Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-09, 18:13
  #193
Medlem
Trots att det finns bra journalister finna det ingen genväg till att bedöma informartion. Du kan således inte be om någon journalist som du bara kan motta information ifrån och helt ta för givet att allt som skrivs är korrekt och sakligt återgivet.

Journalister är som bekant ofta anställda av publicister med egen målsättning. Jag brukar läsa tidskriften Kvartal som låter sakkunniga inom sina områden yttra sig om det som berör dessa personers områden. Detta är ju dock inte nyheter utan snarare kvalificerade debattartiklar. Fredagsintervjun de kör är även den väldigt bra tycker jag, mer journalistik.
Citera
2018-02-09, 18:19
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thepirate
Trots att det finns bra journalister finna det ingen genväg till att bedöma informartion. Du kan således inte be om någon journalist som du bara kan motta information ifrån och helt ta för givet att allt som skrivs är korrekt och sakligt återgivet.

Nej, du har helt rätt. Tänkte mer på att det finns de som är mer sakliga än andra.

Citat:
Journalister är som bekant ofta anställda av publicister med egen målsättning. Jag brukar läsa tidskriften Kvartal som låter sakkunniga inom sina områden yttra sig om det som berör dessa personers områden. Detta är ju dock inte nyheter utan snarare kvalificerade debattartiklar. Fredagsintervjun de kör är även den väldigt bra tycker jag, mer journalistik.

Tackar för tipset, ska kolla upp detta. Den är inte politisk bunden då?
Citera
2018-02-09, 18:27
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LetsDiscussThis



Tackar för tipset, ska kolla upp detta. Den är inte politisk bunden då?
Jag svarar instinktivt nej på den frågan, alltså att den är politiskt obunden. Hur som helst tycker jag inte någon politik speglas i innehållet. Förnuftighet kanske..
Citera
2018-02-09, 18:39
  #196
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämne.
/Mod.
Citera
2018-03-15, 13:58
  #197
Medlem
Finns det en svensk motsvarighet till The New Yorker? Jag diskuterade med min amerikanska vän (som också kan svenska), men kunde inte komma på någon. Kan FB stå till tjänst?
Citera
2018-05-30, 14:26
  #198
Medlem
Filter är väl det närmaste Sverige har till The New yorker.
Citera
2018-06-16, 05:02
  #199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soderin
Filter är väl det närmaste Sverige har till The New yorker.

Efter reportaget gällande Palme är Filter precis lika mycket Fake news som övriga skitblaskor, tyvärr!
Citera
2018-06-22, 22:07
  #200
Medlem
fantomas318s avatar
Nyhetsklipp ”i korthet.”

Peace Flashback’ers!
Har en liten fråga ang nyheter.
Finns det någon bra app eller hemsida där man kan få de viktigaste nyhetsklippen i korthet?

Tackar så mycket för informationen!
Citera
2018-06-24, 23:17
  #201
Medlem
oberoendemedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomas318
Peace Flashback’ers!
Har en liten fråga ang nyheter.
Finns det någon bra app eller hemsida där man kan få de viktigaste nyhetsklippen i korthet?
Bubb.la, Omni eller fPlus.
Citera
2019-01-21, 23:25
  #202
Medlem
flashbackdasens avatar
Rekommenderar nyhetsaggregatorn:
www.sverigeidag.com

En bra sammanställning! Får se både vad som händer i stora delar av alternativmedia samt gammelmedia.
Citera
2019-02-10, 12:30
  #203
Medlem
Skvaller?

Var kan man hitta riktigt bra skvaller sidor som inte har fake news?
Citera
2019-02-10, 12:39
  #204
Medlem
franges avatar
(FB) Kändisskvaller
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback