• 20 677 online
  • 1 213 061 medlemmar
  • 62 574 287 inlägg
2019-01-16, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Otroligt irriterande på en annars utmärkt tracker.
Om det är en serie med många avsnitt är det inte speciellt kul att packa upp alla filerna.
Kan TPB klara sig utan rar borde väl även superbits kunna göra det.

Med risk för att gå OffT men förutom (som många redan nämnt) så finns det mediaspelare/program som klarar att läsa direkt från rar-arkiv. Om man prompt (som ex mig) vill packa upp filerna så kan man använda ex ExtractNow (helt freeware) eller flera andra alternativ som klarar av att batchpackaupp hela serier m.m.
Citera
Igår, 00:03
Medlem
någon som vet om deras recoverfunktion fungerar? har tappat mitt lösen och klickar i länk i recoveremail som renderar en sida där det endast står "RECOVER.NEW_CREDENTIALS" och en knapp under som länkar till vanliga inloggningssidan.
Senast redigerad av digitalbanan Igår kl. 00:05.
Citera
Igår, 08:07
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gastons
skulle superbits bara tillåta uppackat så blev den sidan kass, så det kommer inte hända.

Ingen har pratat om att förbjuda ouppackat. Men många skulle nog vilja se mer uppackat material. Sen tycker jag att det är märkligt att de här packade filerna ändå blir så stora. Själva vitsen med komprimerat är ju att det ska bli lite att ladda ner och därigenom snabbare att ladda ner. Vanliga MKV-, MP4- och AVI-filer brukar vara i färre Gigabites än dessa.

Citat:
använd istället mediaspelare som tar rar-filer

Jag har testat med VLC utan att få det att fungera, men jag ska göra ett nytt försök.
Senast redigerad av Kurt1 Igår kl. 08:09.
Citera
Igår, 09:58
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Ingen har pratat om att förbjuda ouppackat. Men många skulle nog vilja se mer uppackat material. Sen tycker jag att det är märkligt att de här packade filerna ändå blir så stora. Själva vitsen med komprimerat är ju att det ska bli lite att ladda ner och därigenom snabbare att ladda ner. Vanliga MKV-, MP4- och AVI-filer brukar vara i färre Gigabites än dessa.

Jag har testat med VLC utan att få det att fungera, men jag ska göra ett nytt försök.
Vanliga MKV-, MP4- och AVI-filer går inte att komprimera så rar/zip filerna du laddar ner är exakt lika stor som filmen blir uppackad. Tycker du dom är stora så har du kanske valt en 4K eller Blueray kopia...
Citera
Igår, 13:13
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Kör dom fortfarande IP search bland bannade medlemmar?
Citera
Igår, 13:32
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Kör dom fortfarande IP search bland bannade medlemmar?
Nej det är ingen ide eftersom det är så lätt att fejka en ip adress
Citera
Igår, 13:47
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Vanliga MKV-, MP4- och AVI-filer går inte att komprimera så rar/zip filerna du laddar ner är exakt lika stor som filmen blir uppackad. Tycker du dom är stora så har du kanske valt en 4K eller Blueray kopia...

Valt och valt... de filmer som jag är intresserad av brukar bara finnas i ett format på Superbits och oftast i det onödigt stora och komprimerade. Gamla hederliga AVI är det som jag gillar allra bäst, eftersom det tar upp så liten plats.
Citera
Igår, 14:48
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Valt och valt... de filmer som jag är intresserad av brukar bara finnas i ett format på Superbits och oftast i det onödigt stora och komprimerade. Gamla hederliga AVI är det som jag gillar allra bäst, eftersom det tar upp så liten plats.
AVI används inte längre då det ger extremt dålig kvalitet på bild och ljud med låg upplösning. Idag med större tv skärmar är 1080 format det minsta man kan stå ut med. Att filmerna är komprimerade med rar eller zip är mer ett distributionssätt filmen är exakt lika stor som rar filen. Filmer i 1080 format brukar inte vara större än 4-10GB och tar ju inte mer än några minuter att ladda hem. Väljer du filmer i 4K format kan dom vara större upp mot 50GB men även dom tar man ju hem på en kvart...
Citera
Igår, 18:00
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
fel? men herrejösses, scenen kör via ftp och där är det ett måste om man ska sprida sakerna fort..
rar-filer är även ett måste om man använder DC.

skulle superbits bara tillåta uppackat så blev den sidan kass, så det kommer inte hända.

använd istället mediaspelare som tar rar-filer, så behöver man inte bry sig och de som använder ftp/dc kan fortfarande använda superbits

(och ja rar-filer behövs inte med torrent-tekniken)
Men precis så e de, varför har yngre folk missat denna kunskap om fildelning, men tack för att du upplyser dem.
Citera
Igår, 22:48
Medlem
Citat:

Filen som endast har filändelsen .rar går utan problem att öppna direkt i VLC.
Citera