• 22 835 online
  • 1 213 061 medlemmar
  • 62 574 364 inlägg
Resultat: Vilket utfall tror ni att talmannens regeringsbildningsförsök slutar i?
Enpartiregering - S
2,29%
50 röster
S, MP, L, och C
27,93%
610 röster
S och MP
3,98%
87 röster
M, C, L och KD
2,52%
55 röster
M och KD
11,81%
258 röster
C, L och MP
0,46%
10 röster
C och L
0,41%
9 röster
Annan regering
3,30%
72 röster
Extra val
41,12%
898 röster
Vet ej
6,18%
135 röster
Idag, 06:35
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det märkliga med det hela är att de anhängare till partierna som nu blir stödpartier till Löfven (V-C-L) verkar helnöjda med resultatet.

C-väljarna är nöjda med att hålla SD utanför och V-väljarna är nöjda med sin vågmästarroll. Och jag som trodde att folk skulle bli mer besvikna.

Gemene väljare är idioter. går säkert 1 på 10 av väljarna som är insatta och förstår vad som händer. De flesta C väljarna tänker nog "Å vad bra Annie är som äntligen löste det här" om statsministern heter Löfven eller Kristersson vet dom inte ens.

Intressant att Lena Melin nu målar upp detta som riktigt framgångsrikt. Att Löfven 2 skulle fungera mycket bättre än Löfven 1. Hon räknar kallt med att alls är supernöjda med det i överenskomelsen och ändå hotet är om V,M,KD,SD gör gemensam sak vilket intr kommer hände enligt henne.
Är det verkligen så eller försöker media få oss att tro att denna uppgörelse är något bra??? Jag förstår verkligen inte hur den ska hålla.
Citera
Idag, 06:48
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Gemene väljare är idioter. går säkert 1 på 10 av väljarna som är insatta och förstår vad som händer. De flesta C väljarna tänker nog "Å vad bra Annie är som äntligen löste det här" om statsministern heter Löfven eller Kristersson vet dom inte ens.

Intressant att Lena Melin nu målar upp detta som riktigt framgångsrikt. Att Löfven 2 skulle fungera mycket bättre än Löfven 1. Hon räknar kallt med att alls är supernöjda med det i överenskomelsen och ändå hotet är om V,M,KD,SD gör gemensam sak vilket intr kommer hände enligt henne.
Är det verkligen så eller försöker media få oss att tro att denna uppgörelse är något bra??? Jag förstår verkligen inte hur den ska hålla.
Ja, alla som bara hinner läsa tidningarnas rubriker och enstaka artiklar blir ju obönhörligen indoktrinerade. Dit hör jag säkert själv på många områden där jag inte hinner ägna halva dagen åt att surfa runt och jämföra. Man måste också jämföra över tiden.

Att Annie låg dåligt till hos väljarna för ett tag sedan (orsaken till kaoset) går säkert att vända med lite positivt vinklade artiklar.

Det känns som om globalisterna drar åt snaran. Nu börjar man introducera företagsvänlig ekonomi i vänsterkaoset.

Förresten, blev det Steffe eller Uffe? Har det någon betydelse?
Senast redigerad av wwr Idag kl. 07:01.
Citera
Idag, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Företgare vill ha trygghet. De vill kunnas lita på att personalen inte knycker ur kassan. De vill att leveranser skall komma i tid. Att posten fungerar, att datorn funkar osv. TRYGGHET

När du inte kan lita på en enda tråd av många i alla led så befinner du dig i ett Shithole country. I en sådan miljö vill INGEN investera. Rika u-länder investerar i Kina och USA. Ingen vill investera i skithålsländer dit Sverige är på väg.

Du menar nog rika i- länder tror jag. Kinas investeringar i Sverige är mycket stora. Fd Volvo pv ägs helägt av kineser, Volvo AB lastbilar,anläggningsmaskiner mm delägs av kineser, fd SAAB ägs av kineser. Kinas ökande ägande i Sverige ses ibland tom som ett problem. Hur detta går ihop men Shithole country behöver förklaras. Sverige betraktas , än så länge , som en trygg hamn. Läs lite internationella ekonomitidskrifter så trillar poletten ner.
Citera