Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-16, 21:57
  #11005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Svt fattade väl till slut galoppen. Vill man tvinga folket att pröjsa för ens propagandamaskin så måste man ge folket vad de vill ha.

Ja honom kan jag villigt vara med och betala för! Borde få en fast anställning på sVt och ett eget program.

Det kanske skulle kunna bredda korridorerna på vår obligatoriska nyhetstjänst?

Han var klart underhållande i tidigare nämnda program!
Citera
2019-01-17, 08:15
  #11006
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Efter ett "terrordåd" mot muslimer i Sverige sade han högtidligt: #jag är muslim
"-Idag står jag solidarisk med mina muslimska systrar och bröder"

Då frågade någon tvättäkta muslim honom, på twitter, om Arnstad var muslim, varvid
idioten säger: "-Nej jag är ateist"..


Muslimer tror ju som bekant på Gud, vilket gör Arnstads uttalande till en förolämpning
mot alla muslimer. Men det är han alldeles för dum för att fatta.

Javisst, precis, en ateist är ju likvärdig med en hedning och en grov förolämpning emot Islam
Så när Kalifatet Absurdistan med Imam Reinfeldt vid rodret är genomfört så är nog Arnstad en sådan "expendeable" som det heter, och som kan "offras" för Den Goda Sakens™ skull, och för att blidka muslimerna,och då åker han fram på schavotten ganska raskt...
Eller så blir han könsstympad och får bli böneutropare 24/7

Men det finns ju bot för det ju, Henrik kan konvertera (jag vet ju i och för sig inte om Henrik är döpt och konfirmerad, och enligt den definitionen troende kristen) Men att läsa Islams trosbeskännelse kan han väl unna sig, så är han med i lokala moskén tillsammans med hela jävla PK-Patrasket.
PK-Patrasket kan sen gå omkring i Stockholm och göra performances likt Hare Krishna, ha med sina bönemattor, och bilda tafsgrupper med de äkta muslitomtarna.

Citat:
Ursprungligen postat av XrSC
Satan alltså, Henrik var verkligen kung i Ekdal och Ekdal. Sättet han bedriver debatt där han hade kunnat tugga på i timmar eller veckor är oslagbart, blicken upp mot taket när han själv inte har ordet för att visa sitt missnöje, glasögonen som tagna från någon utvecklingsstörd och det snabba replikskiftet för att visa att han inte är vänster..

Jag älskar Henrik.

Haha, fast han var strået vassare i Danmarksdebatten, och i en annan utav Opinion Live-avsnitten
Synd att Ekdahl & Ekdahl ställt kameran som de gjort man hade väl gärna sett mer av universalgeniets ansikte.

Det är kanske bara är så att det är vi som inte riktigt fattat Henkes eminenta genialitet. Även PK-MSM befinner sig på så låg intellektuell nivå att de inte fattar vilken Mimers Brunn han är, en visdom som kanske till och med överträffar Dalai Lamas ?

Jag försöker så gott det går att vara visdomens källa eftersom den härrör ifrån Muhammeds Arsle, ibland hoppar det ut grodor ändå då och då, men enligt Henkes inkluderingsfilosofi så måste väl grodorna få ingå de också, typ

Jag tycker ju att ska man dra inkluderingen till sin spets så måste ju hönsgården på Södertörn också ingå, i och för sig så känner Henrik sig nog som en tupp där. Jag vet inte vad det är för slags hönsgård av henvänsterfolk som det finns där på Södertörn, om de är frigående höns på sk frigång eller de har bara kortare permissioner ?

Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
"Henrik, vad är egentligen demokrati?"
"Ja, det är ju det som vi vita män har försökt undanhålla allmänheten med vår patriarkala struktur i årtusenden, nu."

Fast hur vet vi om Henrik ser sig som en vit ? Han kan ju känna sig som tex en kines, Det vet vi ju inte ? Han hade ju skrivit "Stockholms bästa kines" som recension på en kinesrestaurang, Och kanske gillar att äta hundar på varje resa till Kina ? Eller har han andra identiteter också ?
Kanske någon Fantasy figur eftersom han har cape, pilbåge och elskejtboard ? Tex Ninja-Henrik ?

Jag tycker givetvis att ska han tuffa omkring på elskejtboarden så är det väl enklare att ha ett armborst istället ?

Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Vilka filmreferenser tror ni att han kommer göra? Själv gissar jag på:

Blade Runner
Replicans är båtflyktingar som bokstavligen stulit ett skepp och tagit sig till en plats full med människor som vill döda dem, eftersom den platsen ändå är den tryggaste för dem i hela galaxen. Det får en verkligen att tänka på vilket helvete det är att vara slav i den vite mannens goda diktatur.

Nya Ghostbusters
Nu ser vi ju här, klart och tydligt, att kvinnor är lika bra på att utföra fysiskt krävande arbetsuppgifter som män är. Därför är den såklart också hatad och hotad av det patriarkala förtrycket i Hollywood.

Dunkirk
Möp-Henke tog på sig att se detta korvkalas av toxisk maskulinitet och tuffa pew-pew-pew-flygplan så att vi andra ska slippa frestas av det fascistiska våldet. Givetvis hade han med sig sin gamla cowboyhatt och pickadoll in till biosalongen för att i realtid demonstrera för de andra besökarna hur hemskt det verkligen var med alla pang-pang-pang-pistoler.

Top Gun skulle han väl passa i med dem där glasögonen med simmande fiskar i ?
Stridspitten Henke som stridspilot ?
Gökboet När Henrik letar fascism med en slagruta ?
Svarte Orm När Henrik är en av betjänterna åt Svarte Orm ?
Fifty Shades of Grey När Henrik undersöker de femtio gråa nyanserna av rasism, fascism och nazism ur ett erotiskt perspektiv ?
Åsa-Nisse Johan Ehrenberg är den snåle diversehandlaren Sjökvist. Sahlin är den vilsna yrhönan Eulalia och Schyman den elaka svärmodern med en stor vårta på hakan. Klabbarparn spelas av Özzen, och Henrik själv som Åsa-Nisse
Jönssonligan Henrik spelar naturligtvis Sickan, medans Dynamit-Harry spelas av Fridolin,
Wall-Enberg är förstås Dan Eliasson, den listigaste av dem alla.
Nu blåser vi snuten Henke spelar förstås sheriffen
Mr Bean Henke spelar Mr Bean himself
Pang i bygget Henke spelar omväxlande majoren eller Manuel
Seinfeld Henke spelar George, Ulf Kristersson spelar Kramer, Morgan spelar Newman,
Polisskolan Henke spelar Mahoney
James Bond Henke får rollen som Dr No
Tillbaks till framtiden Henke får rollen som professorn
The Interview Henke får rollen som diktatorn Kim Jong Un
Frankenstein Henke är den galne Dr Frankenstein
Ringaren i Notre Dame Henke spelar Qasimodo
Agent S.M.A.R.T Henke spelar Agent 99 när han ska infiltrera rasistiska organisationer, tex NMR
Henrik VIII Henke spelar själv Henrik VIII, lite halvgalet så där...
Helan och Halvan Henke spelar Halvan i Oxford, Löfvén spelar Helan,
Life of Brian Henke spelar själv Brian
Citera
2019-01-17, 08:17
  #11007
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Åsa-Nisse Johan Ehrenberg är den snåle diversehandlaren Sjökvist. Sahlin är den vilsna yrhönan Eulalia och Schyman den elaka svärmodern med en stor vårta på hakan. Klabbarparn spelas av Özzen, och Henrik själv som Åsa-Nisse
Detta är guld, genialiskt.
Citera
2019-01-17, 10:45
  #11008
Medlem
Gyrks avatar
"Vilken briljant kvälls- och elevföreläsning och workshop du levererade! Du är överöst av goda recensioner från allmänhet, elever, lärare och lokalpress.”

Såna mail är trevliga att börja dagen med!

https://twitter.com/arnstad/status/1085803665728913409

Nån som är sarkastisk, månntro??
Citera
2019-01-17, 13:54
  #11009
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrSC
glasögonen som tagna från någon utvecklingsstörd.
Han är ingen hipster i alla fall;det får man ge honom.
Citera
2019-01-17, 18:06
  #11010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyrk
"Vilken briljant kvälls- och elevföreläsning och workshop du levererade! Du är överöst av goda recensioner från allmänhet, elever, lärare och lokalpress.”

Såna mail är trevliga att börja dagen med!

https://twitter.com/arnstad/status/1085803665728913409

Nån som är sarkastisk, månntro??

Jag ställde precis samma fråga i skvallertråden. Jag antar att detta skedde i Gävleborg, och jag har letat och letat men hittar inga lokalnyheter på nätet med Henke. Är det månntro en sådan där gratistidning som man trakasseras av en gång i veckan och som far rakt ner i sopsorteringen?
Citera
2019-01-17, 18:37
  #11011
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Han är ingen hipster i alla fall;det får man ge honom.

Jag tror inte Henke med stort H kan vara Hipster, han är så jävla egen att det bara går inte.
Citera
2019-01-18, 00:11
  #11012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta är guld, genialiskt.

Även en blind höna kan ju hitta ett guldkorn heter det ju - Hehe jag siktar på att bli regissör occh att vinna Guldpalmen i Cannes med den filmen ja...

För övrigt tycker jag att de här filmerna/serierna borde man se Henke i:
Repmånad Henke spelar stridspitt eller malaj
Våra Värsta År Henke spelar losern Al Bundy, Ragatan Peggy spelas av Annie Lööf
En idiot på resa Henke spelar Karl Pilkington
Edward Blom och Henke lagar Adolf Hitlers och Mussolinis favoriträtter
Mattias Wågh Ehrenberg och Henke bildar AFA-Jugend, lär sig kasta sten, väskryckningar, elda bilar mm

Eftersom Henrik Arnstad är så kvick i att kläcka ur sig orden fascism, rasism och nazism så borde han väl ha en framtid som rappare tro ?

Eller Thomas diLeva och Henke sjunger duett ihop, och reser till North Sentinel Island ihop för att predika Värdegrunden™ och Demokrati - Bägge har Henkes böcker som skydd emot stenålderspilarna

Citat:
Ursprungligen postat av Gyrk
"Vilken briljant kvälls- och elevföreläsning och workshop du levererade! Du är överöst av goda recensioner från allmänhet, elever, lärare och lokalpress.”

Såna mail är trevliga att börja dagen med!

https://twitter.com/arnstad/status/1085803665728913409

Nån som är sarkastisk, månntro??

Nja, kanske att Henke har någon Wing-man med sig överallt, inte vet jag, Och att det är Wing-mannen som skrivit kommentaren ?

I och för sig kan jag mycket väl tänka mig att Henke har en liten skara beundrare på Forsa Folkhögskola

Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag ställde precis samma fråga i skvallertråden. Jag antar att detta skedde i Gävleborg, och jag har letat och letat men hittar inga lokalnyheter på nätet med Henke. Är det månntro en sådan där gratistidning som man trakasseras av en gång i veckan och som far rakt ner i sopsorteringen?

Nej, Föreläsningen gick av stapeln på Forsa Folkhögskola, den 14e januari, Forsa är en liten by som ligger en bit utanför Hudiksvall. Tyvärr var området hårt drabbat av mycket snöfall, så jag vet inte hur många som kunde komma dit, här är förannonseringen:

http://www.regiongavleborg.se/folkho...-demokrati-ar/
Här är Hudiksvalls Tidningens recension:
https://www.helahalsingland.se/logga...tin-leder-till
(Tyvärr bakom betalvägg)

Citat:
Ursprungligen postat av XrSC
Jag tror inte Henke med stort H kan vara Hipster, han är så jävla egen att det bara går inte.

Fast Forsa Folkhögskola är eller har varit ett Hipster-ställe, med i regel en stadig andel av innerstadsungdomar ifrån tex Stockholm,. Forsa Folkhögskola har väl länge haft ett rätt så gott rykte annars

Presentation:
http://www.regiongavleborg.se/folkho...-folkhogskola/
https://www.folkhogskola.nu/sok-skol...-folkhogskola/
Det är en slags internatskola, där eleverna kan bo på skolan
Forsa är en gammal charmig Hälsingeby, finns ett längre klipp ifrån Forsa i "Allt för Sverige", en av de amerikanernas som deltog i programmet, hans förfäder kom ifrån just Forsa
Citera
2019-01-18, 08:37
  #11013
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Ä
Edward Blom och Henke lagar Adolf Hitlers och Mussolinis favoriträtter
Även detta hade blivit fantastisk bra TV.
Citera
2019-01-18, 12:40
  #11014
Medlem
urverksapelsins avatar
Midnight cowboy - Henrik som Ratso Rizzo; skulle klassa ut Dustin Hoffman med hästlängder.
Citera
2019-01-18, 19:33
  #11015
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Även detta hade blivit fantastisk bra TV.

Men Edward inte ska du vispa i högervarv ?
Vispa vänster för helvetes jävlar

Edward: Nu ska vi blanda ihop negerbollar
Henke blir röd som en pion i nyllet, sväljer och säger med darrande stämma,
Det heter ju rasifierade bollar för helvete !

Det kan verkligen bli kul, Jan Öivind Swahn, Edward Blom och Henke lagar
svartsoppa ihop

Henke har nog en framtid som gåsleverhistoriker tro ?
__________________
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2019-01-18 kl. 19:39.
Citera
2019-01-19, 22:02
  #11016
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Han är ingen hipster i alla fall;det får man ge honom.

Ja, fast Henke har ju så många strängar på sin lyra, att han kan ju vara vad som helst, i hemlighet,
Med riktigt många titlar ju, titelsjuka var det ju,,,

Nja, Henke kanske har en kånkenryggsäck, växtfärgad (offer-)kofta, birkenstocktofflor, peruk med rastaflätor och säger "peace man" - Och att han regelbundet åker till Amsterdam eller Jamaica och reaggar loss ? Jag menar att hans "tjänst" på Stockholms Universitet verkar ju vara lite flytande emellanåt. Inte mycket till undervisningsplikt där verkar det att finnas. Så hur mycket han måste hålla sig på arbetsplatsen det vet jag inte..

Nu har jag inte kollat på ett tag, med de kurser han hade ansvaret för hade tydligen inga kursdeltagare vad jag kunde se, men det var ett bra tag sedan jag kollade.

Mycket möjligt att han emellanåt är en sådan där Hare Krishna-Guru också, Hare Krishna har väl någon gård neråt Huddinge eller hur det nu var.

Eller så är Henke någon slags sektledare, i någon egen sekt, likt Hans Scheike, och gillar smiskterapier ?

Det kanske pågår mycket spännande seminarier på Södertörn tro ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback