• 52 474 online
  • 1 213 842 medlemmar
  • 62 620 877 inlägg
  • 2
  • 3
2019-01-20, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
En spliff består av tobak eller knaster blandat med cannabis.

En joint innehåller bara cannabis och inget annat.

Det där måste vara dialektalt? En joint där jag bor är cannabis rullad i papper, och kan såklart vara rent men också innehålla tobak.

Någon som kallade det tjack nere i Stockholm, det är för mig amfetamin.
Citera
Igår, 16:58
Medlem
flummakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butofcourse
Det där måste vara dialektalt? En joint där jag bor är cannabis rullad i papper, och kan såklart vara rent men också innehålla tobak.

Någon som kallade det tjack nere i Stockholm, det är för mig amfetamin.
Det kan nog mycket väl vara dialektalt. Här i Göteborg är det joint-rent och spliff-tobak som gäller iallafall.
Citera
Idag, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
En spliff består av tobak eller knaster blandat med cannabis.

En joint innehåller bara cannabis och inget annat.

Yngre generationer skall alltid kladda till det, för oss äldre är en jonnes alltid en jonnes oavsett vad som blandas i det. Det är inte direkt skrivet i svenska ordboken att dessa definitioner stämmer, så vi äldre tar nog aldrig efter.
Citera
Idag, 11:14
Medlem
tjackknugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Stackars grabb, en spliff och en joint är samma skit - rullat av rizla.
Att du misslyckas förstå detta, är du under 18?
Spliff = Blandat med tobak.
Joint = Rent.

Att du misslyckas förstå detta. Är du under 18?

Ontopic, brukar hända att den slocknar 1-2 gånger under en sesh, sen om den börjar brinna snett.
Citera
Idag, 17:02
Medlem
Intressant med Spliff/Joint diskussionen. Jag bor i Göteborg men har aldrig hört talas om att det skulle vara någon skillnad.

Vissa säger spliff och andra kallar det joint, dom flesta blandar i lite tobak oavsett vad dom kallar det. Nu röker jag visserligen sällan och det har blivit mest pipa för egen del.

Samtidigt var de snart 15 år sedan jag testade första gången och har endel kompisar som rullat till höger och vänster och ingen har pratat om skillnaden.
Citera
Idag, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackknugen
Spliff = Blandat med tobak.
Joint = Rent.

Att du misslyckas förstå detta. Är du under 18?

Ontopic, brukar hända att den slocknar 1-2 gånger under en sesh, sen om den börjar brinna snett.

Aldrig stött på dessa definitioner, var väl tjugo år sedan man började - vi kanske inte använder dessa i Skåne.
Citera
  • 2
  • 3