Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-16, 18:41
  #649
Medlem
Vissa skulle ha sagt att jag failar och det gör jag kanske. Men igår var jag sååå nära att dra i bananen framför lite porr. Grövsta porren man kan tänka sig också, 18-årig tjej som blev gangbangad av ett par svarta män.

Fördelar av att inte ha dragit i bananen nu på cirka 24 dagar.

1. Tänker inte hela tiden på att just dra i bananen - detta är en STOR fördel. För är man tvångsmässig så kommer det alltid att vara så att man vill göra det man åtrår. Sitta och läsa blir då bara att "inte runka".

2. Tänker inte hela jävla tiden på hur jag mår, hur bra jag borde må. Detta är hedonismens fälla!

3. Blir varken uttråkad eller får de där riktigt jobbiga trötthetskänslorna av att vara utanför hemmet.


Jag är i vart fall HELT ÖVERTYGAD om att runka är precis som vilken annan drog som helst, man frigör substanser och det är skönt i stunden. MEN hjärnan är inte skapad för att bli lurad, och den har 1000-tals generationers erfarenhet. Att tro att man kan optimera måendet med droger är trams, dagen vi förstår hjärnan kommer det att gå att fixa förhöjd daglig njutning, men innan dess handlar allting bara om hur man portionerar ut det.

RUNKA och få en kick där och då men bli slöare under resten av dagen
ELLER inte runka och må ett snäpp bättre resterande dag.

Finns inga superkrafter, finns inga gömda skatter, visst det kan vara så att det tar en viss tid att göra sig av med beroendet, hur länge vet jag inte, gällande droger varierar det där oerhört.

Detta är mina slutsatser och de står jag för. Som det är nu ser jag dock inte hur jag någonsin kommer att kunna avstå från framtida runkar, här och nu har jag ett mål, denna månaden ska jag klara. Men helt ärligt har jag svårt att tänka långsiktigt, går det? Är här någon som tänker att de aldrig mera ska runka? Hur hanterar ni då maktlösheten. Detta må låta lite barnsligt men bara känslan av att vara förbjuden att göra något gör mig liksom triggad, då vill jag göra det. "Aldrig" är ett ord jag inte klarar av.
Citera
2019-01-16, 18:45
  #650
Medlem
Jag AVUNDAS er som har flatline och sominte är kåta!!! Skulle hellre haft att bananen blev ett russin än att känna att kåtheten bara blir värre och värre. För det blir den för fan! DOCK uppskattar jag numera helt vanliga tjejer, förut tänkte jag bara "meh". Här finns inga porrisar, orka. Nu ser jag alla tjejer som fantasiunderlag.
Synen på kvinnor har kanske förbättrats, då menar jag egentligen bara att jag inte får upp porrbilder i huvudet när jag umgås med dem, Hatar inte kvinnor och har inte gjort så tidigare
Citera
2019-01-16, 19:12
  #651
Medlem
harderthenyous avatar
Räknas de som edging att kolla på fitness brudar på instagram?
Citera
2019-01-16, 19:15
  #652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harderthenyou
Räknas de som edging att kolla på fitness brudar på instagram?

Ja.

Speciellt om du drar i kuken samtidigt.
Citera
2019-01-16, 20:54
  #653
Medlem
Youthinkimsaxons avatar
Ni som kört cold showers märkte ni effekterna av det direkt eller tog det ett par gånger?

Testade bara en gång och det var bara obehagligt. Blev varken pigg eller kände mig bättre efteråt. Kan ju vara en fråga om disciplin och att man uppnår ytterligare ett mål och fylls av än mer kontroll och välbefinnande som i hela NoFap-rörelsen men tyckte inte om det alls.
Citera
2019-01-16, 20:58
  #654
Medlem
Era kåtbockar. Jag joinar också. Har hållit på med NoFap tillochfrån sedan September 2016 men har relapsat dåochdå. Har hållit mig som längst 45 dagar utan porr elr fap. Men fortsätter att kriga och hoppas bli kvitt skiten.

Som någon tidigare nämnde så känner jag också grövre ångest, trötthet och andra symptomer när jag har relapsat än vad jag gjorde när jag var aktiv porranvändare.

Kan ge ett hett tips att minska tiden på socialamedier eller sitta framför datorn när du är ensam eller överlag. Har många gånger failat pga fina bilder på fb, Instagram och andra liknande sidor. Så var försiktiga, triggers finns överallt.

Hittills har jag varit 3 dygns fri sedan förra relapsen och siktar mitt första mål på en månad sen tar jag det vidare därifrån.
Citera
2019-01-16, 21:10
  #655
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrmissbrukaren3
Jag AVUNDAS er som har flatline och sominte är kåta!!! Skulle hellre haft att bananen blev ett russin än att känna att kåtheten bara blir värre och värre. För det blir den för fan! DOCK uppskattar jag numera helt vanliga tjejer, förut tänkte jag bara "meh". Här finns inga porrisar, orka. Nu ser jag alla tjejer som fantasiunderlag.
Synen på kvinnor har kanske förbättrats, då menar jag egentligen bara att jag inte får upp porrbilder i huvudet när jag umgås med dem, Hatar inte kvinnor och har inte gjort så tidigare

Personligen hatar jag det. Inte för den uteblivna kåtheten utan för att måendet i allmänhet är kasst. Deppig och orkeslös. Är precis ute ur min och är inte speciellt kåt heller men vädret är ju kallt. Brudarna är inte lättklädda och jag håller mig från tvivelaktigt material. Det är ganska uppenbart för mig att porr är ett beroende, nåt maniskt. Det är ett helt skapat behov som man kan arbeta bort.

Citat:
Ursprungligen postat av harderthenyou
Räknas de som edging att kolla på fitness brudar på instagram?

Om du får bonge av det så. Lägg av med det i alla fall. Sluta stödja dessa mjukporrsmodeller. Precis vad de är. Kallar sig fitnesstjejer men den största delen av följarna består av runkare, och det vet de om. Då har jag mer respekt för riktiga porrskådisar.

Citat:
Ursprungligen postat av Youthinkimsaxon
Ni som kört cold showers märkte ni effekterna av det direkt eller tog det ett par gånger?

Testade bara en gång och det var bara obehagligt. Blev varken pigg eller kände mig bättre efteråt. Kan ju vara en fråga om disciplin och att man uppnår ytterligare ett mål och fylls av än mer kontroll och välbefinnande som i hela NoFap-rörelsen men tyckte inte om det alls.

Den direkta effekten jag upplever är att man hanterar kylan mycket bättre. Bara att gå ut ur badrummet efter en varm dusch är ganska jobbigt när kroppen är uppvärmd, luften utanför känns kallare. Efter en kalldusch känner man sig varm så fort man lämnar duschen. Mycket lättare att gå ut i vintern nu också, man känner verkligen att man håller värmen bättre.

Hur länge stod du i duschen? Försök stå ett tag. Upplever även att man känner sig lugnare när man kylt ner sig. Dåliga tankar skingras. Samtidigt blir jag mer handlingskraftig, saker jag skjutit på innan känns lättare att ta tag i efteråt.
__________________
Senast redigerad av VoldsamKnarkare 2019-01-16 kl. 21:12.
Citera
2019-01-16, 21:20
  #656
Medlem
Brukarbetecknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youthinkimsaxon
Ni som kört cold showers märkte ni effekterna av det direkt eller tog det ett par gånger?

Testade bara en gång och det var bara obehagligt. Blev varken pigg eller kände mig bättre efteråt. Kan ju vara en fråga om disciplin och att man uppnår ytterligare ett mål och fylls av än mer kontroll och välbefinnande som i hela NoFap-rörelsen men tyckte inte om det alls.

Om jag gör det på det kallaste så känner jag mig väldigt klar i tanken i typ 30min efter, annat än det så har jag inte märkt något. Tydligen ska det vara rätt hälsosamt dock.

Jag gör det mest för att jag vill vänja mig att känna just obehag. Jag vill vara den som klarar av att stå kvar i iskallt vatten trots att alla impulser skriker åt en att kliva undan, för det är kontroll.
Citera
2019-01-16, 21:55
  #657
Medlem
harderthenyous avatar
https://www.youtube.com/watch?v=U1bGManzG0M
Citera
2019-01-17, 08:40
  #658
Medlem
Det är inte utan tungt hjärta jag framför dessa nyheter. Man down. Man is fucking down!

Skulle kunna rättfärdiga det genom att skylla på all stress, all ångest och alla problem att slappna av. Men det hade varit för enkelt. Jag är helt enkelt för vek.

Låg i sängen alldeles för länge i morse. Var hemma från plugg p.g.a. huvudvärk och sambon och grabben hade åkt.

Såg jävla rubrik och fittor och vips var jag i tråden där det postas bilder på sådana. Vips så var jag på lobstertube och kollade "perfekta kroppar". Vips så var man ej runkmunk längre!

Jaja, ska fortsätta med detta. Om jag runkar en gång i månaden så är det bättre än flera gånger i veckan.

Även blivit inspirerad utav detta att sluta snusa igen.
Beroenden och skadliga begär går att bli kvitt. Det vet jag. Slutade dricka för över ett år sedan och där var det aldrig några problem. Motivationen var då starkare. Sluta runka är dock mer självplågeri, speciellt då sambons sexdrift är något lägre än min.

Det enda jag ångrar är att jag kollade på porr. Runken i sig gör mig ingenting direkt utan det är porren.
Löfte till mig själv - När, och om, jag får ett runkåterfall igen så ska det icke vara till någon sorts erotik, ingen mer erotik än den i mina tankar.

Må väl bröder och systrar. Jag kommer följa er och säkerligen dela med mig mera här.

Ska posta min recension av dessa 17 dagar inom kort.
Citera
2019-01-17, 12:56
  #659
Medlem
harderthenyous avatar
Hade min andra våta dröm inatt. Vet inte om det beror på att jag kolla in lite fitnessbrudar på Instagram igår. Men nu är det slut med all form av edging.
Citera
2019-01-17, 15:20
  #660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harderthenyou
Hade min andra våta dröm inatt. Vet inte om det beror på att jag kolla in lite fitnessbrudar på Instagram igår. Men nu är det slut med all form av edging.

Det är klart större chans då man ofta drömmer om sådant man sysslat och tänkt på senaste tiden.
Höll på att fundera på att skaffa drönare igår och inatt drömde jag om drönare. Ingen utlösning dock haha ;D
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback