• 12 555 online
  • 1 213 596 medlemmar
  • 62 603 648 inlägg
2018-12-31, 19:01
Medlem
Hej FB! Hoppas jag postar i rätt del. Åker till USA i mars och ska vara i Vegas i två veckor där cannabis är lagligt i all form. Funderar på att köpa två engångs vape pens med 20:1 CBD/THC för att ta med tillbaka till europa. Om man tar bort dom från förpackningen och bara slänger dom i carry-on, hur stor chans är det att man blir tagen på något sätt?

Jag vet att TSA inte bryr sig när man lämnar landet, frågan är dock hur det går till i Europa.

Tacksam för svar från någon med erfarenhet.
Citera
2018-12-31, 19:18
Medlem
Köp fler,

Du kan ju ha iaf 10-20 st och det är ändp bara ringa OM
Du skulle torska,
Citera
2018-12-31, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Köp fler,

Du skulle torska,

10-20 låter jävligt risky, skulle det inte anses som att inte vara personligt bruk? Sen bor jag inte i Sverige utan på Malta, så blir nog bara böter i värsta fall. Frågan är bara ifall dom på något sätt kan kolla vape pennor om man tar bort dom från förpackningen?
Citera
2018-12-31, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Köp fler,

Du skulle torska,

Du tycker alltså han ska köpa på sig för 750 - 1500 dollar cbd !?

Dum i huvudet eller.. Ta och köp ett gäng och ta med över gränsen, bara att påstå
det är CBD och att det ej är klassat, vilket stämmer. Får innehålla thc om det är under 0.2
Citera
2018-12-31, 21:22
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratom1o1
Du tycker alltså han ska köpa på sig för 750 - 1500 dollar cbd !?

Dum i huvudet eller.. Ta och köp ett gäng och ta med över gränsen, bara att påstå
det är CBD och att det ej är klassat, vilket stämmer. Får innehålla thc om det är under 0.2

TS skrev klart och tydligt att förhållandet var 20/1 för CBD/THC. vilket bör motsvara låångt över 0,2% THC.
Ska man smuggla narkotika över landsgränser så tycker även jag att de ett bra tips att försöka få med så mycket som möjligt, ovärt annars.
Citera
2018-12-31, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
TS skrev klart och tydligt att förhållandet var 20/1 för CBD/THC. vilket bör motsvara låångt över 0,2% THC.
Ska man smuggla narkotika över landsgränser så tycker även jag att de ett bra tips att försöka få med så mycket som möjligt, ovärt annars.

Det stämmer, det jag hittade som finns tillgängligt är 20% CBD och 1% THC.

Problemet med det du skriver är att om jag tar med 1-2 stycken och dom tar fast mig på gränsen på något sätt så kan jag ju väldigt enkelt förklara att det är för eget bruk och att jag inte visste att man inte fick ta med och sånt. Värsta fall böter. Men om man tar med 20 stycken så lär dom se det som att man vill sälja dom, vilket gör straffet betydligt värre.
Citera
2019-01-01, 07:11
Medlem
alientechnologys avatar
2013 köpte jag ofta buds från utlandet, från USA, UK, Afrika, Mexico. Fick aldrig strul. Beställde 250g från Mexico, skickades i flera brev med 30g per brev. Sedan när det beställdes från Nederländerna var då polisen kom.

Så är väl inte så högrisk från USA?
Citera
2019-01-01, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Det stämmer, det jag hittade som finns tillgängligt är 20% CBD och 1% THC.

Problemet med det du skriver är att om jag tar med 1-2 stycken och dom tar fast mig på gränsen på något sätt så kan jag ju väldigt enkelt förklara att det är för eget bruk och att jag inte visste att man inte fick ta med och sånt. Värsta fall böter. Men om man tar med 20 stycken så lär dom se det som att man vill sälja dom, vilket gör straffet betydligt värre.

Ja men hur ska dom veta vad som ligger i, hur ska dom veta att det är 1 % och inte 0.2, tänk lite.

Om det skulle beslagtas pratar vi veckor innan analysen kommer.

Dra bort klisterlapparna och ta med ett gäng och hävda att det ENBART är hampa.
Citera
2019-01-02, 01:12
Medlem
Köp en tom liten schampo flaska på typ apoteket, åhlens. Som är till för resor. Fyll upp så många tills du skäms. Bör ju gå i en del olja.
Sedan är det ju bara fixa en penna i Sverige och ett bättre alternativ förvara det på.
Citera
2019-01-18, 18:12
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratom1o1
Ja men hur ska dom veta vad som ligger i, hur ska dom veta att det är 1 % och inte 0.2, tänk lite.

Om det skulle beslagtas pratar vi veckor innan analysen kommer.

Dra bort klisterlapparna och ta med ett gäng och hävda att det ENBART är hampa.

Hur ska du isåfall bevisa att de inte är de 10% som de istället hävdar?

Tror du på riktigt att du kan komma undan knarksmuggling bara genom att ta bort etiketterna som visar innehållet?
Citera
2019-01-18, 18:22
Medlem
jomennogardetsas avatar
Köper CBD weed från USA varje månad och diverse shatter, wax och annat gojs att dabba.
Det har aldrig fastnat något sedan 2016 men då fick jag också tillbaka det för det inte är olagligt med CBD wax, som det handlade om den gången.
Citera