Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-27, 02:23
  #1
Medlem
lilmayos avatar
Hur ofta röker du? På vilket sätt känner du att det påverkar dig och ditt liv? Anhörigas liv? Varför? Osv, förklara så mycket det går

Berätta gärna också vad för yrke du har samt andra intressanta saker som kan hjälpa att måla upp en bild kring vad för person du är.

Är väldigt nyfiken på vad studenterna har för svar samt hur det påverkar deras liv o studier. Så tillbakablicka gärna till högskolestudierna (skippa gymnasiet o neråt det är inte lika intressant) om du puffa då och berätta.
__________________
Senast redigerad av lilmayo 2018-12-27 kl. 02:26.
Citera
2018-12-27, 03:47
  #2
Medlem
Saumyas avatar
Jag röker då jag blir bjuden. Har slutat köpa cannabis för flera år sedan. Rökte dagligen under några år och det var för mycket för mej. Hade lite energi, mycket oro och det påverkade mej i jobbet. Jobbar som kock. Tack och hej!

Vänliga hälsningar,
Saumya
Citera
2018-12-27, 04:49
  #3
Medlem
Slutat, svårt få tag i sativa...
Indica /hybrid får mig att inte gå upp på morgonen.
Citera
2018-12-27, 09:25
  #4
Medlem
TokayGecks avatar
Chef för en relativt stor avdelning utomlands för ett multinationellt IT bolag, röker varje dag efter jobbet. Brukar bli 1 - 2 joints per kväll med min fru. Levt så i cirka 10 år, funkar bra.
Citera
2019-01-10, 09:30
  #5
Medlem
Jag jobbar på ett Call-Center som saknar själ för ett världskänt elektronikföretag som skapar televisioner, mobiler, och ljudsystem. I början av min anställning gjorde jag det till en sport att dyka upp bäng till jobbet, speciellt till inskolningen och de första veckorna.

Under tiden jag har jobbat här har jag dragit bongrips innan arbetstid, edibles under arbetstid (sista timmarna), och massvis med spliffar innan jag går ut genom dörren.
Jag har bra tolerans pga mina karibiska gener, så jag kan röka och ändå fungera som människa. När man väl inser att man klarar av att jobba bäng är det inte så speciellt att jobba bäng längre, då inser man att det är dyrt.

Det påverkar helt klart produktiviteten negativt, det kan jag inte neka. Man glömmer sina uppgifter, speciellt när jobbet innebär att du måste svara i telefon och svara på mail.

Ibland är det skönt att faktiskt vara nykter också, och arbetstid är en bra tid att inte vara bäng.
Citera
2019-01-10, 13:06
  #6
Medlem
Senaste tiden har det blivit varje dag i ca 5 dagar ungefär varannan månad, dvs jag kör ganska intensivt i perioder och sen pausar jag för att kunna fungera optimalt i vardagen då jag har ett ganska hektiskt liv

Jag arbetar deltid som analytiker inom energisektorn, verksamheten är i utlandet, jag jobbar i Sverige.

Jag studerar även på heltid.

Brukar försöka röka direkt efter en tentamensperiod om det inte är så mycket på jobbet, detta så att det inte ska påverka skolan.

Trots detta så påverkar det ju såklart skolan, det försvinner ju några dagar där man inte direkt pluggar Det påverkar dock inte jobbet över huvud taget.

Det påverkar ingen annan än mig själv, jag brukar hålla mig till att röka kvällstid.

Hittills har detta fungerat bra och det har varit väl behövligt. Med så mycket att göra blir det lätt att man tappar fotfästet lite när det är dags för tentor (till exempel). Brukar bli lite nere med förlorad aptit och tankar som rusar iväg när man ska sova vilket innebär försämrad sömn.

Att röka hjälper sjukt bra för aptiten samt att jag somnar utan problem. Dock är 8 timmars sömn på röka inte lika bra som 8 timmar nykter. Men bättre än att ligga sömnlös halva natten.

Självklart kan dessa problem lösas med ökad träning och struktur i vardagen, men så är det ganska jävla nice att sitta och spela datorspel bäng också
Citera
2019-01-10, 13:55
  #7
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrrrrrlinBaby
Jag jobbar på ett Call-Center som saknar själ för ett världskänt elektronikföretag som skapar televisioner, mobiler, och ljudsystem. I början av min anställning gjorde jag det till en sport att dyka upp bäng till jobbet, speciellt till inskolningen och de första veckorna.

Under tiden jag har jobbat här har jag dragit bongrips innan arbetstid, edibles under arbetstid (sista timmarna), och massvis med spliffar innan jag går ut genom dörren.
Jag har bra tolerans pga mina karibiska gener, så jag kan röka och ändå fungera som människa. När man väl inser att man klarar av att jobba bäng är det inte så speciellt att jobba bäng längre, då inser man att det är dyrt.

Det påverkar helt klart produktiviteten negativt, det kan jag inte neka. Man glömmer sina uppgifter, speciellt när jobbet innebär att du måste svara i telefon och svara på mail.

Ibland är det skönt att faktiskt vara nykter också, och arbetstid är en bra tid att inte vara bäng.
Uppskattar ditt bidrag till tråden men det handlade inte specifikt om hur man upplever rökning på jobbet... Sen tycker jag detta påstående var intressant "Jag har bra tolerans pga mina karibiska gener", tror du verkligen gener spelar så stor roll när det kommer till kontrollen man har vid substansintag?
Citera
2019-01-10, 14:22
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BrrrrrlinBaby
Jag har bra tolerans pga mina karibiska gener


Baby, du är en afrikansk slavättling. Finns ingen unik karibisk DNA.
Ni blev dumpade på diverse öar när slavhandeln inte behövde dina förfäder mer.

Ditt inlägg tar priset som årets dummaste, hittils åtminstone, i Cannabisforumet
Citera
2019-01-19, 21:43
  #9
Medlem
wgets avatar
Röker varje kväll, sedan 3-4 år tillbaka ungefär.
Kontorsjobb.
Jag tror inte det påverkar mig så mycket. Har tänkt på det en del, om jag påverkas mer än vad jag tror. Men jag har haft flera uppehåll under tiden, varav några på flera månader och jag kan inte säga att jag märker så stor skillnad ändå.
Citera
2019-01-21, 11:19
  #10
Medlem
Silentminds avatar
Nuvarande arbetslös så då puffas det dagligen.
Citera
2019-01-21, 16:20
  #11
Avstängd
FrassePirats avatar
Jobbar i fiskeindustrin. Måste röka fem gram om dagen, annars dör jag.
Citera
2019-01-21, 23:25
  #12
Medlem
Varje dag, arbetslös
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback