Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-11, 22:48
  #1681
Medlem
Värt att nämna är att nolva ej sänker östrogen nivåerna i blodet, utan borde snarare höja dem. Detta eftersom nolva binder sig till östrogen receptorerna och blockerar ditt endogena östradiol, som då stannar kvar i blodet. Så om du inte känner något så får man förmoda att nolvan gör sitt jobb.

Dock finns det som jag förstått andra biverkningar med nolva som bl.a. sänkta IGF-1 nivåer och därför är det egentligen bättre med AI under kur. Men östrogen nivåerna i sig är inget att oroa sig över i det här fallet.
Citera
2019-01-13, 23:40
  #1682
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaasam
Tjenare som ämnet beskriver fick jag tillbaks mina resultat på östrogenet idag,som landade på 342 Pmol/L
(Prov ifrån werlabs)

då till min fundering känner inga som helst biverkningar av mainly gyno då d.v.s,men framför allt inget annat

Har knaprat nolva (10mg) om dan i förebyggande syfte sen dag ett.

Undrar då om jag borde hoppa på en AI för att få ner östrogenet eller om jag skall köra klart kuren som vanligt?

MVH

Vem i helskotta gav dig det dumma tipset att äta nolva i förebyggande syfte?
Ja, ditt östradiol ligger rätt högt. Kan ju va en idé att nämna vilka doser testo du står på också?

Att du inte märker av någon nämnvärd gyno beror väl på att du käkar Nolva?

Skaka fram lite ai i form av anastrozol eller exemestane och se till å få bukt på östradiolen å droppa nolvadexen så ska du nog se att du börjar växa lite också.

Mvh,

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av lillehand
Värt att nämna är att nolva ej sänker östrogen nivåerna i blodet, utan borde snarare höja dem. Detta eftersom nolva binder sig till östrogen receptorerna och blockerar ditt endogena östradiol, som då stannar kvar i blodet. Så om du inte känner något så får man förmoda att nolvan gör sitt jobb.

Dock finns det som jag förstått andra biverkningar med nolva som bl.a. sänkta IGF-1 nivåer och därför är det egentligen bättre med AI under kur. Men östrogen nivåerna i sig är inget att oroa sig över i det här fallet.

Helt korrekt att nolva hämmar IGF-1-nivåer. Utan IGF-1 blir det svårt för kroppen att syssla med någon större grad av hyperplasi, dvs nybildandet av muskelceller. Således är nolva inte direkt något man vill ha i kroppen någonsin om man inte har bröstcancer egentligen men särskilt inte om man är en individ som kurar för att bygga muskler. Förhållandevis kontraproduktivt upplägg.

Det stämmer dock inte att nolvan ökar mängden östradiol direkt men som du är inne på så kommer ju en mindre andel av östradiolen från aromatisering att binda till ER-Alpha-receptorerna vilket således medför högre värde av fritt östradiol.

Håller med om att detta inte är skyhöga värden men det är fortfarande långt mycket mer än den manliga kroppen är van vid och kommer således resultera i att delar av kroppen börjar tro att det är en kvinnlig kropp varpå framförallt feminin fettpålagring, dvs mage, bröst, lår och rumpa främst blir mjuka och goa. Knappast önskvärt skulle jag tippa. Finns en del hälsoaspekter också som inte heller är direkt önskvärda med dessa värden men det skippar vi att föreläsa om nu.


Mvh,

-Alfred
Citera
2019-01-14, 22:37
  #1683
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Vem i helskotta gav dig det dumma tipset att äta nolva i förebyggande syfte?
Ja, ditt östradiol ligger rätt högt. Kan ju va en idé att nämna vilka doser testo du står på också?

Att du inte märker av någon nämnvärd gyno beror väl på att du käkar Nolva?

Skaka fram lite ai i form av anastrozol eller exemestane och se till å få bukt på östradiolen å droppa nolvadexen så ska du nog se att du börjar växa lite också.

Mvh,

-Alfred



Helt korrekt att nolva hämmar IGF-1-nivåer. Utan IGF-1 blir det svårt för kroppen att syssla med någon större grad av hyperplasi, dvs nybildandet av muskelceller. Således är nolva inte direkt något man vill ha i kroppen någonsin om man inte har bröstcancer egentligen men särskilt inte om man är en individ som kurar för att bygga muskler. Förhållandevis kontraproduktivt upplägg.

Det stämmer dock inte att nolvan ökar mängden östradiol direkt men som du är inne på så kommer ju en mindre andel av östradiolen från aromatisering att binda till ER-Alpha-receptorerna vilket således medför högre värde av fritt östradiol.

Håller med om att detta inte är skyhöga värden men det är fortfarande långt mycket mer än den manliga kroppen är van vid och kommer således resultera i att delar av kroppen börjar tro att det är en kvinnlig kropp varpå framförallt feminin fettpålagring, dvs mage, bröst, lår och rumpa främst blir mjuka och goa. Knappast önskvärt skulle jag tippa. Finns en del hälsoaspekter också som inte heller är direkt önskvärda med dessa värden men det skippar vi att föreläsa om nu.


Mvh,

-Alfred

Tjena förlåt för dålig info om intaget hehe (första kur för den delen också) jo tar 1ml/250mg/B.M Pharma var 5 dag i nuläget och planerar att fortsätta till i mitten av mars som det ser ut nu.

Ang nolvan om en 10mg dos varje dag läste jag det på denna tråd ( (FB) Clomid, Nolvadex, HCG och PCT FAQ). som du nämner ang någon AI rekomenderas lika låg dog som 0,25mg var 3 dag där också då som första svar på denna tråd skrev

MVH Ifrån nybörjare som vill lära sig
Citera
2019-01-15, 01:33
  #1684
Medlem
EDIT**

Testo E förresten lite trött efter en lång dag hehe

Hade en nivå på 45 nmol/l testosteron
Citera
2019-01-15, 19:59
  #1685
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaasam
Tjena förlåt för dålig info om intaget hehe (första kur för den delen också) jo tar 1ml/250mg/B.M Pharma var 5 dag i nuläget och planerar att fortsätta till i mitten av mars som det ser ut nu.

Ang nolvan om en 10mg dos varje dag läste jag det på denna tråd ( (FB) Clomid, Nolvadex, HCG och PCT FAQ). som du nämner ang någon AI rekomenderas lika låg dog som 0,25mg var 3 dag där också då som första svar på denna tråd skrev

MVH Ifrån nybörjare som vill lära sig

På 45nmol t och 342 pmol östradiol känns det helt klart som att du bör addera en aromatasehämmare såsom anastrozole eller exemestane omgående. 0.25mg anastrozole aka arimidex eod bör väl vara en god start men inte helt otänkbart att du behöver stiga till 0.5mg e3d för att nå lite jämnare förhållanden mellan testo och östradiol. Du får mäta och se helt enkelt. Ge kroppen 10 dagar åtminstone från insättning av ai tills första mätning, 2 veckor kan vara lite mer rimligt.
Kom dessutom ihåg att om du vid det här läget sätter ut nolvan innan du hunnit reglera östradiolen till mer rimliga nivåer så är sannolikheten stor att du får en gynoreaktion, hur stor eller intensiv kan jag inte svara på då jag inte vet hur känslig du är för östradiol.


Mvh,

-Alfred
Citera
2019-01-20, 14:44
  #1686
Medlem
Bump
Citera
2019-04-24, 16:24
  #1687
Medlem
Skrev i nybörjartråden men postar här också då annan publik kanske ser den.

Fick tillbaka mina värden igår. Såhär ser det ut:

S-Testosteron, total 84 nmol/L
S-Östradiol, total 707 pmol/L

Innan kur var det:
S-Testosteron, total 18 nmol/L
S-Östradiol, total 142 pmol/L

Jag kör test-e 300mg e5d och frontade två första sticken. Är inne i vecka 6. Har använt mig av arimidex 0.25 e3d första 2 veckorna och efter vecka 2 0,25mg/eod. Min östro har skjutit i höjden...

Ska jag testa 0.25 eed eller köra 0.5 eod? 0.75? Måste få ner värderna. Tänkte ta nytt blodprov i mitten av nästa vecka. Lutar åt 0.5 eod och se hur mycket det går ner. Känner av trötthet i kroppen och mindre motivation. Vilket inte är så konstigt antar jag...

Någon som har något vettigt att tillföra?
Allt gott.
Citera
2019-04-24, 18:44
  #1688
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Skrev i nybörjartråden men postar här också då annan publik kanske ser den.

Fick tillbaka mina värden igår. Såhär ser det ut:

S-Testosteron, total 84 nmol/L
S-Östradiol, total 707 pmol/L

Innan kur var det:
S-Testosteron, total 18 nmol/L
S-Östradiol, total 142 pmol/L

Jag kör test-e 300mg e5d och frontade två första sticken. Är inne i vecka 6. Har använt mig av arimidex 0.25 e3d första 2 veckorna och efter vecka 2 0,25mg/eod. Min östro har skjutit i höjden...

Ska jag testa 0.25 eed eller köra 0.5 eod? 0.75? Måste få ner värderna. Tänkte ta nytt blodprov i mitten av nästa vecka. Lutar åt 0.5 eod och se hur mycket det går ner. Känner av trötthet i kroppen och mindre motivation. Vilket inte är så konstigt antar jag...

Någon som har något vettigt att tillföra?
Allt gott.
Märke på adex?
Citera
2019-04-24, 22:19
  #1689
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Skrev i nybörjartråden men postar här också då annan publik kanske ser den.

Fick tillbaka mina värden igår. Såhär ser det ut:

S-Testosteron, total 84 nmol/L
S-Östradiol, total 707 pmol/L

Innan kur var det:
S-Testosteron, total 18 nmol/L
S-Östradiol, total 142 pmol/L

Jag kör test-e 300mg e5d och frontade två första sticken. Är inne i vecka 6. Har använt mig av arimidex 0.25 e3d första 2 veckorna och efter vecka 2 0,25mg/eod. Min östro har skjutit i höjden...

Ska jag testa 0.25 eed eller köra 0.5 eod? 0.75? Måste få ner värderna. Tänkte ta nytt blodprov i mitten av nästa vecka. Lutar åt 0.5 eod och se hur mycket det går ner. Känner av trötthet i kroppen och mindre motivation. Vilket inte är så konstigt antar jag...

Någon som har något vettigt att tillföra?
Allt gott.

0.25 e3d är alldeles för lågt. Det borde du vetat om.
Skulle jag tipsat någon innan en kur likt den du kör skulle jag sagt 0.5 e3d. Känns dock som du gått väldigt högt i Östradiol - kanske känsligare än vanligt.
Men för att ge min åsikt så anser jag att du kan köra 0.5 e2d. Osäker på hur länge du planerat köra men jag skulle göra nytt blodprov om ca 3 veckor och justera dosen baserat på det.

Mvh E
Citera
2019-04-24, 22:35
  #1690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
0.25 e3d är alldeles för lågt. Det borde du vetat om.
Skulle jag tipsat någon innan en kur likt den du kör skulle jag sagt 0.5 e3d. Känns dock som du gått väldigt högt i Östradiol - kanske känsligare än vanligt.
Men för att ge min åsikt så anser jag att du kan köra 0.5 e2d. Osäker på hur länge du planerat köra men jag skulle göra nytt blodprov om ca 3 veckor och justera dosen baserat på det.

Mvh E

Tusen tack för svar!
Det jag läst - har de flesta rekommenderat 0.25 eod på 250mg e5d. Så här ändå försökt göra research innan jag började. Detta är första kuren och testar mig fram. Min initiala plan är 12 veckor men kan förlängas om allt känns bra till 16 veckor, och om jag får rätt på mitt östro. Jag tänkte slänga i mig 0.5 varje dag fram tills lördag nu och sen börja 0.5 eod. Behöver jag vänta på blodprov 3 veckor? Borde det inte räcka med ca 10 dagar?

Tack på förhand.
Citera
2019-04-25, 02:25
  #1691
Medlem
Du låg ju väldigt högt inget snack om saken... Jag tycker du ska lägga dig på 0,5mg/eod och utvärdera därifrån. Har du några direkt östro-bieffekteer?? Om nej så tycker jag du ska göra som jag skrev istället för att köra ed och riskera krasch. Ha lite is i magen och hoppas du får till det! Kolla även upp ditt a-dex så det är av god kvalitet (om du inte redan vet dvs).
Citera
2019-04-25, 04:17
  #1692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liteknepig
Du låg ju väldigt högt inget snack om saken... Jag tycker du ska lägga dig på 0,5mg/eod och utvärdera därifrån. Har du några direkt östro-bieffekteer?? Om nej så tycker jag du ska göra som jag skrev istället för att köra ed och riskera krasch. Ha lite is i magen och hoppas du får till det! Kolla även upp ditt a-dex så det är av god kvalitet (om du inte redan vet dvs).

Vet du hur jag kan kolla upp kvalitén i min adex? Av allt att döma, så ser den legit ut. Kom i kartong, ligger i kartor. Bra piller som inte faller sönder när jag delar tabletterna i 4 delar. Tryck med A10 och sen på baksidan är det siffror. Tror det står 96 eller något liknande.

Mina bieffekter är ökad trötthet, mindre motivation.. även märkt av att jag fått märken efter strumpor och kalsonger i huden, vilket jag har för mig är tecken på högt östro... (som blodprovet visade).

Jag får ha is i magen, om ingen annan kommer med bra belägg för att göra annat. Kör på 0.5mg eod och tar nytt blodprov om ca 10 dagar. Tror dock inte 0.25mg mer varje gång kommer putta ner mitt östro från 707 till bra nivåer, men en vägledning som du säger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback