Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-18, 18:05
  #289
Avstängd
FrassePirats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axioms
vem bryr sig om vad en soloarieberoende narcissist säger i tv för att få uppmärksamhet? Inte jag iallafall
Källa på att han är solarieberoende och narcissist.

Sen rekommenderar jag att du går om grundskolan.
Citera
2019-01-18, 19:42
  #290
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassePirat
Han har rätt, i sak.
I sak så påstår han att tusentals har dött av cannabisöverdos. Det finns inga nedtecknade fall av detta sedan man började skriva ner saker.
Citera
2019-01-18, 20:08
  #291
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Så du tror inte på mig när jag säger att den här dr michael ljuger fast du säger samma sak själv?
Häpnadsväckande
Inte speciellt, vi har stor erfarenhet av dig.
Dock får du ett rätt, och det är inte speciellt vanligt.
Kanske du ska gå köpa en lott, för detta lär nog inte hända igen.

Ta bara detta om lungcancer, där du tar tobakens skadeverkningar och lägger på cannabisen.
Ta en stunds pratade om detta, så ser alla vilken patetisk skit du är.
Vilket även andra påvisat i tråden nyss.
Citat:
Ursprungligen postat av FrassePirat
Han har rätt, i sak.
Nej, inte ens nära.
Om nu detta var om alla som dör påståendet.
Citera
2019-01-18, 20:14
  #292
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
I sak så påstår han att tusentals har dött av cannabisöverdos. Det finns inga nedtecknade fall av detta sedan man började skriva ner saker.
Men det betyder inte att dom har försökt

Vi har ju den tyska studie-saken där dom påstår att 8 dött av hjärtattack pga cannabis.
Och sen obduktionen England som sa att det var död pga cannabis överdos.
Dock blev obducenten utskrattat, så nått sånt upprepades inte.
Och efter detta är det rätt skralt på en drog som används av hundratals miljoner.
Citera
2019-01-18, 20:47
  #293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Vilket hade varit relevant ifall cannabis använts på samma sätt som tobak. Vilket det inte görs. Så. Ja.

Det är lite som argumentet att "cannabis har blivit starkare och därmed farligare". Eh. Det innebär ju att en mindre mängd material behöver användas för samma effekt = mindre risker. Mindre mängd rök att andas in eller whatever.
så cannabis är inte skadligt för lungorna då?
Citera
2019-01-18, 21:05
  #294
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
så cannabis är inte skadligt för lungorna då?
Jo, om man röker för varma rökmetoder.
Cannabis ger dock inte lungcancer säger en av de mest avvända källorna i Svenskt cannabisinformation.
Sen att dom skuta använda honom efter hans revidering av forskningen, det är bara roligt och se hur lite man är intresserad av fakta och saklighet.

Sök på youtube och Tashkin lungcancer, så förklarar han för dig hur han kom fram till detta med att cannabis enbart.
Att dessa är mindre benägna att få lungcancer än de som inte röker nått alls.
Citera
2019-01-19, 01:12
  #295
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UsL.
Anja dog inte av cannabis. Anja dog av hög höjd.

Pga påverkan av cannabis, självmord överlag är förresten inte alls ovanligt pga cannabis.

Citat:
Ursprungligen postat av UsL.
Väldigt tråkigt, men människor mår dåligt ibland. Det kan gå fort.

Och ännu fortare kan det gå om alla haschtomtar får som dom vill och människor helt ignorerar Dr Mikaels visdomsord.

Citat:
Ursprungligen postat av UsL.
Och nej, innan du börjar med dina personliga påhopp som inte har med ämnet att göra. Jag brukar inte cannabis.

Ett klokt val av dig.
Citera
2019-01-19, 03:26
  #296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Pga påverkan av cannabis, självmord överlag är förresten inte alls ovanligt pga cannabis.



Och ännu fortare kan det gå om alla haschtomtar får som dom vill och människor helt ignorerar Dr Mikaels visdomsord.



Ett klokt val av dig.


Personer som använder cannabis verkar ta sitt liv i högre utsträckning stämmer vad jag har förstått, men att det är cannabisen som är anledningen till att man tar sitt liv är inte klarlagt. Personer som brukar alkohol/tobak är även dem överrepresenterade vid självmord, men det betyder inte att det är alkoholen/tobaken som är orsaken. Vissa människor vill inte fortsätta.

Dr Mikaels visdomsord är ju lögn. Han säger att 1000 tals har dött i cannabisöverdoser, vart är dem.

Och jag har läst dina svar till andra och du ber dem ta fram fakta på att folk inte har dött. Men det är ju Mikael som kommer med ett påstående som du håller med om, och i tråden verkar du inte vilja hänvisa till någonting utan kallar bara folk som inte håller med dig för haschtomtar utan att argumentera.
Citera
2019-01-19, 11:44
  #297
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Pga påverkan av cannabis, självmord överlag är förresten inte alls ovanligt pga cannabis.



Och ännu fortare kan det gå om alla haschtomtar får som dom vill och människor helt ignorerar Dr Mikaels visdomsord.



Ett klokt val av dig.
De begår inte självmord under påverkan.
Och självmord tar de för att de har en psykisk ohälsa, och de med psykisk ohälsa är dubbelt så trolig att pröva droger som cannabis.

Dr. Mikaels lögn om tusentals döda, finns liksom inget att ignorera.
Eller hur menar du man ska kunna ignorera nått som inte ens finns?
Berätta gärna, vi vill gärna veta hur du får ihop detta.
För just nu så är det gigantiska luckor för ditt resonemang.
Vi vet dock att saklighet är inte din sak, även om du en gång påstod detta.

Klokt val för vad?
Det du påstår existerar ju inte ens.
Citat:
Ursprungligen postat av FrassePirat
Det är inte så konstigt med tanke på att cannabislobbyn ständigt mörkar, ljuger och förvränger sanningen. Vi alla vet nog vilka som ligger bakom dessa organiserade särintressen.

"När Människosonen kommer i sin härlighet och alla änglar med honom, då skall han sätta sig på sin härlighets tron. Och alla folk skall samlas inför honom, och han skall skilja dem från varandra, som en herde skiljer fåren från getterna. Och fåren skall han ställa på sin högra sida och getterna på den vänstra. Då skall konungen säga till dem som står på hans högra sida: Kom, ni min Faders välsignade, och ta i besittning det rike som stått färdigt åt er från världens begynnelse. Ty jag var hungrig och ni gav mig att äta. Jag var törstig och ni gav mig att dricka. Jag var främling och ni tog emot mig. Jag var naken och ni klädde mig. Jag var sjuk och ni besökte mig. Jag var i fängelse och ni kom till mig. Då skall de rättfärdiga svara honom: Herre, när såg vi dig hungrig och gav dig att äta, eller törstig och gav dig att dricka? Och när såg vi dig vara främling och tog emot dig eller naken och klädde dig? Och när såg vi dig sjuk eller i fängelse och kom till dig? Då skall konungen svara dem: Amen säger jag er: Allt vad ni har gjort för en av dessa mina minsta bröder, det har ni gjort mot mig.

Sedan skall han säga till dem som står på den vänstra sidan: Gå bort ifrån mig, ni förbannade, till den eviga elden som är beredd åt djävulen och hans änglar. Ty jag var hungrig och ni gav mig inte att äta. Jag var törstig och ni gav mig inte att dricka. Jag var främling och ni tog inte emot mig, naken och ni klädde mig inte, sjuk och i fängelse och ni besökte mig inte. Då skall de svara: Herre, när såg vi dig hungrig eller törstig eller som främling eller naken eller sjuk eller i fängelse och tjänade dig inte? Då skall han svara dem: Amen säger jag er: Allt vad ni inte har gjort för en av dessa minsta, det har ni inte heller gjort för mig. Och dessa skall gå bort till evigt straff, men de rättfärdiga till evigt liv.
" - Matteusevangeliet 25:31-46


Om du blundar tillräckligt länge upphör du att existera. Det är ingen dygd att leva i förnekelse.

"Society wants to believe it can identify evil people, or bad or harmful people, but it's not practical. There are no stereotypes." -
Om du blundar tillräckligt länge upphör du att existera. Det är ingen dygd att leva i förnekelse.

"Society wants to believe it can identify evil people, or bad or harmful people, but it's not practical. There are no stereotypes." - Theodore Robert Bundy
Inte ett enda ord där, ändrar nått om lögnen Dr. Mikael gav oss om tusentals döda.
Så vad var poängen?
Citera
2019-01-19, 11:54
  #298
Avstängd
FrassePirats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
De begår inte självmord under påverkan.
Och självmord tar de för att de har en psykisk ohälsa, och de med psykisk ohälsa är dubbelt så trolig att pröva droger som cannabis.

Dr. Mikaels lögn om tusentals döda, finns liksom inget att ignorera.
Eller hur menar du man ska kunna ignorera nått som inte ens finns?
Berätta gärna, vi vill gärna veta hur du får ihop detta.
För just nu så är det gigantiska luckor för ditt resonemang.
Vi vet dock att saklighet är inte din sak, även om du en gång påstod detta.

Klokt val för vad?
Det du påstår existerar ju inte ens.

Inte ett enda ord där, ändrar nått om lögnen Dr. Mikael gav oss om tusentals döda.
Så vad var poängen?
Poängen är du borde, eller bör, läsa på mer.
Citera
2019-01-19, 11:57
  #299
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassePirat
Poängen är du borde, eller bör, läsa på mer.
Och hur hjälper detta på lögnen om tusentals döda?
Och att man ska bevisa nått inte existerar, har du kommit på den med?
Citera
2019-01-19, 12:04
  #300
Avstängd
FrassePirats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och hur hjälper detta på lögnen om tusentals döda?
Och att man ska bevisa nått inte existerar, har du kommit på den med?
Gör som jag säger bara - helt enkelt. Läs på.

Det finns andra källor än stoner"influencers".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback