Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-14, 20:17
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Det enda som räknas är det total kcal intaget

Ring mig sen då, när du levt på 2500 kcal strösocker i en månads tid och berätta hur du mår.
Citera
2019-01-15, 06:07
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Du svarar på din egna fråga i ditt inlägg. Så om du kan äta det utan att överäta så kan det ingå i din kost om du vill det.

+1
Citera
2019-01-15, 06:14
  #15
Medlem
Du gör det svårt för dig själv om du käkar produkter med sådär mycket socker.
Citera
2019-01-15, 06:22
  #16
Medlem
jpettersson1991s avatar
Kul förövrigt när folk går in och tror att muslin är hela TS kostcirkel.
Citera
2019-01-15, 09:33
  #17
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Ring mig sen då, när du levt på 2500 kcal strösocker i en månads tid och berätta hur du mår.
Det viktiga är att TS förstår grundprincipen, jag gav inga kostråd alls till honom.
Citera
2019-01-15, 15:50
  #18
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratom1o1
Frukostsocker är ännu värre, det kan inte bli glykogen i musklen, fruktos går direkt till fettet

Du tänker på High fructose corn syrup. Det inte inte samma sak som att äta frukt, torkad frukt och torkade bär.

Vanlig oraffinerad fruktos har kroppen inga problem att metabolisera.
Citera
2019-01-15, 17:55
  #19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Du tänker på High fructose corn syrup. Det inte inte samma sak som att äta frukt, torkad frukt och torkade bär.

Vanlig oraffinerad fruktos har kroppen inga problem att metabolisera.

Tänker på fruktos ifrån äpplen / apelsin osv, den typen av fruktos kan inte tas upp av musklerna som glykogen.
Citera
2019-01-15, 20:21
  #20
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratom1o1
Tänker på fruktos ifrån äpplen / apelsin osv, den typen av fruktos kan inte tas upp av musklerna som glykogen.
Och? Fortfarande en överkonsumtion som är problemet och som på sikt kan leda till negativa effekter när det gäller hälsan, inte fruktosen i sig.
Citera
2019-01-15, 20:56
  #21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Och? Fortfarande en överkonsumtion som är problemet och som på sikt kan leda till negativa effekter när det gäller hälsan, inte fruktosen i sig.

Och? det är totalt värdelösa kolhydrater.

Sen är det inget fel i att äta mysli, det använder jag själv till kvargen. Men man ska inte tro att det gynnar en glykogenmässigt.
Citera
2019-01-15, 21:00
  #22
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratom1o1
Och? det är totalt värdelösa kolhydrater.

Sen är det inget fel i att äta mysli, det använder jag själv till kvargen. Men man ska inte tro att det gynnar en glykogenmässigt.
Vem har påstått att det gynnar inlagringen av glykogen i musklerna? Inte ens diskussionsfrågan. Och ingen har hävdat att det är bra ur den aspekten. Det var du som tog upp det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback