Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-16, 20:18
  #1957
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
När har jag påstått det?

Jag frågade. Den sista krumeluren där efter ordet anarki är ett frågetecken.
Citera
2019-01-16, 20:23
  #1958
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag frågade. Den sista krumeluren där efter ordet anarki är ett frågetecken.
Märklig fråga. Har den med topic att göra?
Citera
2019-01-16, 20:23
  #1959
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Ja det kallas ju för sublimering inom psykologin. Dessa män levde i en tid när deras civiliserade välgärningar ändå fick stor uppskattning. Idag är gud lite mera död, det är primitivitet som gäller.

Själv har jag överseende med dig, ser dig som en hyfsat begåvad tonårstjej som skriver dagbok.

Ja du herr kuk, tänk att du väljer så gärna att låta hela din verklighetsbeskrivning styras av en gäng batikhäxor till feminister, alltså Mona Sahlin fick dig att skära armen i någon decennie och den brist på uppskattning som feminister ger män får dig att ge upp vara man, i alla fall någon "man" värd namnet (det kommer med "utmaning").

Sorgligt. Jag söker mig mäta mot historiens stora, och känner mig ibland som en fjärt i vinden när jag ser dessa berg omge mig - men vad fan? Ska jag bara därför bli en jerkoff som låter mig styras av min kuk? Eller ska Mona Sahlin styra mina känslor? Ska jag sedan gå och söka tröst med min övervärderade västerländska valuta hos thailändskor som omfamnar vilken man med vit hud och pengar i plånboken som än kommer in?

Du...det kuklivet låter ju fan inte så mäktig, fattas en eller två kulor där....din kukpoesi lovar dock att det finns något mera inom dig. utveckla den...
__________________
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-01-16 kl. 20:26.
Citera
2019-01-16, 21:33
  #1960
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Märklig fråga. Har den med topic att göra?

Det är lustigt att varje gång någon nämner något utanför topic du inte är intresserad av, så är " är det topic?" kraxet igång. Medan du själv går utanför topic gång på gång... och be mig inte citera för det blir bara pinsamt.
Citera
2019-01-16, 23:52
  #1961
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Återigen jag klagar inte. Jag diskuterar.
Nej Sverige är inte ett dugg som jag vill ha det idag.


Ni har lämnat topic för länge sedan, men jag är åtminstone en kvinna som anser att sexköpslagen är åt helvete felformulerad. Det är särskilt under gymnasietiden som man behöver extra pengar, och då är rika män i 25-50 års ålder viktiga sponsorer.

Det är mellan 16 och 20 års ålder som vi tjejer frilansar genom att ta betalt för sex, men sedan slutar vi med sådant horeri. För då får vi jobb och egna pengar.
Citera
2019-01-17, 10:05
  #1962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
I vilka fler fall ska vi tillämpa det resonemanget tycker du?

Den seriösa frågan torde vara ifall jag tycker att resonemangen INTE skall tillämpas i någon fråga och vad skillnaden i så fall skulle vara. Din fråga är konstig. Inser att du mest försöker dig på något slags kvinnlig manipulation istället för att vara seriös. Skärp dig!

Enkla exempel:
Man skall inte påtvinga unga pojkar "hjälp" med att leka med dockor eller andra tjej-leksaker.
Man skall in påtvinga vuxna män "hjälp" att prata ut.
...
..
Inse att det lätt att fylla på
...

Kan tänka mig att feministiskt påtvingad "hjälp" alltid är av ondo, men som sagt. Frågan borde ju vara ställd åt andra hållet. (din oseriösa fjant)
Citera
2019-01-17, 12:02
  #1963
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Den seriösa frågan torde vara ifall jag tycker att resonemangen INTE skall tillämpas i någon fråga och vad skillnaden i så fall skulle vara. Din fråga är konstig. Inser att du mest försöker dig på något slags kvinnlig manipulation istället för att vara seriös. Skärp dig!

Enkla exempel:
Man skall inte påtvinga unga pojkar "hjälp" med att leka med dockor eller andra tjej-leksaker.
Man skall in påtvinga vuxna män "hjälp" att prata ut.
...
..
Inse att det lätt att fylla på
...

Kan tänka mig att feministiskt påtvingad "hjälp" alltid är av ondo, men som sagt. Frågan borde ju vara ställd åt andra hållet. (din oseriösa fjant)

Det är ingen feministisk påtvingad hjälp. Det är en hjälp för de människor som är i behov av det, män som kvinnor. Finns personer av båda könen som säljer sex.
Exemplen du ger här ovan är en piss i Mississippi jämfört med frågan om prostition. Det om något är väl en oseriös jämförelse?
Citera
2019-01-17, 13:11
  #1964
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är ingen feministisk påtvingad hjälp. Det är en hjälp för de människor som är i behov av det, män som kvinnor. Finns personer av båda könen som säljer sex.
Exemplen du ger här ovan är en piss i Mississippi jämfört med frågan om prostition. Det om något är väl en oseriös jämförelse?

Jo, sexköpslagen är påtvingad "hjälp".
Citera
2019-01-17, 17:00
  #1965
Medlem
Stalinfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Däremot att skydda redan utsatta människor från att ytterligare bli utnyttjade i situationer de inte själva riktigt kan svara för är ett argument för att stifta lagar. Säskilt om det är ett problem som uppstår på grund av rika och fattiga, olika samhällsklasser och då utnyttjandet av de lägre.
Även om detta innebär att massor av "icke utsatta" får lida för denna lagen, är det ett fullt legitimt argument.
Det beror på vilket perspektiv man tar i frågan, så enkelt är det egentligen.
Där sexköp är lagligt är det såklart fortfarande olagligt med trafficking/sexslaveri etc. Det är inga utsatta personer som blir tvingade till något..
Citera
2019-01-18, 00:14
  #1966
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalinfuhrer
Där sexköp är lagligt är det såklart fortfarande olagligt med trafficking/sexslaveri etc. Det är inga utsatta personer som blir tvingade till något..
I Finland tänkte de införa den svenska sexköpslagen, men begränsade det till just utsatta kvinnor, offer för människohandel osv.
En mycket rimligare linje.
Citera
2019-01-18, 12:56
  #1967
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
I Finland tänkte de införa den svenska sexköpslagen, men begränsade det till just utsatta kvinnor, offer för människohandel osv.
En mycket rimligare linje.

Spot on! Svenska sexköpslagen gäller ju även sexhandel mellan samtyckande vuxna. Därför är lagen totalitär till sin natur.
Citera
2019-01-18, 13:06
  #1968
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22


Sålänge ingen kommer till skada skiter jag i vad du eller någon annan gör med sin kuk. Nu är dock inte fallet så enkelt inom prostitution

Jo, det är väldigt enkelt. Antingen är det frivilligt eller inte. Ska du hålla på sådär så borde väl alla ha knull-körkort och inte tillåtas knulla alls utan statligt godkännande?

Du företräder ett obehagligt och totalitärt tankegods, och du begriper det inte ens själv.

Erkänn istället att du drivs av avundsjuka och mörka och egoistiska drifter att försöka cockblocka män. Varför annars gillar du att kriminalisera sex mellan samtyckande och vuxna? Det är ju ofrånkomligen en form av förtryck.

Jag vet att det kommer att gå illa för svenska kvinnor av er typ, men det kan inte gå fort nog!
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2019-01-18 kl. 13:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback