• 12 703 online
  • 1 213 596 medlemmar
  • 62 603 635 inlägg
2018-12-17, 17:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LagomtVald
Hej och trevlig lördag! Jag har under igår och idag kommit fram till det jag finner optimalt recept för en härlig dag/kväll.

Jag fyller lite mjölk i en kastrull(har testat alla fetthalter), smular ner 0.6g hasch ungefär. När allt hasch är smält (kör lagom värme! Det ska inte bubbla) blir det en aningen brunare färg. Sedan häller jag detta i en termos som sedan får ca 8-10cl dooleys. Avslutningsvis en skopa oboy och fyller resten med mjölk. Min lilla termos rymmer 30-35cl tror jag.

Hoppas ni njuter lika mycket av det här som jag, ser framemot kalla vinterdagar utomhus med denna termos.

Blä. Smakar skräp om du inte förvärmt biten i ugnen på ett fat med folie över, innan.
Haschsmaken tränger igenom allt och smakar skit.
Citera
2018-12-18, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Halloj alla gräsätare!

Nu tänker jag göra cannabisolja. Vill inte använda oljan till matlagning, utan vill bara ta mig en tesked olja ibland och bli redigt stukad i 4 - 5 timmar.

Nu undrar jag vilken olja som smakar sämst. Vill ha så lite smak som möjligt.
Cocosolja, Kung markattas kallpressade är bra.

Edit: Läste lite fel, jag vet inte vilken olja som är sämst men jag kan tänka mig att typ fiskleverolja är rätt äckligt så skippa det..
Det fina med cocosolja är att den är fast i rumstemperatur och antar ett snyggt mintgrön färg (om du inte låter klorofyllet brytas ned av UV-ljus men skippa det också då det även bryter ner andra beståndsdelar)

1. Aktivera materialet i ugnen på 105 grader C i 120 minuter

2. Kör materialet i en blender till lagom grovhet

3. Tag en stor kastrull och fyll upp med 1/4 vatten, tillsätt cocosolja samt växtmaterial, rör om och koka upp

4. Låt koka på svag värme i 3-4 timmar, temperaturen skall ligga mellan 105-110 grader C

5. Sila av, först genom en sil, sedan genom en ostduk eller kaffefilter

6. Häll över vattnet och oljan i en hög och smal behållare typ en hög, tjockbottnad vas eller liknande

7. Låt svalna i kylskåpet tills det att oljan har stelnat ovanpå vattnet

8. Lyft ut kakan med olja och värm försiktigt upp den

9. Sila ett par gånger till om du är petig, annars häll över på burk och låt stelna

Jag brukade låta burken stå uppockner när den stelnar på så sätt hamnar oljan i botten och eventuellt vatten eller växtmaterial hamnar i burkens topp och kan därifrån tömmas/skrapas bort med enkelhet.

Så gjorde jag på den tiden det begav sig.
Senast redigerad av StationOdenplan 2018-12-18 kl. 18:10.
Citera
2018-12-21, 14:23
Medlem
Måste bara säga att jag totalt älskar att äta en kaka på 50mg+ thc ihop med tjejen(en varsin) efter uppehåll, resten av kvällen blir alltid otroligt sensuellt sex/kel med ett drös orgasmer, alltid lika härligt!
Citera
2018-12-21, 19:31
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edas123
Måste bara säga att jag totalt älskar att äta en kaka på 50mg+ thc ihop med tjejen(en varsin) efter uppehåll, resten av kvällen blir alltid otroligt sensuellt sex/kel med ett drös orgasmer, alltid lika härligt!
Hur räknar du ut hur mkt mg THC det blir i en kaka? Eller har du någon källa som du köper av som fastställt koncentrationen?
Citera
2019-01-06, 10:38
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=7YkmGUzWacQ

Hur bra tror ni denna metod funkar? Och jag har en steglös spis så jag vet inte hur noggrant jag kan ställa in den, dessutom är det gas så jag vet inte äns om jag får ner temperaturen efter det börjat koka. Har heller ingen våg så det skulle bli väldigt slarvigt

Tror ni det går ändå? Är det drickbart?

Edit: Måste man diska uttrustningen som om den använts på ringhals efter så att inte cannabis rester sitter kvar?
Senast redigerad av gatlampa 2019-01-06 kl. 10:42. Anledning: Ytterligare en fråga
Citera
2019-01-06, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gatlampa
https://m.youtube.com/watch?v=7YkmGUzWacQ

Hur bra tror ni denna metod funkar? Och jag har en steglös spis så jag vet inte hur noggrant jag kan ställa in den, dessutom är det gas så jag vet inte äns om jag får ner temperaturen efter det börjat koka. Har heller ingen våg så det skulle bli väldigt slarvigt

Tror ni det går ändå? Är det drickbart?

Edit: Måste man diska uttrustningen som om den använts på ringhals efter så att inte cannabis rester sitter kvar?

Nu vart det mycket men men...

Måste jag decarba gräset innan tillagning? Och om jag skippar det, hur stor skillnda är det? Jag blir väl ändå bäng?
Citera
2019-01-18, 02:44
Medlem
Nån som använt resterna från vaporizerna för att göra smör eller liknande? Är det värt mödan?
Citera
2019-01-18, 15:11
Medlem
flummakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljfudge
Nån som använt resterna från vaporizerna för att göra smör eller liknande? Är det värt mödan?
Det är helt klart värt mödan. Vaporiserade växtdelar funkar mycket bra att ha i matlagning. Då THCet redan är färdig dekarboxylerat. Och därför behövs inte uppvärmning för att ”aktivera” THCet.
Citera
2019-01-18, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljfudge

Värt mödan? Det beror ju på om du samtidigt är en sådan som fyller upp schampoflaskan med lite vatten när den börjar ta slut för att få ut de sista dropparna.

Eller slänger i lite mjölk i ketchuppaketet av samma anledning.

Nädu. Grönsaker äter man färskt.
Citera
Igår, 19:32
Medlem
Tissles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiftalpha
Värt mödan? Det beror ju på om du samtidigt är en sådan som fyller upp schampoflaskan med lite vatten när den börjar ta slut för att få ut de sista dropparna.

Eller slänger i lite mjölk i ketchuppaketet av samma anledning.

Nädu. Grönsaker äter man färskt.
Klart det är värt att knåpa så stashen maxas. Mjölk i ketchupen låter däremot äckligt.
Citera