Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-23, 21:04
  #4753
Medlem
Iman2014s avatar
Kan någon förklara om kvaliteten försämras om man delar sitt Netflix med en annan person?

Har en person som vill få mitt lösenord till mitt Netflix konto, och detta är första gången vi funderar på att göra detta. Påverkar detta kvaliteten? Kan någon förklara?
Citera
2019-01-23, 21:21
  #4754
Medlem
TragiskPotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Kan någon förklara om kvaliteten försämras om man delar sitt Netflix med en annan person?

Har en person som vill få mitt lösenord till mitt Netflix konto, och detta är första gången vi funderar på att göra detta. Påverkar detta kvaliteten? Kan någon förklara?
påverka kvaliteten hur? sen har jag även för mig att man måste betala olika summor beroende på hur många skärmar som är anslutna på en gång.
Citera
2019-01-23, 21:26
  #4755
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TragiskPotatis
påverka kvaliteten hur? sen har jag även för mig att man måste betala olika summor beroende på hur många skärmar som är anslutna på en gång.

Jag har gratisversionen i 1 månad nu, det är premium UHD versionen (alltså som kostar 140 kronor/månad).

Jag menade alltså att om flera personer tittar via mitt konto samtidigt, påverkar det kvaliteten i bilden, kommer bilden stanna mer på grund av att flera är uppkopplade samtidigt? Jag är inte alls insatt i detta, därför jag frågar.
Citera
2019-01-23, 23:06
  #4756
Medlem
TragiskPotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Jag har gratisversionen i 1 månad nu, det är premium UHD versionen (alltså som kostar 140 kronor/månad).

Jag menade alltså att om flera personer tittar via mitt konto samtidigt, påverkar det kvaliteten i bilden, kommer bilden stanna mer på grund av att flera är uppkopplade samtidigt? Jag är inte alls insatt i detta, därför jag frågar.
nä, det borde inte bli ett fall inom bildkvalitén av att flera är anslutna till kontot.
Citera
2019-01-24, 01:55
  #4757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Kan någon förklara om kvaliteten försämras om man delar sitt Netflix med en annan person?

Har en person som vill få mitt lösenord till mitt Netflix konto, och detta är första gången vi funderar på att göra detta. Påverkar detta kvaliteten? Kan någon förklara?

Jag delar mitt konto med andra. Det har inte påverkat kvaliteten för oss i alla fall, oavsett om vi tittar på olika skärmar samtidigt, eller använder Netflix vid olika tidpunkter.

Citat:
Ursprungligen postat av TragiskPotatis
påverka kvaliteten hur? sen har jag även för mig att man måste betala olika summor beroende på hur många skärmar som är anslutna på en gång.

I teorin kan man betala för en skärm (89 kr i månaden), men då ska man inte titta samtidigt (på flera skärmar). Då kvittar det hur många som delar på kontot, så länge man använder Netflix vid olika tidpunkter. Vill man kunna se på flera skärmar samtidigt så får man betala 109 kr (för 2 skärmar) eller 139 kr (för 4 skärmar).
Citera
2019-01-25, 01:14
  #4758
Medlem
Såg en serie på Netflix som heter Case. Från Island. Jag fick tipset här på flashback, och tänkte ge respons till den som tipsade. Nu hittar jag inte denna tråden, så jag skriver här.
Jag tittade på serien och först tyckte jag den var tafflig. Men jag har märkt att serier kan "växa" - och det gjorde denna. Jag har undrat varför serier "växer" - är det för att dom hittar bättre form allteftersom dom gör avsnitt efter avsnitt? Eller är det jag som "förhäxas" av en serie och förlorar mig? Men skulle vara intresserad om någon kan dirigera mig till en den sidan som handlade om netflix-tips. Annars kan jag rekommendera denna isländska serie. Tyckte den växte med varje avsnitt.
Citera
2019-01-25, 16:36
  #4759
Medlem
Hej har haft netflix nu några månader 1 gratis o 2 betal tror ja, nu idag fick jag mail från paypal att dom betalat tillbaka pengar till mig från köpet i dec. och nu är min tjänst avslutad? men jag har inte sagt upp den? vad har hänt?
Citera
2019-01-25, 17:16
  #4760
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
Hej har haft netflix nu några månader 1 gratis o 2 betal tror ja, nu idag fick jag mail från paypal att dom betalat tillbaka pengar till mig från köpet i dec. och nu är min tjänst avslutad? men jag har inte sagt upp den? vad har hänt?


Låter som ett solklart fall av "jagserbarapåOutlander" .
Men jag kan ju såklart ha fel..
Citera
2019-01-25, 21:34
  #4761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Låter som ett solklart fall av "jagserbarapåOutlander" .
Men jag kan ju såklart ha fel..
hah fattar inte vad du menar
Citera
2019-01-26, 23:47
  #4762
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
Hej har haft netflix nu några månader 1 gratis o 2 betal tror ja, nu idag fick jag mail från paypal att dom betalat tillbaka pengar till mig från köpet i dec. och nu är min tjänst avslutad? men jag har inte sagt upp den? vad har hänt?

Är ditt konto fryst? Kontot kan frysas vid betalningsproblem. Då får man ett meddelande i stil med följande:

Citat:
Ditt konto är för närvarande fryst på grund av ett problem med din senaste betalning (Your account is on hold because of a problem with your last payment.)

Det tyder på att Netflix inte kunde dra betalningen. Detta kan inträffa på grund av flera olika anledningar:

Betalningsmetoden kanske saknar tillgångar.

Observera att andra väntande betalningar eller auktoriseringar kan påverka det tillgängliga saldot på ditt kort.
Betalningsmetoden har gått ut och är inte längre giltig.
Ditt finansinstitut godkände inte månadsavgiften.
Den betalningsinformation du uppgett på Netflix.com stämmer inte överens med de uppgifter banken har om dig.

Det verkar ju som om du har haft betalningsproblem, eftersom Paypal återbetalade beloppet till dig. Även om jag inte vet varför de skulle göra det. Beror problemet på betalning, så går det att lösa genom att uppdatera betalningsmetoden på Netflix. Har ditt konto blivit uppsagt av annat skäl, så får du kontakta kundtjänst för att lösa det.
__________________
Senast redigerad av Spyrran 2019-01-26 kl. 23:50.
Citera
2019-01-29, 14:09
  #4763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Är ditt konto fryst? Kontot kan frysas vid betalningsproblem. Då får man ett meddelande i stil med följande:



Det tyder på att Netflix inte kunde dra betalningen. Detta kan inträffa på grund av flera olika anledningar:

Betalningsmetoden kanske saknar tillgångar.

Observera att andra väntande betalningar eller auktoriseringar kan påverka det tillgängliga saldot på ditt kort.
Betalningsmetoden har gått ut och är inte längre giltig.
Ditt finansinstitut godkände inte månadsavgiften.
Den betalningsinformation du uppgett på Netflix.com stämmer inte överens med de uppgifter banken har om dig.

Det verkar ju som om du har haft betalningsproblem, eftersom Paypal återbetalade beloppet till dig. Även om jag inte vet varför de skulle göra det. Beror problemet på betalning, så går det att lösa genom att uppdatera betalningsmetoden på Netflix. Har ditt konto blivit uppsagt av annat skäl, så får du kontakta kundtjänst för att lösa det.
ja vet inte vad som hänt men ja tecknade ett nytt bara igen, får se om dom ger tillbaka dessa pengar med :P
Citera
2019-01-30, 00:26
  #4764
Medlem
Iman2014s avatar
För er som är insatta i streamingtjänster (jag är ny, har använt linjär tv tidigare).

Jag är intresserad av att veta skillnaden mellan Netflix och Viaplay när det handlar om bildkvaliteten. Vilken är bättre? Jag har testversionen av Viaplay nu, och tittar via SMART TV. Bildkvaliteten verkar helt okej, men om man jämför med Netflix, hur står sig jämförelsen då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback