Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-05, 18:25
  #385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Vet ej, någon annan får gärna utveckla.
Dock gör jag cbdolja i vattenbad.. man värmer oljan i en burk/kastrull - i en annan kastrull med vatten..
Därmed överstiger temperaturen aldrig 100 grader. Vattnet sjuder/småkokar runtomkring.

mvh

Dekarboxylerar du hampan först?

Verkar helt omöjligt att hitta ett recept på att extrahera CBD i kokosolja, en massa olika information som cirkulerar. Hur gör du?

Edit: såg att du skrev att du dekarboxylerar hampan först. Temperatur och tid? Jag har hittills kört 90 minuter på typ 100-110 grader, men andra källor säger 40 minuter på samma temp
__________________
Senast redigerad av Estoc 2018-12-05 kl. 18:28.
Citera
2018-12-09, 19:42
  #386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estoc
Dekarboxylerar du hampan först?

Verkar helt omöjligt att hitta ett recept på att extrahera CBD i kokosolja, en massa olika information som cirkulerar. Hur gör du?

Edit: såg att du skrev att du dekarboxylerar hampan först. Temperatur och tid? Jag har hittills kört 90 minuter på typ 100-110 grader, men andra källor säger 40 minuter på samma temp


Tjenare

Ja, jag dekarboxylerar först. 120 grader under en timma har jag tillämpat.
Har provat att göra olja med rå hampa, men får bättre resultat med dekarboxylerad hampa.


Det är ganska enkelt att göra hampa/cbd-olja.

Principen är helt enkelt att värma olja och hampa i samma behållare under några timmar.
Sedan silar man bort växtmaterialet - oljan som då finns kvar är cbdolja.

Man kan värma i ett antal timmar, och värmen ska ej överstiga 100 grader - därför värmer man oftast i så kallat vattenbad (behållaren med olja och hampa placeras i kastrull med vatten).
Vissa värmer även i ugn har jag hört. 8 timmar har jag värmt under, men andra rekommenderar ca 5 timmar första dagen, och 5 timmar dagen därpå. Sök i cbdgrupper på facebook, samt på youtube.

Jag har gjort några omgångar cbdolja, men nu tar jag mest dekarboxylerad hampa som te - den effekten räcker gott och väl för mig. Tom mot autism.
Cbdolja tar jag för huden, man får väldigt fin hy.

Kan även tillägga att om jag tar för mycket cbd så blir jag en aning avtrubbad, får lite svårare att artikulera mig och blir kanske lite trögare.
Om jag tar bort cbd under några dagar så kommer känslor med mera tillbaka - på gott och ont. Om man tar det mot stress så är ju cbd då bra,
men det är skönt att få tillbaka känslorna om man vandrar i naturen tex. Samt man blir lite mer alert och lite mer levande liksom.

Säg till om jag kan hjälpa till med något annat.

Mvh
Rc
Citera
2019-01-03, 01:16
  #387
Medlem
fruitbeans avatar
tycker cbd olja är värdelöst en polare sa att de kan hjälpa mot min ryggvärk som ja har

Lol En alvedon hjälper mer tom
Citera
2019-01-03, 07:43
  #388
Medlem
alientechnologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruitbean
tycker cbd olja är värdelöst en polare sa att de kan hjälpa mot min ryggvärk som ja har

Lol En alvedon hjälper mer tom
CBD är inte något som omedelbart hjälper såvida du inte tar rätt dos. Om du har ryggvärk för en riktig orsak så kanske en större dos krävs, annars så gäller det att man tar det regelbundet dagligen i 30 dagar innan man kan märka dom positiva effekterna.
Citera
2019-01-03, 16:10
  #389
Medlem
fruitbeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alientechnology
CBD är inte något som omedelbart hjälper såvida du inte tar rätt dos. Om du har ryggvärk för en riktig orsak så kanske en större dos krävs, annars så gäller det att man tar det regelbundet dagligen i 30 dagar innan man kan märka dom positiva effekterna.


Aha nyttigt information då vet ja lite mer iaf tack!
Citera
2019-01-16, 15:51
  #390
Medlem
Morsning,

Dekarboxyleras råhampa om man dricker den som te?får man i sig cbda eller cbd om man dricker råhampate?

Vilka hälsoeffekter ger cbda?

Mvh
Rc
Citera
2019-01-31, 16:36
  #391
Medlem
Vad finns det för nackdelar med CBD? Blir man seg eller kan man jobba precis som vanligt? Jag är egen företagare och har väldigt mycket att stå i så min motivation får inte på något sätt dödas. Att kombinera vanlig cannabis med arbete är ju definitivt ett big no no, men detsamma kanske inte gäller för CBD olja?
Citera
2019-02-10, 19:06
  #392
Medlem
JustZlatans avatar
Nu har jag beställt en flaska 5% cbd för första gången. Får se om det händer någonting.
Citera
2019-02-16, 11:39
  #393
Medlem
JustZlatans avatar
Fick oljan i tisdags och har känt mig trött, tung i huvudet och haft huvudvärk hela veckan sen jag började med den. Vad är det för skit som säljs?
Citera
2019-02-16, 18:18
  #394
Medlem
kaffepirats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Fick oljan i tisdags och har känt mig trött, tung i huvudet och haft huvudvärk hela veckan sen jag började med den. Vad är det för skit som säljs?

kanske tog för mycket, i början tog jag 2 droppar och ökade 1 droppe per dag ungefär.. när jag tog för mycket fick jag lite hjärtklappning och ont i huvet men de gick över på högst 1 timme.
Citera
2019-02-16, 20:41
  #395
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffepirat
kanske tog för mycket, i början tog jag 2 droppar och ökade 1 droppe per dag ungefär.. när jag tog för mycket fick jag lite hjärtklappning och ont i huvet men de gick över på högst 1 timme.

Magen har också blivit helt kaputt. Jag brukar aldrig ha magproblem men nu skiter jag diarré två ggr om dagen och känns oroligt i magen. Jo jag tog 4-5 droppar per dag dom första dagarna, men nu har jag inte tagit någonting på 2 dagar. Hur lång tid tar det innan det försvinner ur systemet?
Citera
2019-02-17, 18:07
  #396
Medlem
Svegons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Magen har också blivit helt kaputt. Jag brukar aldrig ha magproblem men nu skiter jag diarré två ggr om dagen och känns oroligt i magen. Jo jag tog 4-5 droppar per dag dom första dagarna, men nu har jag inte tagit någonting på 2 dagar. Hur lång tid tar det innan det försvinner ur systemet?

Vilket märke är det du köpt?
Magen borde ju inte rasa av några droppar om det inte är fel på skiten
Citera
cbd

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback