• 62 772 online
  • 1 214 281 medlemmar
  • 62 636 218 inlägg
Igår, 21:04
Medlem
Iman2014s avatar
Kan någon förklara om kvaliteten försämras om man delar sitt Netflix med en annan person?

Har en person som vill få mitt lösenord till mitt Netflix konto, och detta är första gången vi funderar på att göra detta. Påverkar detta kvaliteten? Kan någon förklara?
Citera
Igår, 21:21
Medlem
TragiskPotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Kan någon förklara om kvaliteten försämras om man delar sitt Netflix med en annan person?

Har en person som vill få mitt lösenord till mitt Netflix konto, och detta är första gången vi funderar på att göra detta. Påverkar detta kvaliteten? Kan någon förklara?
påverka kvaliteten hur? sen har jag även för mig att man måste betala olika summor beroende på hur många skärmar som är anslutna på en gång.
Citera
Igår, 21:26
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TragiskPotatis
påverka kvaliteten hur? sen har jag även för mig att man måste betala olika summor beroende på hur många skärmar som är anslutna på en gång.

Jag har gratisversionen i 1 månad nu, det är premium UHD versionen (alltså som kostar 140 kronor/månad).

Jag menade alltså att om flera personer tittar via mitt konto samtidigt, påverkar det kvaliteten i bilden, kommer bilden stanna mer på grund av att flera är uppkopplade samtidigt? Jag är inte alls insatt i detta, därför jag frågar.
Citera
Igår, 23:06
Medlem
TragiskPotatiss avatar
Citat:
Jag har gratisversionen i 1 månad nu, det är premium UHD versionen (alltså som kostar 140 kronor/månad).

Jag menade alltså att om flera personer tittar via mitt konto samtidigt, påverkar det kvaliteten i bilden, kommer bilden stanna mer på grund av att flera är uppkopplade samtidigt? Jag är inte alls insatt i detta, därför jag frågar.
nä, det borde inte bli ett fall inom bildkvalitén av att flera är anslutna till kontot.
Citera
Idag, 01:55
Medlem
Citat:

Jag delar mitt konto med andra. Det har inte påverkat kvaliteten för oss i alla fall, oavsett om vi tittar på olika skärmar samtidigt, eller använder Netflix vid olika tidpunkter.

Citat:
Ursprungligen postat av TragiskPotatis

I teorin kan man betala för en skärm (89 kr i månaden), men då ska man inte titta samtidigt (på flera skärmar). Då kvittar det hur många som delar på kontot, så länge man använder Netflix vid olika tidpunkter. Vill man kunna se på flera skärmar samtidigt så får man betala 109 kr (för 2 skärmar) eller 139 kr (för 4 skärmar).
Citera