2019-01-22, 16:40
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Men vad i helvete är det ni som försvarar mamman inte förstår?! Vaddå "rädsla" för vart samhället är "på väg" - vi lever redan i ett perverterat och farligt samhälle där mängder med ting kan hända ett spädbarn som lämnats vind för våg i kanske tio minuter - är inte detta fall ett bevis på detta? Vad förtäljer detta fall dig? Skulle du fortsätta lämna ditt spädbarn ensamt på samma sätt efter att ha läst om detta?

Skulle inte lämnat mitt spädbarn någonstans i någon tid i 10 minuter.

Det jag är mest rädd om skyddar jag och tar med mig vart jag går.
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det var inte i Säve utan i Gerrebacka, Hisings Backa.
OK. Då är det lite mer befolkat men ändå lite bättre ställt i närområdet.
https://www.familjeliv.se/forum/thread/70391757-nagon-som-bor-i-gerrebacka
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Men vad i helvete är det ni som försvarar mamman inte förstår?! Vaddå "rädsla" för vart samhället är "på väg" - vi lever redan i ett perverterat och farligt samhälle där mängder med ting kan hända ett spädbarn som lämnats vind för våg i kanske tio minuter - är inte detta fall ett bevis på detta? Vad förtäljer detta fall dig? Skulle du fortsätta lämna ditt spädbarn ensamt på samma sätt efter att ha läst om detta?

Det är ju du som inte förstår. Självklart försvarar man mamman, det är aldrig okej att kidnappa någons barn. Det är ju du som är dum i huvudet.
Det är för jävla synd att man inte ska kunna lämna sitt barn i 5 minuter, där har du problemet.
Citera
Medlem
Skönt att barnet är hittat!

Några funderingar över hur vagnen och barnet kommit till Coop vid Bäckebols Köpcentrum.

1: Antagligen inte via bil. Då ska personen ha hunnit gå till parkeringen, packa ihop vagnen (som personen antagligen inte är van vid) och sedan på något sätt hitta plats för barnet i bilen. Man får utgå från att MGM inte hade barnstol i bilen.

2: Det måste ha skett via buss. Men det ska ha varit en jävla tur om MGM timat Rosa Express direkt vid hållplatsen (Gerrebacka Gård). Rosa Express stannar dessutom inte vid Bäckebol.

Med dessa två punkter i tankarna så misstänker jag att MGM tagit gång/cykelvägen "bakom" dagiset som går in i skogen och ner mot Kärra Centrum och sedan då tagit buss 40 därifrån, som stannar vid Bäckebols Köpcentrum.

Så min slutsats är att Poilsen borde kolla övervakningskamerorna på alla bussar som gått som linje 40 idag mellan 14:00 och 16:00. Där lär man kunna hitta en ganska bra bild av MGM.
Senast redigerad av megasona 2019-01-22 kl. 16:42.
Citera
2019-01-22, 16:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Så den galna kvinnan som tog ungen var kvar på platsen?

Hon kom väl inte så långt om hon flydde till fots.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
Du får det att låta som om det är något vanligt att barn kidnappas. Själv kan jag inte minnas att något liknande tidigare inträffat.

Men OK, efter en sån här sak blir man såklart skärrad och mer försiktigt. Men att på något sätt ifrågasätta mammans val att lämna barnet ute är bara idioti.

Alltså vad som helst kan hända, man lämnar inte en bebis ensam ute. En fågel kan till och med börja hacka på bebisen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Seriöst, barn sover ofta ensamma ute i vagn. Jaevla idiot.
Ute på stan?
Citera
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Borde fan vara kortare fängelsestraff på det.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
Du får det att låta som om det är något vanligt att barn kidnappas. Själv kan jag inte minnas att något liknande tidigare inträffat.

Men OK, efter en sån här sak blir man såklart skärrad och mer försiktigt. Men att på något sätt ifrågasätta mammans val att lämna barnet ute är bara idioti.

Varför tror du detta hände? Jo, för att någon fick möjligheten till det! Med uppsikt hade det inte hänt, förstår du?
Citera
Medlem
Wettextrasans avatar
Svaret på ”varför” ligger sannolikt i vad en dubbelvagn av märket Buggaboo kostar.
Citera
2019-01-22, 16:42
Medlem
sonny crockets avatar
"En privatperson larmade väktare om barnvagnen utanför Coop i Bäckebol – sex kilometer bort från förskolan."

"Det finns uppgifter om att en kvinna i 40-årsåldern med axellångt hår ställt vagnen på Coop-parkeringen, uppger källor för Aftonbladet."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P3Q6q7/forsvunna-flickan-har-hittats-valbehallen--utanfor-coop
Citera
2019-01-22, 16:43
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wettextrasan
Svaret på ”varför” ligger sannolikt i vad en dubbelvagn av märket Buggaboo kostar.

Varför flydde hon då med ungen 6 km innan hon fick kalla fötter och lämnade alltihop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in