• 21 200 online
  • 1 213 061 medlemmar
  • 62 574 316 inlägg
2019-01-16, 14:39
Medlem
ShowerStalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Snacka-
Att de flesta muslimer är "snälla" betyder inte att Islam (om den tolkas bokstavligt som är menat) är det. En annan sak, vad betyder "snälla"? Är deras kvinnosyn snäll? Är synen på HBTQ personer snäll?
Det var du som använde ordet snäll. Ingen människa är pålitliga oavsett vilken religion de fööjer men det betyder inte att de vill göra oss illa eller har samma åsikter om islam.
Citera
2019-01-16, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShowerStalker
Svenska högerpopulister och ISIS har en sak gemensamt eftersom de båda tror att islam är en våldsam religion. Därför låter de terroristerna presentera hela islam. De låter inte 99,99% muslimer världen över prata.

Fast här är problemet med sådana som dig; ISIS är, enligt mig och många andra, just som islam var ifrån starten.
Jag menar, ISIS grundaren al-Baghdadi hade doktorerat inom islamsk teologi ifrån ett Irakiskt universitet och ändå måste vi låtsas här i väst att de inte vet något om Islam eller Koranen.
"In 2014, American and Iraqi intelligence analysts said that al-Baghdadi has a doctorate for Islamic studies in Quranic studies from Saddam University in Baghdad.[35][36] According to a biography that circulated on extremist internet forums in July 2013, he obtained a BA, MA, and PhD in Islamic studies from the Islamic University of Baghdad.[8][29][37][38] Another report says that he earned a doctorate in education from the University of Baghdad"
Deras Profet hade sexslavar, samlag med ett barn, afrikanska slavar, avrättade krigsfångar- jag förstår att han levde på 600 talet och det måste man förstå. Men det betyder att ISIS får ett "frikort".
Senast redigerad av quezen 2019-01-16 kl. 14:59.
Citera
2019-01-16, 15:02
Medlem
Citat:
Det var du som använde ordet snäll. Ingen människa är pålitliga oavsett vilken religion de fööjer men det betyder inte att de vill göra oss illa eller har samma åsikter om islam.
återigen riskfaktorer.

Det finns förorter som är farliga för tjejer att vara i sent på nätterna- exempelvis här i Sverige.
Nordafrika har flertal stora områden som är likaså. Ingen som hävdat att alla muslimer är våldtäktsmän eller vill mörda någon- däremot är riskfaktorn i Nordafrika, som ensam blondin i 20 års åldern inte minimal. Du får gärna tro att alla länder,kulturer har samma riskfaktorer och värderingar- det är en fantasivärld i mina ögon.
24 årig blondin bör inte bergsklättra i nordafrika- du får gärna kalla det rasism, det är bara så.
Citera
2019-01-16, 15:20
Medlem
ShowerStalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
återigen riskfaktorer.

Det finns förorter som är farliga för tjejer att vara i sent på nätterna- exempelvis här i Sverige.
Nordafrika har flertal stora områden som är likaså. Ingen som hävdat att alla muslimer är våldtäktsmän eller vill mörda någon- däremot är riskfaktorn i Nordafrika, som ensam blondin i 20 års åldern inte minimal. Du får gärna tro att alla länder,kulturer har samma riskfaktorer och värderingar- det är en fantasivärld i mina ögon.
24 årig blondin bör inte bergsklättra i nordafrika- du får gärna kalla det rasism, det är bara så.
Påstår du att det inte finns några fall där kvinnor kidnappades och styckmördades av etniska svenskar? Vem kidnappade Engla, 10 när hon cyklade?
Citera
2019-01-16, 16:29
Medlem
Citat:
Påstår du att det inte finns några fall där kvinnor kidnappades och styckmördades av etniska svenskar? Vem kidnappade Engla, 10 när hon cyklade?
När styckmördades Engla påstår du?
Citera
2019-01-16, 16:45
Medlem
Citat:

fast nu spelar du bra korkad.
det är att dessa "organiserar sig" som är det sjuka.
vi förstår att det finns svenskar som våldtar- men gruppvåldtäkter?
var fasiken hittar du folk som du vågar prata öppet om att samarbeta för halshuggningar eller som det sker i Sverige- gruppvåldtäkter?
dessa araber som halshögg kände ju varandra- umgicks med varandra.
hade jack the ripper ett par polare med tror du?
t om breivik varnade i sitt manifesto för att sölka hjälp, skandinaver kommer istället gå till polisen- han har rätt.
Citera
2019-01-16, 18:03
Medlem
ShowerStalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
fast nu spelar du bra korkad.
det är att dessa "organiserar sig" som är det sjuka.
vi förstår att det finns svenskar som våldtar- men gruppvåldtäkter?
var fasiken hittar du folk som du vågar prata öppet om att samarbeta för halshuggningar eller som det sker i Sverige- gruppvåldtäkter?
dessa araber som halshögg kände ju varandra- umgicks med varandra.
hade jack the ripper ett par polare med tror du?
t om breivik varnade i sitt manifesto för att sölka hjälp, skandinaver kommer istället gå till polisen- han har rätt.
Till följd av att Sveriges befolkning ökade med över 3% i absoluta tal. Ska du komma med begreppet kulturberikare nu?
Citera
2019-01-16, 19:07
Medlem
-Snacka-s avatar
Citat:
Det stämmer, och jag kritiserar därför inte muslimer som följer en tolkning av Islam som är långt ifrån den bokstavstrogna. Men, de som är pålästa vet vad Koranen säger om icke troende och det är inga snälla påbud, läs själv om intresserad. Vad tror du händer när pålästa bokstavstrogna muslimer får sådana instruktioner?
Citera
2019-01-16, 19:08
Medlem
Citat:
Till följd av att Sveriges befolkning ökade med över 3% i absoluta tal. Ska du komma med begreppet kulturberikare nu?
spelar du korkad igen? 1/3 av svenska fångar har inte ens medborgarskap- var fasiken tror du dessa kommer ifrån?
Norge?! haha är det någon virrpanna som "inte vet" (eller spelar pk och låtsas inte veta) var dessa 1/3 som ej talar svenska kommer ifrån?!
resterande 2/3? ja du, flesta har inte svenska namn, den saken är klar.

Innan någon anklagar mig för rasistisk propaganda- går sveriges radio bra?

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=5624693

Under första halvåret 2013 inställde sig omkring 4 500 personer i ett svenskt fängelse, enligt Kriminalvårdens statistik. Av dem var 35 procent inte svenska medborgare.

KÄLLA: Kriminalvården

Det har inte precis "sänkts" med åren, eller hur?

japp checkade siffrorna ifrån 2017, 35% utan medborgarskap igen- tusentals sexual/våldsförbrytare varje år. "trevligt".
Senast redigerad av quezen 2019-01-16 kl. 19:24.
Citera
2019-01-16, 19:22
Medlem
ShowerStalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Snacka-
Det stämmer, och jag kritiserar därför inte muslimer som följer en tolkning av Islam som är långt ifrån den bokstavstrogna. Men, de som är pålästa vet vad Koranen säger om icke troende och det är inga snälla påbud, läs själv om intresserad. Vad tror du händer när pålästa bokstavstrogna muslimer får sådana instruktioner?
Jag skrev ett långt inlägg i en annan tråd om min tolkning av islam, också förklaringen till kontexten om att döda otrogna (9:5) men den raderades bort. Inte förvånad.
Citera
2019-01-16, 19:26
Medlem
14% av fångarna som skulle utvisas kom ifrån "okänt land" och slipper lämna Sverige- herregud.
43% av alla afrikanska fångar fick även domen "utvisning" vad tror du dessa begått för brott? gått över röd gata?
Citera
2019-01-16, 21:06
Medlem
-Snacka-s avatar
Citat:
Jag skrev ett långt inlägg i en annan tråd om min tolkning av islam, också förklaringen till kontexten om att döda otrogna (9:5) men den raderades bort. Inte förvånad.
Jag har läst den, och det är så t ex ateister tolkar Koranen. Troende tolkar den som guds ord, som ska gälla för evigt oavsett kontext. Orden gäller för dåtid, nutid och all framtid och inte bara i en viss historisk kontext. Där skiljer sig din tolkning från en bokstavstroendes tolkning.
Citera