.
Citera
Idag, 10:48
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag såg att hotellkedjan Best Western har två egna kreditkort, ett för U.S. Residents och ett för Canadian Residents. Finns det möjlighet att få tag i ett sådant kort även om man är permanent bosatt i Sverige? När man ansöker så behöver de en adress (no PO boxes).

Om nej, skulle det gå om man skaffade sig en adress i USA?
Citera