• 51 479 online
  • 1 213 842 medlemmar
  • 62 620 745 inlägg
2018-12-08, 11:06
Medlem
sfrges avatar
Jag har nyss invikts i denna sport.
Vi har varit in i två nedlagda gamla skolor i ett samhälle uppe i norra Jämtland.
Eftersom det är den årstid som det är så går man ju omkring med lampa och lyser.
Eftersom det bor folk alldeles i närheten så måste dom ju se att någon är där uppe.
Frågan är ju då: Bryr sig folk?
Jag misstänker att i princip alla ungar som bor där i trakten har varit in på dom där skolorna.

Är det så att folk inte bryr sig om sånt här eftersom allt står orört och vem som helst kan ta sig in?
Har någon här inne blivit tagen av polisen någon gång? Eller konfronterats med grannar?
Citera
2018-12-08, 12:02
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Jag har nyss invikts i denna sport.
Vi har varit in i två nedlagda gamla skolor i ett samhälle uppe i norra Jämtland.
Eftersom det är den årstid som det är så går man ju omkring med lampa och lyser.
Eftersom det bor folk alldeles i närheten så måste dom ju se att någon är där uppe.
Frågan är ju då: Bryr sig folk?
Jag misstänker att i princip alla ungar som bor där i trakten har varit in på dom där skolorna.

Är det så att folk inte bryr sig om sånt här eftersom allt står orört och vem som helst kan ta sig in?
Har någon här inne blivit tagen av polisen någon gång? Eller konfronterats med grannar?
Hur många poliser har området du bor i ens?
Citera
2018-12-08, 12:12
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Hur många poliser har området du bor i ens?

Det är inte många nej. Ingen alls faktiskt. Men jag tänkte om man befinner sig på en större ort.
Man lär ju vidga sina vyer.
Citera
2019-01-17, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Det är inte många nej. Ingen alls faktiskt. Men jag tänkte om man befinner sig på en större ort.
Man lär ju vidga sina vyer.

Huvudstads-utforskare här: har hållit på i åtminstone 3-4 år rätt aktivt, och endast fått smärre polistrubbel en gång (då var jag något yngre och betedde mig rätt oförsiktigt på en väldigt synlig spot). Ett tips om Kling och Klang ändå skulle vara framme är att spela lite dummare än du är: om du har researchat stället noggrant i veckor, säg då istället att du bara gick förbi och tyckte det såg lite intressant ut. Ha heller inte med dig annat olagligt/misstänkt i onödan på utflykter (sprejfärg, tunga verktyg, narkotika för den delen).
Citera