• 30 611 online
  • 1 213 842 medlemmar
  • 62 615 132 inlägg
Idag, 07:24
Medlem
Något för tråden att försöka förklara,

För ungefär ett år sedan kom den första börsnedgången och det cirkulerade en bild som visade på 666 punkter ned. Det blev aldrig en långvarig nedgång och det glömdes snabbt bort.
Då fälldes kommentarer som att Deep State weaponized börserna och skulle iscensätta en krasch.

FED har tidigare annonserat att dom skulle höja sex gånger (tror jag det var) under 2019.

FED är ju spindeln i nätet, ägda av "de judiska bankerna", ni kan väl alla historien...

USA går ganska ok i jämförelse med Kina och EU. Jag har tidigare floatat en teori om att Trump/USA försöker starta en bankrun i Kina så att Kina blir den stora förloraren i denna nedgång/recession som startade i Oktober 2018.

Nu till det kluriga:
FED har annonserat att dom kommer gå lättare fram med räntehöjningar.

Det absolut enklaste sättet att fälla Trump vore att räntehöja sk1ten ur USA under nästkommande två år och 2020 backa nästa kandidat och sänka räntorna igen.

Tex. FH har ju en teori att Deep State skulle låta USA kollapsa och Kina skulle ta över.

så vad säger det oss?
-Trump har redan kontroll, Deep State is no more.
-Trump är Deep State.
-Allt är konspiration, det finns ingen Deep State.

På Bush begravning var alla tidigare presidenter mer än lovligt respektlösa mot Trump, det stod ganska klart för alla att Obamas, Bush och Clintons inte är på talking terms med Trump.

Det enda hela D sidan av statsapparaten och politiken pratar om är vilket prakt-as Trump är och att han skall bli indictad.

Finansen som har det mest potentiella vapnet för att fälla Trump ser till så att Trump inte fälls.

Vad säger det oss?
Citera
Idag, 08:13
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
OK, jag försöker en sista gång. Vad är det som är konspirationen? Hur kan det vara en "konspirationsteori" att en del driver tesen öppet att de tycker Trump är en idiot?

Ok så ditt svar på min fråga är att du anser att samtliga journalister i hela USA följer samma agenda. Det finns INGA journalister som är Pro-Trump och som kan ställa Frågan.
Då vet jag vad du anser.
Men fortfarande kan väl Trump berätta själv om han vill?!

Så logiken är att om man tror på teorin om Q då är den mest trovärdig?!
Men du håller med om att - objektivt sätt - finns det inget som talar för att den är sann!?

För att det är intressant som ett fenomen. Initialt uteslöt jag inte alls att det kunde ligga något i det. Men ju mer man läser och ju längre tiden går desto galnare framstår det.
Det är fascinerande med människor som kan få sig själva att bli helt övertygade om en sak som saknar objektiva fakta till stöd. Som religion, flatearth, månlandningsbluffen eller andra sekter (inga jämförelser med Q i övrigt).

Inte tycker, utan på allvar tror att Trump är en fara för sig själv och landet. Tror du att Trump twittrar planlöst och följer infall han får i stunden eller följer han en noga uttänkt plan? Där går skiljelinjen.

Folk som tror att allt som står i tidningen är sant och att folk som satt sig in i konspirationsteorier är tokiga, har missat det mest grundläggande. Bara för att man inte köper den officiella konspirationsteorin om 9/11 t ex, innebär inte det att man tror på alla andra teorier, eller ens en utvald alternativ teori. Det innebär bara att man är öppen för att inget är bevisat och tills det är utrett och bevisat, så måste man vara öppen för att flera teorier kan vara sanna. Jämför med en forskare som letar sanningen, har man redan bestämt vad man vill komma fram till, kommer man att leta sig fram dit oavsett om det blir rätt.

Jag har ännu inte accepterat några ”Q proofs”, för mig är det en rad tillfälligheter, men tillfälligheter som gör ämnet intressant. Hur man än vrider och vänder på det fortsätter allt att gå den väg Q stakat ut.
Citera
Idag, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Inte tycker, utan på allvar tror att Trump är en fara för sig själv och landet. Tror du att Trump twittrar planlöst och följer infall han får i stunden eller följer han en noga uttänkt plan? Där går skiljelinjen.
Jag ger upp. En konspiration sker i det dolda. Det är inte en konspirationsteori att folk öppet tror att Trump är en idiot. Släpper det nu, min poäng går inte fram...

Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Folk som tror att allt som står i tidningen är sant och att folk som satt sig in i konspirationsteorier är tokiga, har missat det mest grundläggande. Bara för att man inte köper den officiella konspirationsteorin om 9/11 t ex, innebär inte det att man tror på alla andra teorier, eller ens en utvald alternativ teori. Det innebär bara att man är öppen för att inget är bevisat och tills det är utrett och bevisat, så måste man vara öppen för att flera teorier kan vara sanna. Jämför med en forskare som letar sanningen, har man redan bestämt vad man vill komma fram till, kommer man att leta sig fram dit oavsett om det blir rätt.
Är detta ett svar till mig? På något jag har påstått?! Har jag sagt att allt som står i tidningen är sant eller att "folk som satt sig in i konspirationsteorier är tokiga"!?
Citera