• 52 057 online
  • 1 213 842 medlemmar
  • 62 620 807 inlägg
  • 4
  • 5
2018-12-24, 20:47
Medlem
Det där är ingen psykos. Dagens ungdomar alltså tror dom har psykos när dom mår lite dåligt. Har ni psykos när det snurrar i skallen på fyllan också?
Citera
2018-12-25, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadMax66
Det där är ingen psykos. Dagens ungdomar alltså tror dom har psykos när dom mår lite dåligt. Har ni psykos när det snurrar i skallen på fyllan också?

Att diagnostisera sig själv med psykos är som att operera bort sin egen blindtarm. Det funkar inte...

Av TS beskrivning att döma fick han en ångestattack. Inget här tyder på en psykos.
Citera
2018-12-27, 12:36
Medlem
Blalotuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeen
Lite kul att alla tror att jag är en kille.
Men jag är en tjej och är 18 år. Vilket gör det mer tragiskt. Men jag har rökt på 1-2 gånger innan det här. Men det var för ett tag sen.
Och jag kommer verkligen aldrig någonsin stoppa en joint i min mun igen. No way. Vågar inte ens dricka.
Fixk du psykos tredje gången du rökte så har du nog psykisk sjukdom liggande i släkten.
Finns bra mediciner så hoppas du är i kontakt med vården.

Sen kanske det inte var psykos, vissa upplever själva ruset rätt obehagligt.
Citera
Igår, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadMax66

Haha nej. Har varit med om en del och har psykos sjukdom och andra psykiska sjukdomar i familjen. Jag är jävligt säker att jag inte bara mådde lite "dåligt"
Citera
Igår, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sianhedberg
Jag tror att jag upplevt en psykos. Många säger att det inte är möjligt på gräs men jag var extremt underviktig vid tillfället och inte van. Jag rökte och det var som vanligt. Jag började krampa, som ett epilepsi anfall. Gick baklänges när jag låg på golvet. Har läst att man under ett epilepsianfall inte är medveten. Men jag kunde tänka rationellt.
Jag såg allt som dessa bilderna, med omgivningen omkring mig.
https://media.giphy.com/media/rlUh6GM9rQk7e/giphy.gif

https://media1.giphy.com/media/fWZvY...773444633e008e

Kommer ihåg att jag tänkte ”vad fan är det som händer?” Trodde jag fått en cp-skada eller något. Trots att jag egentligen visste att det inte är möjligt av droger. Jag började ifrågasätta verkligheten. Vad vi ser. Om någonting verkligen finns eller om allt bara är någon slags dröm. Det var liksom existensiella frågor och som att universum bara var en bluff. Jag vaknade på golvet och kände inte igen mina vänner som tog hand om. Såg på dem och trodde de var något slags djur eller grottmänniskor. Jag gick och la mig och det var som att vårat hus var det enda som existerade. Sov i en och en halv dag och ”världen” expanderade liksom. Insåg att det fanns lite mer hela tiden. Jag var helt borta och trodde allt var en dröm. Trodde att jag kunde styra allt, när folk gick in i rummet eller när de skulle säga något. Jag körde hem, fortfarande i denna dimma. Tror det höll i sig i en vecka eller så. Trodde alltså jag kunde styra allt med mina tankar. Blev så rädd för det och ansvaret det innebar att jag valde att bara låtsats att allt var som vanligt. Tänkte exempelvis att min mamma skulle gå ner för trappan samma tid som hon brukar. Vilket hon då gjorde. Ibland hände inte det jag ville och det skavde liksom, jag förstod inget så jag tänkte ännu hårdare tills det hände. Det spelade ingen roll vad jag gjorde efter som att jag styrde allt. Hade kunnat krascha bilen utan konsekvenser, kommer ihåg att jag tänkte det flera gånger. Var på en läkartid en timme för tidigt, men vägrade inse att det var fel. De sa att min tid var om en timma men jag argumenterade emot, slutade lyssna, och varje gång jag hörde fotstegen i korridoren, när jag bestämt att de skulle komma och ropa upp mitt namn var jag redo att gå. Men det hände inte. Det skavde mer och mer och jag var så jävla förvirrad. Efter en vecka blev jag inlagd på psyke, fast för undervikt, och inte visste något om ”psykosen”. Var där och alt fortsatte, lättare efter som att allt sker i vanlig ordning på sjukhus. Jag trodde alltså mer och mer att jag kunde styra allt. Hade lika väl kunnat bestämma att jag regerade världen eller något, men i och med rädslan behöll jag verkligheten. Jag kom ihåg hur det brukade vara men hade inte en tanke på att det inte brukade vara jag som styrde allt. Det var typ normalt?
Efter en tid när jag fick gå ut osv började det hända saker mer och mer som jag inte hade kontroll över. Sakta blev att som vanligt igen. Jag vågade prata med en läkare som kunde gett mig antipsykotiska men efter som att jag nu visste vad som var verklighet och inte behövdes det inte.
Iofs, vem fan vet vad om är verkligt egentligen.
I alla fall, jag kom ur det. Man var det en psykos? En lätt psyke eller något annat?
Är ganska glad över upplevelsen i alla fall. Inget var så skönt som när jag insåg att det inte var jag som styrde världen. En sån jävla lättnad.

Har haft en depression länge. I och med alla tankar om att inget betyder något, allt är en dröm osv. har den typ förvärrats. Dom tankarna hänger kvar, inte på samma sätt, med som en tung sanning. Att inget spelar någon roll, jag har slutat försöka.

Jag upplevde det som du gjorde. Men under en kortare tidsperiod. Och kan fortfarande känna stundvis att allt är helt overkligt.
Får extremt obehag av dom gif loopen, de var exakt så det såg ut
Senast redigerad av Buffeen Igår kl. 21:30.
Citera
Igår, 21:34
Medlem
Du skulle givetvis inte ha använt cannabis om du nu har anlag för psykos.
Och om debatten inte hade varit så för jävligt infekterad av nyfrälsta och mongon som tror att det är heroin, med saklig fakta informerad hade du vetat det.

Rök inte igen.
Citera
  • 4
  • 5