Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-13, 11:02
  #15181
Medlem
Melange2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Som med alla slags piller man vill lösa upp så går det ej att få det helt "rent", även om man kan tycka det ser kristallklart ut så finns det alltid lite ämnen kvar. Sen är det enligt mig ingen fara att panga i sig då o då(absolut ingen uppmuntran till att testa IV) men filtrera bra och var noggran med injektionen. Personligen så är jag mer orolig över att köra IM än IV när det gäller piller.

Är lite dåligt påläst, men borde inte micronfiltret eliminera riskerna genom att filtrera bort resterna från pillret när man suger upp lösningen? Eller kan man alltid räkna med att det finns en stor risk att andra restpartiklar följer med ända som kan vara skadlig vid IM?
Citera
2019-01-13, 17:32
  #15182
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange2
Är lite dåligt påläst, men borde inte micronfiltret eliminera riskerna genom att filtrera bort resterna från pillret när man suger upp lösningen? Eller kan man alltid räkna med att det finns en stor risk att andra restpartiklar följer med ända som kan vara skadlig vid IM?

Kan inte uttala mig om micronfilter då jag aldrig använt dem. Men dem filtrerar nog väldigt bra och är att föredra om man ska trycka piller. Men tror ändå att det kommer finnas lite restprodukter kvar. Men ska inte vara något att oroa sig över om man filtrerar noggrant och inte skjuter allt för ofta. Inget som kommer döda dig efter en gång.

Senast jag använde nål gjorde jag en lösning på oxy(en av dem nyare sorterna som är stenhårda och svårlösta) och även att jag filtrerade säkert 4 gånger med filter från sprututbytet så var lösningen vit som mjölk. Den var inte geggig eller trögflytande dock. Var lite orolig över att panga i mig det men gjorde det till slut. Var inga problem alls. Men det var IV.
Citera
2019-01-14, 08:04
  #15183
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starsuck
(Ok, svarar mig själv om det skulle bli problem att äta eller så - nej men jag bara låg helt väck med tusenmilablick och tänkte inte på att äta mådde bara soft och låg och driftade. Framåt natten rentav lite "munchies")

uppdaterar frågan då jag fortfarande klockan 10:30 idag hade svårigheter att skriva ett sms och är lite smått påverkad (snortade min 0,7 klocka 23 igår) - är det lugnt att dricka bärs ikväll? Borde subben gått ut såpass att en öl inte är nån fara?
Kan man skärpa upp sig lite på eftermiddan med en lina tjack, det är ingen fara efter 12 timmar?
Subutex = Substitut för Heroin = typ omöjligt att överdosera. Om du inte blandar med alkohol/Benso/Lyrica vilket är livsfarligt.
Ja det är lugnt med 1-2 stycken. Subutex har halveringstid på 36 timmar så 36*5 sen är det ur blodet, blanda tjack och opi är inte så smart egentligen men om du vill vara säker på att slippa att dö så vänta 36*2-3 timmar så löser det sig.

Jag hade avrått tjacket du verkar rätt ny?
EDIT: Jättebra att du frågar innan än efter som majoriteten här inne gör.
__________________
Senast redigerad av ShouldBeFine 2019-01-14 kl. 08:07.
Citera
2019-01-14, 08:06
  #15184
Medlem
ShouldBeFines avatar
Jag hörde ryktesvägen att ni skulle få en ny tablett som smälter på 30 sec (tagen ur isen) stämmer det? Ni i programmet dvs.
Citera
2019-01-14, 08:49
  #15185
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShouldBeFine
Jag hörde ryktesvägen att ni skulle få en ny tablett som smälter på 30 sec (tagen ur isen) stämmer det? Ni i programmet dvs.

Yes den heter espranor. Den är ganska schysst faktiskt.
Citera
2019-01-15, 16:07
  #15186
Medlem
Hola compadres! Käkar ca 15mg oxy mot smärta varje dag och har gjort det i ca 2år. Flummar till det på ledigheter osv lite då och då med doser omkring 60-100mg. Kommer få en båt av en polare inom en snar framtid. Kan jag ta sub samma dag som en dos på 15mg oxy eller ska jag vänta tills nästa dag? Tänkte dra ca 0,5mg-1mg i snoken som förstadosering, är detta en lämplig dosering? Har aldrig testat sub men har bra erfarenhet av oxy och tramadol bland annat. Käkar även benso ibland, inga flumdoser utan bara för att boosta opiaterna eller mot ångest. Har stesolid, xanor och ikto att välja på. Hört att ikto ska vara mysigt med sub eller vad tycker ni?

Må väl!
Citera
2019-01-16, 13:27
  #15187
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andre82
Hola compadres! Käkar ca 15mg oxy mot smärta varje dag och har gjort det i ca 2år. Flummar till det på ledigheter osv lite då och då med doser omkring 60-100mg. Kommer få en båt av en polare inom en snar framtid. Kan jag ta sub samma dag som en dos på 15mg oxy eller ska jag vänta tills nästa dag? Tänkte dra ca 0,5mg-1mg i snoken som förstadosering, är detta en lämplig dosering? Har aldrig testat sub men har bra erfarenhet av oxy och tramadol bland annat. Käkar även benso ibland, inga flumdoser utan bara för att boosta opiaterna eller mot ångest. Har stesolid, xanor och ikto att välja på. Hört att ikto ska vara mysigt med sub eller vad tycker ni?

Må väl!
När jag gick på Buprenorfin dagligen, och verkligen satt fast i skiten rejält så drog jag alltid min båt i snoken. Jag anser det vara den effektivaste metoden. Jag skulle nog börja med 1 mg om du besitter låg-medel tolerans från andra opiater & opioider sedan tidigare.

Angående att blanda Buprenorfin med andra opioider/opiater är ett big NO NO. Du kan t.ex. inte ta 2 mg Sub för att sedan några timmar senare slänga i dig 20 mg Oxikodon. Då kommer du må som en pissråtta istället. Varför det blir så där har jag ingen riktig koll på men Buprenorfin har bevisats reagera dåligt i kombination med andra opiater/opioider. "Tyvärr" så har Sub en ganska lång halveringstid, så vill du ta Sub så måste du vänta MIINST 24 timmar om du bestämmer dig för att ta t.ex. Morfin (vilket jag anser waste då du inte uppnår maximal effekt då bupren fortfarande påverkar dig). Du bör vänta iallafall 3-4 dagar innan du tar någon annan opioid /opiat för att uppnå maximal effekt på Morfinet. Buprenorfin blockerar andra opiater & opioider och du kommer bli dålig om du blandar.

Och måste du nu ta Oxy efter att du intagit Sub så vänta iallafall absolut minst 24 timmar innan, men kom ihåg att effekten inte kommer vara lika påtaglig som den brukar vara. Såvida du inte höjer doseringen.

Ett litet tips! Det jag brukade göra, beroende på vilken typ av buprenorfin tablett man haffat, var att ta t.ex. en Suboxone 8a och dela den på mitten, då vet du att du har 4 mg vardera. Dela sen även dessa två bitar på mitten och då blir resultatet att du har 4 st 2 mg bitar Sub. Sen delar du bara på en av de små bitarna så får du ut 1 mg Hoppas du fattar vad jag menar, är lite skev så kanske formulerar mig konstigt för tillfället. Och kom ihåg, ta det väldigt försiktigt med Buprenorfin och smärtstillande överlag!

Hoppas du fick ett svar du blev nöjd med!
Fridens liljor,
//Fluson
Citera
2019-01-18, 02:53
  #15188
Medlem
Får aldrig nån mysig klåda längre . Använder sub kanske 2 ggr per månad. Brukar snorta i mig 4mg och må som en kung, ligga och klia mig lite. Men nu uteblir klådan, mår dock som en kung ändå
Citera
2019-01-21, 21:53
  #15189
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
När jag gick på Buprenorfin dagligen, och verkligen satt fast i skiten rejält så drog jag alltid min båt i snoken. Jag anser det vara den effektivaste metoden. Jag skulle nog börja med 1 mg om du besitter låg-medel tolerans från andra opiater & opioider sedan tidigare.

Angående att blanda Buprenorfin med andra opioider/opiater är ett big NO NO. Du kan t.ex. inte ta 2 mg Sub för att sedan några timmar senare slänga i dig 20 mg Oxikodon. Då kommer du må som en pissråtta istället. Varför det blir så där har jag ingen riktig koll på men Buprenorfin har bevisats reagera dåligt i kombination med andra opiater/opioider. "Tyvärr" så har Sub en ganska lång halveringstid, så vill du ta Sub så måste du vänta MIINST 24 timmar om du bestämmer dig för att ta t.ex. Morfin (vilket jag anser waste då du inte uppnår maximal effekt då bupren fortfarande påverkar dig). Du bör vänta iallafall 3-4 dagar innan du tar någon annan opioid /opiat för att uppnå maximal effekt på Morfinet. Buprenorfin blockerar andra opiater & opioider och du kommer bli dålig om du blandar.

Och måste du nu ta Oxy efter att du intagit Sub så vänta iallafall absolut minst 24 timmar innan, men kom ihåg att effekten inte kommer vara lika påtaglig som den brukar vara. Såvida du inte höjer doseringen.

Ett litet tips! Det jag brukade göra, beroende på vilken typ av buprenorfin tablett man haffat, var att ta t.ex. en Suboxone 8a och dela den på mitten, då vet du att du har 4 mg vardera. Dela sen även dessa två bitar på mitten och då blir resultatet att du har 4 st 2 mg bitar Sub. Sen delar du bara på en av de små bitarna så får du ut 1 mg Hoppas du fattar vad jag menar, är lite skev så kanske formulerar mig konstigt för tillfället. Och kom ihåg, ta det väldigt försiktigt med Buprenorfin och smärtstillande överlag!

Hoppas du fick ett svar du blev nöjd med!
Fridens liljor,
//Fluson
Du blir dålig buprenorfin om du är fysiskt beroende av opiater och t.ex. har morfin i kroppen. Om du tar buprenorfin då kommer du få uppleva abstinenssymtom. Därför vill du vänta en viss tid efter senaste intaget av morfin innan du tar bup.

Det riskerar du däremot inte om du redan tar buprenorfin och väljer att ta morfin. Däremot blockeras effekten. Morfinets effekt uteblir men någon abstinens/avtändning kommer du inte uppleva.
Citera
2019-01-22, 11:47
  #15190
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljfudge
Får aldrig nån mysig klåda längre . Använder sub kanske 2 ggr per månad. Brukar snorta i mig 4mg och må som en kung, ligga och klia mig lite. Men nu uteblir klådan, mår dock som en kung ändå

Klådan var det första positiva effekten som försvann för mig. Den försvann bara efter några veckor när jag tog det 1-2 gånger i veckan. Sen sakta men säkert försvann euforin. Nu fungerar den enbart som smärtstillande och antidepressiv
Citera
2019-01-25, 15:37
  #15191
Medlem
Tja. Tog 1 mg sub vid 15.00, är det lugnt att ta typ 100 mg MDA ikväll vid 22.00?
Citera
2019-01-25, 17:26
  #15192
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dollis1
Tja. Tog 1 mg sub vid 15.00, är det lugnt att ta typ 100 mg MDA ikväll vid 22.00?

Ja det är lugnt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback