Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-18, 23:55
  #589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av westcoastcrew
någon som kan rekommendera bra och billig olja (bang for the buck är viktigaste ration för en fattig jävel). inget emot att beställa från utlandet om leveranstiden är ok, sidan grön och det inte fastnar i tullen/momsbeläggs

Från uk, billigare än i Sverige. Även bättre kvalitet vad jag hört.
Citera
2019-01-19, 00:56
  #590
Medlem
Receptads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallea
Helt OT, jag vet (tog den mest aktiva tråden) men syns cbd olja på urinprov eller hur stor är chansen att det gör det?

Ja, det kommer synas, om du inte brukar en cbd olja utan thc i. Den med 0.2% syns.
Citera
2019-01-20, 12:06
  #591
Medlem
Kikade lite på svenska clearnetsidor som säljer, och det verkar vara standard att ha upp till max 20-25 % cbd-halt och allt därunder (desto lägre halt, desto billigare). Men jag sökte på DreamMarket för att se om det fanns bättre, och hittade vissa försäljare som hade upp mot 60 % cbd-halt, en som jag skickade ett PM till (som inte hade skrivit ut halten i annonnsen) svarade att det var hela 80 %. Stämmer det att man kan komma över mer potenta cbd-oljor på darknet än clearnet tror ni? Mer potent, desto bättre tänker jag.
Citera
2019-01-20, 21:18
  #592
Medlem
alientechnologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Kikade lite på svenska clearnetsidor som säljer, och det verkar vara standard att ha upp till max 20-25 % cbd-halt och allt därunder (desto lägre halt, desto billigare). Men jag sökte på DreamMarket för att se om det fanns bättre, och hittade vissa försäljare som hade upp mot 60 % cbd-halt, en som jag skickade ett PM till (som inte hade skrivit ut halten i annonnsen) svarade att det var hela 80 %. Stämmer det att man kan komma över mer potenta cbd-oljor på darknet än clearnet tror ni? Mer potent, desto bättre tänker jag.
På darknet hittar du hög CBD halt till rimligare pris av högra kvalitet produkter. Dom är bra odlade cannabis plantor med syfte att ha höga halter cannabinoider. Det du kan köpa på clearnet är gjort av industrihampa som har speciella odlingskrav, kommer oftast från utlandet och kan innehålla många tungmetaller.
Citera
2019-01-20, 21:38
  #593
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alientechnology
På darknet hittar du hög CBD halt till rimligare pris av högra kvalitet produkter. Dom är bra odlade cannabis plantor med syfte att ha höga halter cannabinoider. Det du kan köpa på clearnet är gjort av industrihampa som har speciella odlingskrav, kommer oftast från utlandet och kan innehålla många tungmetaller.
Berätta gärna vad det skulle vara för skillnad mellan cbd från marijuana och cbd från industrihampa.
När det gäller tungmetaller så har alla seriösa försäljare testanalyser, betvivlar stark att du får det när du beställer från darknet.
Citera
2019-01-21, 00:58
  #594
Medlem
alientechnologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Berätta gärna vad det skulle vara för skillnad mellan cbd från marijuana och cbd från industrihampa.
När det gäller tungmetaller så har alla seriösa försäljare testanalyser, betvivlar stark att du får det när du beställer från darknet.
Båda produkterna är ju bra och fungerar. Skillnaden är att true cannabis och hampa odlas olika. Cannabis brukar man odla inomhus oftast utan risk för förorening och samtidigt låter man den aldrig föröka sig och få frön. Hampa sorterna odlas och dem blir oftast hermafroditer oavsett, alltså dom polemiserar sig själva, gör dom inte det så är ändå en stor del av fröna hanplantor. All hampa i principen som vi kan få tag på i Sverige får inte skördas före 10 dagar efter den fått frön, detta för att säkerställa att cannabisplantorna inte har mer än 0.2% THC. När frön bildas så försvinner en del cannabinoider eller förminskas. Och när vi prator om strains som redan är fattiga i cannabinoider så kan någon procent göra stor skillnad.

Får man det man vill utan CBD produkterna så spelar det ingen roll. Men man kan köpa CBD cannabis som innehåller 200mg CBD per gram för circa 100kr grammet, det är ju ett bra pris.

Hampabonden sålde under säsongen också färsk nyodlad hampa för 800kr/kg. Det blir circa 300g torkade buds för 800kr.

Vet att hampa också är cannabis men ni förstår.
Citera
2019-01-21, 01:14
  #595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Från uk, billigare än i Sverige. Även bättre kvalitet vad jag hört.


Vet du någon bra UK sida som kan rekommenderas?
Citera
2019-01-21, 17:56
  #596
Medlem
TredjeSolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Receptad
Hur många ml är deras flaskor på? Hur många droppar ? Och hur många droppar behövs om dagen för att du ska bli nöjd?

Fridens

CBDn från FreshCBD.net är på 10ml och jag tar 2 droppar när jag ska sova.
Citera
2019-01-22, 21:15
  #597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trifecta
Vet du någon bra UK sida som kan rekommenderas?

Kunde inte pma dig då jag är ganska nyreggad. Vill inte skriva öppet ifall tullen läser här. Väntar själv på en andra order just nu hoppas den inte fastnat i tullen. De brukar skicka i diskreta förpackningar.
Men googla så hittar du några.
Citera
2019-01-22, 21:17
  #598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Kunde inte pma dig då jag är ganska nyreggad. Vill inte skriva öppet ifall tullen läser här. Väntar själv på en andra order just nu hoppas den inte fastnat i tullen. De brukar skicka i diskreta förpackningar.
Men googla så hittar du några.

Varför noja för tullen? Är det inte helt legalt shit?
Citera
2019-01-22, 21:21
  #599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Varför noja för tullen? Är det inte helt legalt shit?

Ja och nej det är väl en gråzon i Sverige. Även om mängden thc är endast 0,2.
Citera
2019-01-23, 06:22
  #600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Ja och nej det är väl en gråzon i Sverige. Även om mängden thc är endast 0,2.


Varför stoppar tullen importering?
Hänt någon mer?

Global Shipping Program på Ebay stoppade min sändning innehållande 15% CBD-olja. Fick dock full återbetalning av dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback