Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-16, 19:09
  #1945
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja, du får tycka så. Absolut. Själv ser jag ingen som helst konflikt med tillåten sexhandel och att hjälpa människor som vill ha hjälp.
I själva verket kan du vara säker på att hjälpen är bra när folk väljer den, vilket du omöjligen kan vara om du tvingar på dem "hjälp".

I vilka fler fall ska vi tillämpa det resonemanget tycker du?
Citera
2019-01-16, 19:10
  #1946
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Du menar att vi inte gjort just detta redan? Blicka ut över Sverige idag.

Vad klagar du för då?
Precis som du vill ha det ju.
Citera
2019-01-16, 19:26
  #1947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad klagar du för då?
Precis som du vill ha det ju.
Återigen jag klagar inte. Jag diskuterar.
Nej Sverige är inte ett dugg som jag vill ha det idag.
Citera
2019-01-16, 19:31
  #1948
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det finns rätt många här på forumet som anser att det är kvinnors frihet som är orsaken till situationen.

Sedan finns det en del som också har väldigt mycket åsikter kring att svenska kvinnor "åker på utlandsresa och ligger med utländska män" som i sin tur tycker att allas frihet är såååå viktig när det kommer till exempelvis sexköp.
Den var inte speciellt viktig när det gällde att kvinnor i allmänhet skulle göra som de ville, bara när det gällde prostituerade som man kan betala till lydnad.
Du vet nog bäst själv om du tillhör ovanstående kategori, jag avhåller mig från det uttalandet.
Jag tror den "sidan" finner det enormt hycklande med uppmutran att kvinnor ska knulla runt hejdlöst, men om kvinnor gör det inom prostituton så är det "jätteskadligt". Att ekonomi och sex så tydligt hör ihop, men om det blir rakt inom prostitution så är det fyyyfyyyfyyy. För min egen del anser jag att svenska kvinnor måste få vara fria att knulla med vem dem vill och hur dem vill, men ge f-n i vad vi gör med våra kukar och varför och med vem.

Men du lär ju hitta på att jag tycker något annat i ditt nästa inlägg, så du kan känna dig "jättesmart". Gärna i kombination med lite hemmafruspsykologiserande. Jag ser framemot det.
__________________
Senast redigerad av lillskrot 2019-01-16 kl. 19:37.
Citera
2019-01-16, 19:34
  #1949
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Återigen jag klagar inte. Jag diskuterar.
Nej Sverige är inte ett dugg som jag vill ha det idag.

Nä det är klart att det inte är. Men med frihet åt alla att göra precis vad de vill blir det såhär förstår du. Och du vill ju ha total frihet. Inga lagar ska bestämma vad vuxna människor ska göra, trodde jag var ditt mantra.
Man kan inte både ha kakan och äta upp den.
Citera
2019-01-16, 19:37
  #1950
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nä det är klart att det inte är. Men med frihet åt alla att göra precis vad de vill blir det såhär förstår du. Och du vill ju ha total frihet. Inga lagar ska bestämma vad vuxna människor ska göra, trodde jag var ditt mantra.
Man kan inte både ha kakan och äta upp den.
Vilken sida har varit kulturmarxistiskt normkritisk? Feministerna eller antifeministerna?
Jag menar att antingen är vi alla fria eller alla lite kontrollerade, att en grupp ska tillåtas vara fri medans den samhällsbärande gruppen ska vara kontrollerad är korrupt och har ingenting med normlöst fritt samhälle att göra. Det är ett fascistiskt samhälle. "In the future the fascists will claim to be antifascists."- Orson Welles
__________________
Senast redigerad av lillskrot 2019-01-16 kl. 19:44.
Citera
2019-01-16, 19:40
  #1951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är en ide som styr hela mitt sätt att se Världen, alltså att vi djupt undermedvetet styrs av sexuella impulsen, till och med när vi tar beslut som till synes inte har att göra med sex (som vad vi ska bli, vart vi ska bo, hur vi ska klä oss).

Tänk nu på att västerländska civilisationen har byggts på att hålla nere djuriska begär och söka något mer ädelt som ska styra våra livs beslut. Det har genom århundranden varit en brinnande dröm som ofta faller till aska, men likväl så skulle Världen bli nattsvart ifall inte sådana drömmar gnistar till här och var.

Se på män som Nikolas Tesla, Leonardo Davinci och Isaac Newton som trots att de var högstatus män levde i extrem sexuell avhållsamhet. De fann något större än kuken att styra sina liv.

Ifall Isaac Newton gick till bordellen varje dag skulle du antagligen inte ens ha porr att runka till just nu.

Jag läser dina inlägg och får känslan av en man som aldrig har upplevt magi bortom de sekunder då han kommer varje dag, ungefär som om din hjärna får dopaminkickar i dessa moment som kastar sådan skugga på tillvaron att allt blir mundane.

Har du någonsin bara suttit i naturen och blivit ett med vindens sus och landskapets skönhet? Läst en bok som fått dig att skaka så pass inombords att det är som om ditt liv ändrat kurs för alltid? Upplevt något äventyr med en sann broder som inte har något alls att göra med "jakt efter fitta"?
Ja det kallas ju för sublimering inom psykologin. Dessa män levde i en tid när deras civiliserade välgärningar ändå fick stor uppskattning. Idag är gud lite mera död, det är primitivitet som gäller.

Själv har jag överseende med dig, ser dig som en hyfsat begåvad tonårstjej som skriver dagbok.
Citera
2019-01-16, 19:42
  #1952
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jag tror den "sidan" finner det enormt hycklande med uppmutran att kvinnor ska knulla runt hejdlöst, men om kvinnor gör det inom prostituton så är det "jätteskadligt". Att ekonomi och sex så tydligt hör ihop, men om det blir rakt inom prostitution så är det fyyyfyyyfyyy. För min egen del anser jag att svenska kvinnor måste få vara fria att knulla med vem dem vill och hur dem vill, men ge f-n i vad vi gör med våra kukar och varför och med vem.

Men du lär ju hitta på att jag tycker något annat i ditt nästa inlägg, så du kan känna dig "jättesmart". Gärna i kombination med lite hammafruspsykologiserande. Jag ser framemot det.
Ja det är klart du gör, du älskar ju tjafset.

Kvinnor brukar inte precis lägga sig i vem män har sex med. Det är inte kvinnor som startat otaliga trådar på Flashback om den slampiga mannen så som vissa män gör om kvinnors sexliv. Förekommer även i andra sammanhang i samhället som bekant.
Men ändå, är det kvinnor som ska skita i vad män gör med sin sexualitet?

Sålänge ingen kommer till skada skiter jag i vad du eller någon annan gör med sin kuk. Nu är dock inte fallet så enkelt inom prostitution

Nåväl antar att du korkat upp champagnen nu när vi har ytterligare ett antal år här med idolen Löfven vid rodret. Och så Lööf och Sjöstedt sjungandes om "det friaaa valeeet" i bakgrunden
Citera
2019-01-16, 19:43
  #1953
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Vilken sida har varit kulturmarzistiskt normkritisk? Feministerna eller antifeministerna?
Jag menar arr antingen är vi alla fria eller alla lite kontrollerade, att en grupp ska tillåtas vara fri medans den samhällsbärande gruppen ska vara kontrollerad är korrupt och har ingenting med normlöst fritt samhälle att göra. Det är ett fascistiskt samhälle. "In the future the fascists will claim to be antifascists."- Orson Welles

Du vill ha anarki?
Återigen så gäller lagarna vi har för alla, så då kan man säga att vi alla är lite kontrollerade.
Citera
2019-01-16, 19:48
  #1954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja det är klart du gör, du älskar ju tjafset.

Kvinnor brukar inte precis lägga sig i vem män har sex med. Det är inte kvinnor som startat otaliga trådar på Flashback om den slampiga mannen så som vissa män gör om kvinnors sexliv. Förekommer även i andra sammanhang i samhället som bekant.
Men ändå, är det kvinnor som ska skita i vad män gör med sin sexualitet?

Sålänge ingen kommer till skada skiter jag i vad du eller någon annan gör med sin kuk. Nu är dock inte fallet så enkelt inom prostitution

Nåväl antar att du korkat upp champagnen nu när vi har ytterligare ett antal år här med idolen Löfven vid rodret. Och så Lööf och Sjöstedt sjungandes om "det friaaa valeeet" i bakgrunden
Nej varför skulle kvinnor behöva det? Kvinnorörelsen har ju hela statsapparaten i ryggen, korrupt lagstiftning och antidemokrati? Hitler kände nog inte heller något behov av att yttra sig på Flashback.

Jo men där kom det ja. Löfven, Lööf, Sjöstedt i en soppa av ganska korkade projektioner. Du skulle aldrig kunna se mig. Jag är inte inom din fattningsförmåga.
Citera
2019-01-16, 19:49
  #1955
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du vill ha anarki?
Återigen så gäller lagarna vi har för alla, så då kan man säga att vi alla är lite kontrollerade.
När har jag påstått det?
Citera
2019-01-16, 20:17
  #1956
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Nej varför skulle kvinnor behöva det? Kvinnorörelsen har ju hela statsapparaten i ryggen, korrupt lagstiftning och antidemokrati? Hitler kände nog inte heller något behov av att yttra sig på Flashback.

Jo men där kom det ja. Löfven, Lööf, Sjöstedt i en soppa av ganska korkade projektioner. Du skulle aldrig kunna se mig. Jag är inte inom din fattningsförmåga.

Nä du är milslångt ifrån. Både intellektuellt och emotionellt. Tyvärr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback