Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-14, 18:32
  #10993
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Ingen verkar ha uppmärksammat att Arnstad har publicerats på DN Debatt för några veckor sedan:
https://www.dn.se/debatt/den-fullkom...omojlig-utopi/
Om jag tolkar Arnstad rätt, så ha alltså alla "rätt" att ta del av allt - oavsett motprestation.
Det innebär alltså att jag kan gå med i Svenska frimärkssamlarförbundet eller Republikanska föreningen och strunta i att betala medlemsavgift. Om de sedan vägrar låta mig vara med så är de "exkluderande" och är mot mitt "lika värde"? Har jag fattat Arnstad rätt?

Citat:
Eller om han är mycket väl medveten om det men väljer att namedroppa lite allmänt för att ge en fernissa av akribi till sina hemsnickrade teorier. Ond eller dum? Den gamla vanliga frågeställningen
Med tanke på vad vi alla vet om Arnstad torde slutsatsen namndroppande vara korrekt.

Citat:
Och, ja, jag är en liten gnutta bitter. Jag har flera gånger skickat in debattartiklar till DN men alltid blivit refuserad. Att förste rikspajas Arnstad bevisligen har frikort att skriva helsidor med jönserier i Sveriges största morgontidning är en smula irriterande.
Var inte det! Vår fiende är stark. Förlora inte hoppet. Vi skall segra.
Citera
2019-01-14, 18:32
  #10994
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Äntligen! Vilket fascinerande land man bor i alltså!

Svt fattade väl till slut galoppen. Vill man tvinga folket att pröjsa för ens propagandamaskin så måste man ge folket vad de vill ha.
Citera
2019-01-14, 20:18
  #10995
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
För övrigt så har svenska staten äntligen tagit reson. I övermorgon kommer Den Smorde återigen få vara med i TV:

https://twitter.com/arnstad/status/1083715116137361408

Äntligen! Jag kan redan höra hans tunga andning genom näsan samtidigt som han frustande kastar ur sig diffusa och icke verifierade teorier. Går det att spela Arnstad-bingo månne?

SD - Fascism - Nazism - Min forskning - Min bok - Demokrati - BINGO!
Citera
2019-01-14, 20:47
  #10996
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Äntligen! Jag kan redan höra hans tunga andning genom näsan samtidigt som han frustande kastar ur sig diffusa och icke verifierade teorier. Går det att spela Arnstad-bingo månne?

SD - Fascism - Nazism - Min forskning - Min bok - Demokrati - BINGO!


"Henrik, vad är egentligen demokrati?"
"Ja, det är ju det som vi vita män har försökt undanhålla allmänheten med vår patriarkala struktur i årtusenden, nu."
Citera
2019-01-14, 22:03
  #10997
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Går det att spela Arnstad-bingo månne? SD - Fascism - Nazism - Min forskning - Min bok - Demokrati - BINGO!
Kul idé! Man kan också tänka sig "The Henrik Arnstad drinking game" = finns flera, bla Stephen King: ny bok! Utspelar den sig i Maine? check sup;Mobbare i femtiotalskläder? Check sup; nån som har en nedsupen pappa? check sup; nån som har alkoholproblem.... jobbar som lärare..... otrogen äkta hälft.... Man kan få alkoholförgiftning på detta.

Alltså, vilka ord triggar er imorgon? När skall man ta en sup? OBS, ta det försiktigt, ingen alkoholförgiftning; annars lätt hänt med tanke på ämnet (själv detoxar jag, så jag kan inte vara med denna gång)
Citera
2019-01-15, 00:13
  #10998
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Kul idé! Man kan också tänka sig "The Henrik Arnstad drinking game" = finns flera, bla Stephen King: ny bok! Utspelar den sig i Maine? check sup;Mobbare i femtiotalskläder? Check sup; nån som har en nedsupen pappa? check sup; nån som har alkoholproblem.... jobbar som lärare..... otrogen äkta hälft.... Man kan få alkoholförgiftning på detta.

Alltså, vilka ord triggar er imorgon? När skall man ta en sup? OBS, ta det försiktigt, ingen alkoholförgiftning; annars lätt hänt med tanke på ämnet (själv detoxar jag, så jag kan inte vara med denna gång)

Glöm inte alla referenser till film och TV. Ett litet förskott på vad som komma skall:

https://twitter.com/arnstad/status/1084768272665448449

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
Thanks for having me, som gästerna säger i CNN.
Citera
2019-01-15, 00:30
  #10999
Medlem
Vilka filmreferenser tror ni att han kommer göra? Själv gissar jag på:

Blade Runner
Replicans är båtflyktingar som bokstavligen stulit ett skepp och tagit sig till en plats full med människor som vill döda dem, eftersom den platsen ändå är den tryggaste för dem i hela galaxen. Det får en verkligen att tänka på vilket helvete det är att vara slav i den vite mannens goda diktatur.

Nya Ghostbusters
Nu ser vi ju här, klart och tydligt, att kvinnor är lika bra på att utföra fysiskt krävande arbetsuppgifter som män är. Därför är den såklart också hatad och hotad av det patriarkala förtrycket i Hollywood.

Dunkirk
Möp-Henke tog på sig att se detta korvkalas av toxisk maskulinitet och tuffa pew-pew-pew-flygplan så att vi andra ska slippa frestas av det fascistiska våldet. Givetvis hade han med sig sin gamla cowboyhatt och pickadoll in till biosalongen för att i realtid demonstrera för de andra besökarna hur hemskt det verkligen var med alla pang-pang-pang-pistoler.
Citera
2019-01-15, 00:42
  #11000
Medlem
urverksapelsins avatar
Själv tror jag han tar till Wonder woman (har inte riktigt klurat ur hur han kopplar det till exkludering, men han fixar det nog)
Glöm heller inte Tolkien (uttalas för övrigt Toll-kin (med långt i som i "keen to dance))
Citera
2019-01-15, 12:01
  #11001
Avstängd
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage

För övrigt så har svenska staten äntligen tagit reson. I övermorgon kommer Den Smorde återigen få vara med i TV:

https://twitter.com/arnstad/status/1083715116137361408
Med tanke på att Inga britt Ahlenius, Lars Trägårdh, Lena Andersson mfl tydligen också ska medverka så kanske det inte blir så roligt för Arnstad som han tror.
Citera
2019-01-15, 12:04
  #11002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Med tanke på att Inga britt Ahlenius, Lars Trägårdh, Lena Andersson mfl tydligen också ska medverka så kanske det inte blir så roligt för Arnstad som han tror.

Larva dig inte. Henke är sitt esse när det finns folk han kan avbryta.
Citera
2019-01-16, 14:53
  #11003
Medlem
Satan alltså, Henrik var verkligen kung i Ekdal och Ekdal. Sättet han bedriver debatt där han hade kunnat tugga på i timmar eller veckor är oslagbart, blicken upp mot taket när han själv inte har ordet för att visa sitt missnöje, glasögonen som tagna från någon utvecklingsstörd och det snabba replikskiftet för att visa att han inte är vänster..

Jag älskar Henrik.
Citera
2019-01-16, 21:10
  #11004
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrSC
Jag älskar Henrik.
Du talar för oss alla!

I övrigt gav programmet inte mycket. Arnstad upprepar nyttan av gräsrotsrörelse, samt faran för demokratiken.

Men det gav faktiskt ett faktum. Henrik Arnstad:
Citat:
"Jag är inte vänster. Jag har aldrig vart vänster"
Som jag skrivit tidigare är Arnstad fantastiskt duktig på att dölja sin egen politiska hemvist. Ytterligare en bit i pusslet kan läggas.
__________________
Senast redigerad av urverksapelsin 2019-01-16 kl. 21:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback