2019-01-14, 18:42
Medlem
fanrik.stals avatar
Googlesökningar det nya bevismatrialet?!

Från domen sid 17 andra stycket :

https://minfil.com/o643C3peb7/Stockholms_20TR_20B_2013985-18_20Dom_202019-01-04_pdf

"Sekretess B sa nej varje gång han frågade, men det var inget ”motståndsnej”
någonstans. Han vet inte hur han ska förklara hur han uppfattade hennes nej. Det
var ändå en känsla han fick att hon ville. Han isolerade de nej han fick till den
handling som var aktuell just då."
Citera
2019-01-14, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Alkoholmissbrukaren Glenn? Han är ej trovärdig pga sitt påstådda missbruk? Kan du bevisa att Glenn är alkoholist?

Med sin logik så är ju den tidigare dömda kokainisten JB inte heller tillförlitlig eftersom du inte litar på missbrukare och kokain är en starkt beroendeframkallande drog, 21 % som provar denna drog någon gång blir beroende.

Det är dock lätt att förstå dina bryderier här , Glenn är ej tidigare dömd till skillnad från den dömda kokainisten som även försökt muta en ordningsvakt.

Vem av dessa två huvudpersoner som känns mest vettig och trovärdig innan den nattliga incidenten hemma hos den meriterade fotbollsmästaren och hans hustru är nog ingen tiotusenkronorsfråga 😂

Jag gör ett tredje försök till att få ett svar från dig på dessa frågor:
Känns det friskt att gå in till sin sityvdotters rum och ha sex? Sin frus dotters säng! Att gå runt naken framför sina styvbarn?sunt och friskt?

Hur normalt är det att ligga å slicka en brud som ger noll respons rent fysiskt i över en timma? Händer det dig ofta att du behöver slicka en fitta i en timma innan det börjar hända något mer, brukar akten inte övergå i något annat än givavnde av oralsex efter hel jävla timma? Är det helt friskt menar du?
Senast redigerad av Matzolle 2019-01-14 kl. 18:46.
Citera
2019-01-14, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför inte? Är det inte samma kvinna vi pratar om som googlade på sex med äldre?

Det vet inte vi. Det finns stora frågetecken kring det här fallet.

Du köper hennes story om den meriterade fotbollsmästaren med hull och hår trots hennes historik med olika lögner och inte minst ett mutförsök?

Om hon redan hade blivit "våldtagen" där strax innan så varför inte ringa polisen direkt istället för att sitta och snacka i lugn och ro med Glenn på balkongen och ta en cigg? Varför inte ropa på hjälp på balkongen?

Hade inte hon kunnat ropa på hjälp? Hon vågar inte höja rösten men hon vågar sparka till en torkställning? Hon lyckas slå på kameran men inte trycka 112?

Med vad?

Fyfan vad trött jag blir på dig. Skulle hon ringa 112 mitt framför ögonen på Glenn? Vad tror du han hade gjort då? Med tanke på att han kunde med att våldta henne 2 ggr när frun låg o sov i rummet bredvid så skulle han nog kunna ta i med värre saker om hon ringt polisen framför ögonen på honom.
Du tycker att hon skulle ropa på hjälp? Så att M (som enligt GS också ville ha en trekant) skulle komma in och också våldta henne?
Antar att du inte har några kvinnor i ditt liv för fyfan vad känslokall och empatilös du är.
Citera
2019-01-14, 19:53
Medlem
Det framkommer nu inte så mycket nytt i tråden efter Michael B:s infall att skriva brev till JB. Det förekommer däremot upprepade argument för och emot Tingsrättens dom. Framträdande är en skribents inlägg - likt ett karaktärsvittne - där huvudargumentet tycks vara att GS kan inte vara skyldig till det han blivit dömd för eftersom han är f.d. fotbollspelare och aldrig blivit dömd för något brott medan JB är dömd för narkotikabrott och allt som kommer från henne är hittepå.

GS insatser som lagspelare i början på 80-talet för en framgångsrik klubb ska inte förringas. Svårt dock att se vad detta skulle vara för förmildrande omständigheter eller ha med trovärdigheten att göra vid bedömningen av brott eller ej. Trovärdigheten hos JB har noga prövats av Tingsrätten i en mycket välskriven dom. Blir nu intressant att se vad juristerna i HR kommer fram till.
Citera
2019-01-14, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Ja den kommentaren från tinalund har man funderat lite över. Vilken "värd" menar hon att Monika introducerat honom i. Samtidigt kan man läsa i FUP att Monika påstår att inte ens Glenns x fru tror att han kan ha begått en våldtäkt och då ska hon ändå ogilla honom starkt. Så om Tina och x frun är nära vänner så kanske det inte är långsökt att tro att de båda tror gott om Glenn om nu Monika talat sanning i FUP.

Stoppa pressarna är egentligen den enda källan till att de båda skulle ha dragit tillbaka skilsmässoansökan. Tror till och med att de skrev det före Tinas inlägg.

Kvällstidningarna har fortsatt skrivit att hustrun till fotbollsprofilen begärt skilsmässa så sent som för några dagar sedan men de kanske inte hängt med i svängarna.

Det är verkligen märkligt att både Tina och GS´s exfru verkar tro gott om Glenn. Det är två tjejer med mycket skinn på näsan som aldrig skulle försvara en våldtäktsman i normala fall. Vad vet dom som vi inte vet ? Sen funderar jag på den där skilsmässoansökan som enligt uppgift skulle vara återkallad. Finns det någon annan källa än Stoppa Pressarna på att det verkligen skett ?
Citera
2019-01-14, 21:04
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallandeskala
Det är verkligen märkligt att både Tina och GS´s exfru verkar tro gott om Glenn. Det är två tjejer med mycket skinn på näsan som aldrig skulle försvara en våldtäktsman i normala fall. Vad vet dom som vi inte vet ? Sen funderar jag på den där skilsmässoansökan som enligt uppgift skulle vara återkallad. Finns det någon annan källa än Stoppa Pressarna på att det verkligen skett ?

Det går väl att kolla hos TR om det finns en skilsmässoansökan?
Citera
2019-01-14, 22:50
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Det kanske inte är så kul att ens barns far är dömd för våldtäkt.
Citera
2019-01-14, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Det framkommer nu inte så mycket nytt i tråden efter Michael B:s infall att skriva brev till JB. Det förekommer däremot upprepade argument för och emot Tingsrättens dom. Framträdande är en skribents inlägg - likt ett karaktärsvittne - där huvudargumentet tycks vara att GS kan inte vara skyldig till det han blivit dömd för eftersom han är f.d. fotbollspelare och aldrig blivit dömd för något brott medan JB är dömd för narkotikabrott och allt som kommer från henne är hittepå.

GS insatser som lagspelare i början på 80-talet för en framgångsrik klubb ska inte förringas. Svårt dock att se vad detta skulle vara för förmildrande omständigheter eller ha med trovärdigheten att göra vid bedömningen av brott eller ej. Trovärdigheten hos JB har noga prövats av Tingsrätten i en mycket välskriven dom. Blir nu intressant att se vad juristerna i HR kommer fram till.

Hallå där! Meriterad fotbollsmästare skal det vara! Själv trodde jag att det var nåt fel på min browser, den vägrade bläddra till en ny sida i tråden. Sen insåg jag att det var samma jävla smörja sida upp och sida ner fem-sex sidor på raken. Otroligt.

Och till dig där uppe som jag glömde citera: Det kan säkert inte vara kul när ens barns far är våldtäktsman men eftersom de inte har några ihop så är det ju knappast nåt nån gråter över i det här fallet.
Senast redigerad av gohira 2019-01-14 kl. 22:56.
Citera
2019-01-14, 23:05
Medlem
Citat:

Fast det känns som att alla glömmer bort vad han själv sagt att han gjort. Han har erkänt alla handlingar, där skiljer sig deras historier knappt något alls. Man kan inte säga att Glenn inte gjort något som han erkänt att han gjort

Jag tror inte att de tror "gott" om Glenn, jag tror bara inte att de tror att han har begått en våldtäkt så som man tänker sig en våldtäkt. Säger någon våldtäkt tänker iallafall jag i första hand på trycka ner, hålla fast, hand över munnen, eventuellt våld och tvinga till sig samlag, något i den stilen.

Vilket han inte gjort och innan nya lagen hade han inte blivit dömd för våldtäkt heller.
Allt handlar om hennes nej samt Glenns ganska dåliga förklaringar. Hade inte de funnits hade inte läget varit detsamma.

M verkar pengakåt och blåst, eller ganska rejält blåst, han gör det här för hennes skull, går på JBs utseende osv. Tror pengar, företag och hus är anledningen att hon stannar. Skadad från sin exman kanske?
Citera
2019-01-15, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Pitbullen-
Fyfan vad trött jag blir på dig. Skulle hon ringa 112 mitt framför ögonen på Glenn? Vad tror du han hade gjort då? Med tanke på att han kunde med att våldta henne 2 ggr när frun låg o sov i rummet bredvid så skulle han nog kunna ta i med värre saker om hon ringt polisen framför ögonen på honom.
Du tycker att hon skulle ropa på hjälp? Så att M (som enligt GS också ville ha en trekant) skulle komma in och också våldta henne?
Antar att du inte har några kvinnor i ditt liv för fyfan vad känslokall och empatilös du är.

Snacka om att överdriva! men visst, hade hon skrikit på hjälp hade nog hela familjen styckmördat henne!!
Citera
2019-01-15, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999

Tänk också på att JB tycker väldigt illa om vita kränkta män. Så att hon skulle ha hittat på allting känns inte helt avlägset.
Citera
2019-01-15, 00:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Skulle hon ringa 112 mitt framför ögonen på Glenn?

Hon kunde ju slå på inspelning mitt framför ögonen på honom?

Citat:
Vad tror du han hade gjort då?

Gått in och lagt sig hos frugan. Men vad tror du han hade gjort då, låtit detonera ett självmordsbälte?

Citat:
Med tanke på att han kunde med att våldta henne 2 ggr när frun låg o sov i rummet bredvid så skulle han nog kunna ta i med värre saker om hon ringt polisen framför ögonen på honom.

Nu tror inte jag att han har våldtagit någon kvinna dubbla gånger, den första påstådda våldtäkten finns det ingen dokumentation av. Och det förefaller orimligt att JB skulle sitta och röka cigg och prata med honom på balkongen efter den första påstådda våldtäkten för att sen bli våldtagen igen i samma sovrum en kort stund senare?

Citat:
Du tycker att hon skulle ropa på hjälp?

Om det fanns något att ropa på hjälp över ja men hon har inte ropat på hjälp. JB har istället rökt en cigg och snackat med Glenn.

Citat:
Så att M (som enligt GS också ville ha en trekant) skulle komma in och också våldta henne?

Du har perversa sjuka tankar, en elchocksbehandling kan säkert råda bot på detta.

Citat:

Jaha ja där kom personangreppet som ett brev på posten, oroa dig inte över mitt kärleksliv, det är liksom inte TOPIC här din förvirrade tok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in