• 52 124 online
  • 1 213 842 medlemmar
  • 62 620 893 inlägg
  • 3
  • 4
2018-12-14, 18:36
Medlem
Ja,röka är gott..
Om man kan göra de ibland.. =)
Jag personligen har rökt varje dag i perioder..
Och som sagt,det är lika skönt att sluta varje gång.. =)
Så är det för mig..
Men det intresserar mig..
Citera
2018-12-16, 10:10
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hermanmelvin
Tja fan!

Nu ska ni få något att bita i - jag får ont när jag röker. Motsägelsefullt, right? 100% säker på att det inte är inbillning. Röker i snitt 2-3 kvällar/månad och har gjort så i 7 år. Var en rökakväll för ca 6 år sen då det helt jävla plötsligt blev jävligt skumt i nacken, en krampaktig känsla. Sen dess har den känslan härjat i min kropp i perioder, känner alltid av den men i olika grad. Det kan bli överväldigande ibland men oftast är det inga större problem, men ibland slår det till.

Är inte i bara i nacken längre utan har successivt "spridit" sig till fler av kroppen, främst de muskler och leder jag använder/anstränger mest i vardagen, det är som att min smärtgräns sänks kraftigt och jag blir spänd som fan. Blir känsligare för allt. Det kan t.ex. bli jävligt jobbigt att cykla då jag kan få så redigt ont i röven, som "sockerdricka" (domning) blandat med rejäl smärta, men inte som mjölksyra. Cyklar dagligen och har inga problem alls annars.

Lever ett sunt liv, ickerökare och brukar inga övriga droger än weed, har vissa allergier men i övrigt inga sjukdomar.

Funderingar kring detta mottages med stor tacksamhet!

Jag känner igen det du skriver. Jag fick också ont och en massa spänningar i kroppen. Det är rökat som gör att du slappnar av och då kommer alla obalanser i kroppen fram och du känner av det som smärta/spänningar. Tror t.o.m. fenomenet kallas för något, men minns inte exakt vad just nu.

Iaf, jag löste det genom att börja träna och typ stretcha (när jag kände av det i kroppen på rökat så tog jag chansen att stretcha ut det).

Det är helt enkelt rökat som talar om för dig att du är en latmask med kassa muskler och leder (de senare stärks också av träning om man gör rätt). Inga konstigheter.
Citera
2018-12-16, 10:17
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueLotus3
Hejsan!
Vill börja säga att jag verkligen är för cannabis!

Jag har varit med om liknande. Kunde knappt sitta i soffan eller på stolen efter att ha rökt. Först upplevde jag det jobbigt. Men sen när jag började sträcka på mig och träna i samband med detta så insåg jag ganska snabbt att.. man kände mycket bättre under påverkan att man har /haft felställningar under väldigt lång tid.
Vi påverkas ju alla utav jordens dragningskraft utan att direkt märka det.

Lika så, så för första gången någonsin kunde jag känna vilka muskler som var svagare än vissa andra! Det gjorde att jag fann ett behov av att träna igen och hittade automatiskt rätt rörelser och lyckades koncentrera till den muskelgrupp jag ville!

Är en gammal fotbollsspelare. Tränat en del osv. Men aldrig har jag kunnat få så mycket hjälp och faktiskt få en effekt som utav cannabisen!

Idag har jag knäckt upp hela kroppen. Jag brukar nu tänka att Artos inte finns, utan det är för att man inte känner av hur / var man ska träna / stretcha och ställningar under normalt tillstånd!

Alkohol har inte hjälp alls liknande, det är mer bedövande än effektivt.

Många märker inte av detta trots cannabisens hjälp. Men jag skulle vilja säga till Dig / Er som gör det, var glada för det och sök inte svar utanför utan finn det inuti er!

Skadade min axel på ett arbete och gick till sjukvården för hjälp. Istället vred hon till så att jag mådde så illa och var på gränsen till att spy. Därefter hade jag inflammationer som kom och gick och var rädd för att söka hjälp för detta då hon gjorde mig illa i sin "kunskap".
I 4 år kunde jag inte ligga på den axeln!

Men efter att jag fick tid för mig själv och hade hasch tillgängligt så har jag äntligen lyckats träna upp den igen och har inte ont längre över huvudtaget efter 2 års träning! Försökte träna innan med såklart men det gick inte, det blev bara värre. Men under påverkan kunde jag känna exakt hur jag skulle röra på armen och därefter stärka upp axeln på RÄTT sätt!

Så slutsumman blir, du känner av där kroppen felar eller förfaller. Men tack vare att du känner av det så kan du bygga upp den igen! Det är alltså inget negativt. Har även blivit bra mycket vigare tack vare det!

Lycka till !

This!!

Kul att höra att fler blivit hjälpta av Cannabis på liknande vis som jag själv.
Citera
2019-01-15, 13:52
Medlem
Kan va någon pollen reaktion?
Citera
  • 3
  • 4