Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-21, 20:45
  #21829
Medlem
Götepallbocks avatar
Vad använder sig folk av för bilder? Är det väldigt få el ska man slänga ut ett par stycken?

Tycker själv det är rätt trist med tjejer som bara har en el 2 selfies ute..
Citera
2019-01-21, 21:34
  #21830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av durzduran
Svenskor, en hel drös av inflyttade östasiater, ett par från polen etc.

Total skillnad i respons, svenskorna är dryga som fan, korta svar, verkar inte ens vilja snacka eller för den delen träffas, varför matchar ni då?!

Utländska kvinnorna är trevliga, intresserade, skriver massa tillbaka, ställer motfrågor osv.


Det har ju fan blivit nå fel på svenska kvinnor.

Nähä, om de inte vill snacka med dig och är dryga mot dig förstår jag att du inte gillar dem. Men jag antar att du bara träffar östasiater och tjejer från polen typ nu då. Hur ofta byter de kvinna? Hur lång tid tar det innan du söker en ny kvinna?
Citera
2019-01-21, 22:04
  #21831
Medlem
Zabuzas avatar
Jag ska till syndens näste, Thailand i 30 dagar nu, precis, snart. Tråkigt att asiater och knagglig engelska inte är en turn-on för mig direkt... Lär få fler matchning never the less.
Citera
2019-01-21, 22:19
  #21832
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Götepallbock
Tycker själv det är rätt trist med tjejer som bara har en el 2 selfies ute..

Räcker oftast för att göra en någorlunda god bedömning. Bilderna är ju dessutom oftast manipulerade eller tagna ur smickrande vinklar med filter och liknande så fler är per automatik inte bättre.

Som kille kan man nog uppfattas som mer seriös med färre bilder = inte där för att man måste vara där och följaktligen inte desperat
Citera
2019-01-21, 23:51
  #21833
Medlem
cramuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Götepallbock
Vad använder sig folk av för bilder? Är det väldigt få el ska man slänga ut ett par stycken?

Tycker själv det är rätt trist med tjejer som bara har en el 2 selfies ute..

Jag har bara fyra bilder. Eller är det många jämfört med andra? Alla är tagna i olika sociala sammanhang utan bortklippt ex-flickvän.
Citera
2019-01-22, 00:56
  #21834
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabuza
Jag ska till syndens näste, Thailand i 30 dagar nu, precis, snart. Tråkigt att asiater och knagglig engelska inte är en turn-on för mig direkt... Lär få fler matchning never the less.

Som vit svensk kan man ligga hur mkt som helst i Asien och matchningarna dubbleras. Ligg på du
Citera
2019-01-22, 00:57
  #21835
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Nähä, om de inte vill snacka med dig och är dryga mot dig förstår jag att du inte gillar dem. Men jag antar att du bara träffar östasiater och tjejer från polen typ nu då. Hur ofta byter de kvinna? Hur lång tid tar det innan du söker en ny kvinna?

Varför är östkcinnor så mkt enklare att ligga med?
Citera
2019-01-22, 02:18
  #21836
Medlem
Libberos avatar
Så jag satt med flickvännen idag på ett fik och jag gjorde en Tinder åt henne med bara två bilder bara för skojs skull.

På ca en timme hade den där gula rutan för henne blåst upp till +99 likes. Då ville jag inte testa hur det skulle gå för mig.

Men ni som har koll eller är tinder-kvinnor själva, är detta vanligt för kvinnor? Hur lång tid tar det normalt att gå upp i +99 för kvinnor?
Citera
2019-01-22, 04:06
  #21837
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libbero
Så jag satt med flickvännen idag på ett fik och jag gjorde en Tinder åt henne med bara två bilder bara för skojs skull.

På ca en timme hade den där gula rutan för henne blåst upp till +99 likes. Då ville jag inte testa hur det skulle gå för mig.

Men ni som har koll eller är tinder-kvinnor själva, är detta vanligt för kvinnor? Hur lång tid tar det normalt att gå upp i +99 för kvinnor?
Tycker det är rätt självklart att tjejer blir överrösta med matchningar, meddelanden och allt där till oavsett om det är tinder eller någon annan sida/app.
Citera
2019-01-22, 04:22
  #21838
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Varför är östkcinnor så mkt enklare att ligga med?

De vill ha en väg in till Sverige.
Citera
2019-01-22, 07:57
  #21839
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Vi pratar 2013 kanske. Inte alls så längesen när jag var fet och riktigt ful, under isen mentalt, men charmen gjorde att brudarna gillade mig, fattig fet och ful, check...irl förstås. Finns förevigat på kort till och med. Det var inte på Tinder alltså, där hade det varit nej, högst troligt. Som sagt, i tinder appen har ni säkert rätt, men inte i verkliga livet. Förövrigt var det väl någon som skrev här inne om sin fula polare som fick massa matchningar på tinder för han är "cool och har bra bilder som visar han är poppis"? Kan förstås ha varit ett troll, den risken finns ju alltid. Ja, brudars ideal man är allt "det där", men när det kommer till kritan så väljer de oftast inte en sådan man i alla fall.

