Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-12, 17:25
  #13
Medlem
tjackknugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
För mig händer det inte heller så mycket när jag röker. Blir oftast bara lite trött och hungrig. Medans kompisarna som jag röker med blir helt väck. Har dock någon gång när jag rökt blivit riktigt väck, men då har jag rökt mycket och rökt i hink och varit starka stains. Så i min värld är cannabis en rätt så överskattad drog, visst jag röker om någon bjuder på en holk.
Ja, sådär småtrött (Om ens "trött"), ja man blir lite avis när polarna är tvärväck å man själv bara "Jahapp" haha.
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaTaDig
Svaret är ja, man kan ha en naturlig tolerans mot THC, det beror på om du genen CYP2C9 eller ej.
Ingen aning, enligt morsans historier när hon varit utomlands och rökt fick hon röka som en dåre likt mig.
Citera
2018-12-13, 20:15
  #14
Medlem
grymt101s avatar
Intressant, har polare som är oerfarna men behöver röka betydligt mer än mig för att få effekt. Tror som ovan att det är från person till person, jag blir i princip alltid gött bäng och har aldrig behövt röka större mängder. Tvärtom, tror jag är väldigt känslig mot cannabis men inget jag klagar på hehe. Jag har dock i princip ingen tolerans då jag röker varannan helg
Citera
2018-12-18, 17:11
  #15
Medlem
tjackknugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grymt101
Intressant, har polare som är oerfarna men behöver röka betydligt mer än mig för att få effekt. Tror som ovan att det är från person till person, jag blir i princip alltid gött bäng och har aldrig behövt röka större mängder. Tvärtom, tror jag är väldigt känslig mot cannabis men inget jag klagar på hehe. Jag har dock i princip ingen tolerans då jag röker varannan helg
Ja det är nog från person till person, stött på vissa som behöver röka som mig, vissa behöver mer sen dem som blir stekt på några bloss, lyckostar!
Citera
2018-12-25, 17:22
  #16
Medlem
emptydependas avatar
Säkert möjligt. De va ju en budda som inte kände något när han tog LSD
Citera
2019-01-20, 13:57
  #17
Medlem
tjackknugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emptydependa
Säkert möjligt. De va ju en budda som inte kände något när han tog LSD
Haha ja, stötte på en snubbe i DK nyligen som hade samma problem som mig så finns nog allt fler!
Ja, en del psykadeliska/halluciogena droger biter inte på mig heller såvida jag inte drar upp dosen utav helvete.
Citera
2019-01-20, 21:22
  #18
Medlem
Detta är en mycket intressant fråga som jag hoppas att någon kan svara på.
Låt mig berätta om min erfarenhet...
Jag har skadat ryggen i ett fall på 80-talet och sedan genomgått oändliga operationer utan att bli bra.
Med mycket smärta ges mycket smärtstillande, men mitt problem är att morfin och andra starka smärtstillande läkemedel inte fungerar. De tar helt enkelt inte. Inte ens när man får sprutor på sjukhuset.
Jag har visserligen ätit morfin i många år men detta handlar inte om tillvänjning utan det har aldrig riktigt fungerat.
Jag har dock tagit det regelbundet i alla fall eftersom jag kanse får någon psykisk placeboeffekt och eftersom man anses vara smärtfri och frisk omman inte behöver/äter sin medicin.
Det har debatteras mycket i media ang cannabis som smärtstillande så tänkte jag att det kanske äntligen finns något som fungerar.
Eftersom det är i ett väldigt tidigt försöksstadie i Sverige så har jag inte ens försökt ingå i någon studie. Istället åkte jag till Amsterdam för att se om detta kunde ge mig ett värdigt liv.
Jag började lugnt eftersom jag inte provat någon form av "droger" tidigare (om man räknar bort cigg, alkohol och alla mediciner jag haft genom åren) men inget hände. Jag testadeflera olika coffeshops och både "pure" och tobaksblandade, men inget hände.
På ett ställe frågade jag om man kan vara immun mot cannabis, men kvinnan skrattade och sa att hon aldrig hade hört talas om detta samt att jag förmodligen inte vet hur man tar halsbloss.
Jag förklarade att jag rökt ciggaretter i 20 år så nog kan jag röka alltid.
Hon föreslog att prova space cakes. Hon hade flera brownies och en speciell för mig som inehöll 1gr cannabis.
Jag köpte den, 2 andra "muffins", 4 färdigrullade cigarretter där den ena var det starkaste som fanns enligt henne. (Den hette gorilla glue)
Jag åt upp alla bakverk och rökte alla cigg inom 3-4 gimmar.... INGET hände!!

Detta måste väl betyda att jag inte påverkas av cannabis?
Någon nämnde genen CYP2C9 och om jag nu har denna och är immun, skulle något annat fungera tex mdma?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback