• 12 434 online
  • 1 213 596 medlemmar
  • 62 603 661 inlägg
2019-01-19, 12:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassePirat
Gör som jag säger bara - helt enkelt. Läs på.

Det finns andra källor än stoner"influencers".
Dock är detta itne mitt påstående, och bevisa nått som itne existerar.
Kan du berätta hur det ska gå till, men eftersom du läser så mycket.
Så har du nu en källa, eller blir det slut nu istället?
Citera
2019-01-19, 12:24
Medlem
Han påpekar flertalet gånger att det handlar vinstdrivande industri, samt hänvisar att vi behöver mer mediciner, snacka om dubbelmoral.

Finns många naturliga medel som fungerar, men intresset är minimalt att genomföra studier i och med man kan inte patentera.
Citera
2019-01-19, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
De begår inte självmord under påverkan.

https://ki.se/nyheter/cannabisbruk-o...-for-tidig-dod

Vi har tre alternativ här. Antingen är du så pårökt så att du inte förstår vilka risker som cannabis trots allt är förknippat med eller så är du en ond människa.

Det sista alternativet går ut på att du helt enkelt är för korkad för att inse riskerna med cannabis.

Du får gärna fortsätta att misskreditera Dr Mikael men alla normalt funtade läsare ser nog vem som har rätt av er två.
Citera
2019-01-19, 16:56
Medlem
Plaguetongues avatar
ingen har dött av att röka CB någonsin vad jag vet
Citera
2019-01-19, 19:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
https://ki.se/nyheter/cannabisbruk-o...-for-tidig-dod

Vi har tre alternativ här. Antingen är du så pårökt så att du inte förstår vilka risker som cannabis trots allt är förknippat med eller så är du en ond människa.

Det sista alternativet går ut på att du helt enkelt är för korkad för att inse riskerna med cannabis.

Du får gärna fortsätta att misskreditera Dr Mikael men alla normalt funtade läsare ser nog vem som har rätt av er två.
Det är inte ens en misskrediterings av Dr. Mikael, det är en ren lögn av Dr. Mikael.
Och eftersom du aldrig kommer med nått om dessa dödade, så vet vi också att du redan vet.

Och igen, psykisk ohälsa så är man dubbel troliga att testa och använda droger.
Folk med psykisk ohälsa dör ofta en för tidig död, det har du rätt i.
Och ta bara psykos, det är en ärftlig sjukdom av genetik, men man försöker få det till vara cannabis.
Hur kommer det att man ljuger om den med?(Källa redan given)

Men berätta gärna dessa stora risker du pratar om, för jag kan räkna upp hur mycket som helst som är farligare.
Vet du om att ungefär ~4%(Källa:NIDA) får en problematisk konsumtion av cannabis, dvs du pratar ENBART om dessa.
Hur kommer det sig att du pratar om få, men försöker göra det till alla???

Jag vet varför, och det är för det inte går prata om mer än dessa få procent för dig.
Då resten inte har en problematisk konsumtion, och du har inget och säga där.
Citera