Det är inte sällan jag hör historier om killar som är miserabla utåt sett med drogproblem, skulder och kass levnadsstandard men ändå lyckas få tjejer. De tjejerna är väldigt ofta i samma sits som dem själva, vilket kan ha sina fördelar. Sedan finns det även tjejer som har helt normala liv som blir attraherade av de här killarna. Jag tror att vissa tjejer gillar killar det är synd om. Deras förhållande blir som ett så kallad "codependancy" och just det miserabla är något som attraherar vissa tjejer märkligt nog. Det är inte direkt vanligt förekommande men jag har hört några historier från min hemort där antalet miserabla snubbar är skyhögt så drar lite egna slutsatser därifrån.

Citat:
Visst, skiljer det säkert 10år mellan oss, men jag matchar ju då och då med 19-25åringar trots allt, nu är jag förvisso inte "fet och kort", tvärtom, men vågar nog påstå att kompisen är det, men igen nog får han brudar ändå. Ulla-britt 34 så väl som anna 24, etc. Det du gör och många män här i tråden gör är att försöka dra logiska resonemang om känslomässiga beslut som sker i stundens heta. Det fungerar inte så, i det stora hela vad gäller kvinnor, notera kvinnor, i andra sammanhang, visst, go ahead. De är inte "logiska" utan känslobaserade.

Håller med.

Citat:
Det här kan du läsa hur mycket som helst om på nätet. Kvinnor kan säga att dom vill ha det och det. Sen sitter tjejerna med en små fetpojkvän som tittar på fotboll och skriker om en öl, enligt dig kan dom alltså inte lämna denne man? Ändå är det kvinnor som tar ut skilsmässor, sägs det. Hur kunde det bli så, de som ville ha den där "superhunken" när de öppnat upp sig för Anteri17 om alla besvikelser på tinder. Har du aldrig hört uttrycket "Titta på vad kvinnor gör, inte vad dom säger"?

Får du jobba på att ha andra attribut som är starka, tex musklerna som jag sa i exemplet. Det var väl helt enkelt imponerande att han kunde lyfta henne över sitt huvud bara lite "på skoj". Brudar tycker om att bli upplyfta bäras fram och tillbaka, töntigt fånigt, kalla det vad du vill, men så är det. En man ska väl kunna bära sin kvinna eller är det fel nu också för dina tjejkompisar har sagt att dom inte gillar det? Det är lite som en kille som kan sjunga, eller kanske spela ett instrument bra. Frågar du dina tjejkompisar lär dom nog säga att "Haha, nä jag tänder inte på sånt, gillar inte killar som ska visa att dom är duktiga hela tiden, rätt drygt". Bara för dom vet att du inte kan det, och vill vara snälla emot dig.

Kvinnor attraheras av män som vågar vara sig själva och gör saker. Vissa tjejer verkar bli våta av endast ett intresse, i.e. om en kille utför något som tjejen tycker är coolt, kommer tjejen vilja ha honom oavsett vad. Skejtare och surfare verkar ha frikort till kvinnomassan. Det är som om tjejer tänder på själva aktiviteten och killens utseende kommer i andrahand. Men jag tror att det viktiga är att man vågar stå för det man tycker om. Om man gillar att spela TV-spel på sin fritid är det lika bra att säga det på första dejten, även om det kanske känns som att man sabbar för sig själv genom att göra det. Jag har förr i tiden inte känt mig bekväm i att säga det men nu säger jag rakt ut att jag tycker det är kul att spela retrospel och jag har aldrig varit med om att tjejer har ryggat mig för det, snarare att de blir mer intresserade av att se mig ha ett starkt intresse för något. Det är väl därför artister, extremsportare och liknande kategorier av snubbar får en stor andel tjejer efter sig. De gör något de tycker om. Jag vill tro att passivitet och avsaknad av intressen är en riktig turn-off för tjejer. Därför är det bättre att säga precis vad man brinner för, även om det i regelboken kan kännas fel. Det kommer ändå komma fram efter ett tag hur eller hur.
Citat:

Har du inga kompisar i din närheten som har snygga brudar som själva är ganska mediokra t.om fula?
Då har dom träffats via skolan, jobbet, kompisgäng, etc, dvs det jag påstår. I en app ser tjejer inte en helhetsbild, tyvärr. Att du inte skulle ha en chans på snygga brudar bara för att de sitter och säger till dig att de föredrar långa ståtliga snygga män är ett skämt. Anekdoten angående farsan var ju för att hamra in poängen, tror du morsan ville ha småmän egentligen? Snälla, eller Silverstedt lika så? Sean Connery (Snabb googling 1.88cm) var morsans favorit, alltså "James Bond". Även någon annan skådis som jag inte minns namnet på, men inte fan var han kort iaf, eller fet och ful. Nej, som jag säger. Är du kort? Hypotetiskt alltså.

Sen dyker John Mayer upp och fittsaften är på golvet och Anteri17 får fram med städmoppen och jobba natten lång för att få ren studentlyan . Gör du det snyggt och bra, så åker du upp i rankingen, oavsett om du är känd eller ej. Det går alltid att köra på "Men han är känd ju" argumentet, men varför tror du dom lokala rockar kidsen har brudar framför de som inte spelar musik? Dom visar klara manliga attribut, att stå på scen, potentiellt göra bort sig, etc. Det "är" manligt, enligt majoriteten av brudar. Även om du är liten och fet. Detta förbannade gnäll om att man inte kan få knulla med heta brudar om man inte själv är en 7a och uppåt, suck.

Fula killar har oftare skön personlighet. Har man accepterat att man är ful har man inte samma existenskris som någon som ser riktigt bra ut kan få. Jag får ofta höra att jag ser väldigt bra ut från både killar och tjejer. Många kollar på stan och kollar bakåt efter att vi har gått förbi varandra och dylikt. Jag skulle säga att jag har ett fördelaktigt utseende, men det gör också att jag känner att jag inte kan ta vad som helst. Att jag hela tiden skulle kunna få någon bättre, vilket är jobbigt i sig. En objektivt sett ful snubbe känner nog inte samma press som någon som ofta hör att han ser bra ut. Dessutom har snygga människor oftare medvind på grund av utseendet. I skolan behöver de sällan anstränga sig för att bli populära, de bara blir det. Efter skolan har vi då en snygg snubbe (eller tjej också för den delen) som inte har utvecklat någon direkt karisma utan bara är snygg. Hur ofta stöter man inte på en sådan? Fula människor har däremot blivit tvungna att skaffa sig ett annat attribut för att passa in. De blir ofta den roliga killen som bjuder på sig själv och därmed får tjejer.

Att din mor hade Sean Connery som drömkille kan ju knappast ha med hans längd att göra? Det är allmänt känt att kändisskap attraherar oavsett vad man gör i sitt kändisskap. James Bond är en symbol för klass och dominans, det är troligtivs det din mor blev attraherad av. Inte att han är 1.88m lång. Självklart är det en rolig tillfällighet men många skådespelare som tjejer skulle dö för, är inte så värst långa.

Citat:
Vi får Agree to Disagree som man brukar säga. Älskar att du tror jag var ute och svängde 2005 senast, haha! Var med 19-20åriga tjejer för bara några månader sen, I R L. Ska citera vad tjejerna brukar säga om mig. "Du är ju gammal" "Gud, du kan vara min pappa". Sen har jag ändå pussats med dessa i slutet av kvällen. Börjar du se ett mönster eller ska jag fortsätta? Samma tjejer swajpar nej i appen, just sayin'. Dessvärre inte första gången det händer. Vilket är ganska roligt med facit i hand.

Hur kan jag vara så mycket attraktivare på riktigt. Vad kan det bero på? Oavsett om jag är lång eller ej. Jag är "ful" i tinder appen för dessa tjejer. Så är det. Får väl erkänna att jag suttit inne ett tag nu, och ska väl ut och röra på mig igen, känns som man inte varit ute sen 2005 så får väl försöka........Livin' life like it's 2005 Vi får Agree to Disagree som man brukar säga. Älskar att du tror jag var ute och svängde 2005 senast, haha! Var med 19-20åriga tjejer för bara några månader sen, I R L. Ska citera vad tjejerna brukar säga om mig. "Du är ju gammal" "Gud, du kan vara min pappa". Sen har jag ändå pussats med dessa i slutet av kvällen. Börjar du se ett mönster eller ska jag fortsätta? Samma tjejer swajpar nej i appen, just sayin'. Dessvärre inte första gången det händer. Vilket är ganska roligt med facit i hand.

Hur kan jag vara så mycket attraktivare på riktigt. Vad kan det bero på? Oavsett om jag är lång eller ej. Jag är "ful" i tinder appen för dessa tjejer. Så är det. Får väl erkänna att jag suttit inne ett tag nu, och ska väl ut och röra på mig igen, känns som man inte varit ute sen 2005 så får väl försöka........Livin' life like it's 2005

Var själv inte ute och svingade salong på 00-talet men har ytterst svårt att tro att det var likadant som det är nu. Du får testa och se helt enkelt.

Kurt Cobain var totalt miserabel och attraherade mängder med tjejer. Jag tror vilken tjej som helst skulle tacka ja till honom. Om vi bortser från hans kändisskap - skulle han ha haft samma framgång tro? Jag vet inte svaret själv, bara kom att tänka på honom spontant.
Citera
2019-01-22, 11:11
  #21840
Medlem
Götepallbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Räcker oftast för att göra en någorlunda god bedömning. Bilderna är ju dessutom oftast manipulerade eller tagna ur smickrande vinklar med filter och liknande så fler är per automatik inte bättre.

Som kille kan man nog uppfattas som mer seriös med färre bilder = inte där för att man måste vara där och följaktligen inte desperat

Ja, speciellt det sista du skrev är intressant, aldrig tänkt i dem banorna Sen som nån tidigare skrev att bilder med bortklippta ex är nog inget man vinner några större poäng på 😂
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback