• 20 360 online
  • 1 213 061 medlemmar
  • 62 574 276 inlägg
2018-11-24, 00:13
Medlem
motor89s avatar
Hemnet-länkarna returnerar

Smedsvägen 23 har troligtvis sålts
Smedsvägen 25 har troligtvis sålts

Ingen av fastigheterna finns dock med på sålda-listan.

Har kronofogden mjuknat och stoppat försäljningen ?

I så fall varför.

Har Brasa
* sin vana trogen slängt in ett överklagande ? (lågoddsare)
* betalat av lite på sina skulder ? (högoddsare)
* kollrat bort myndigheten ?

Ägarinnan Dråsa kanske har vaknat och skrämt upp någon stackars tjänsteman.

Vågar inte kronofogden sälja gamla uttjänta mögliga futtstaplar ?

Är ägarförhållandet så rörigt att kronofogden inte kan gå vidare ?
Citera
2018-11-25, 14:01
Medlem
Laserturkens avatar
Ett nytt mål mot Brasa öppnades i Attunda tingsrätt i torsdags. Målets dagboksblad kan läsas här. Samtidigt noterar jag att Brasas skyddade identitet har hävts. Nu går det alltså att få bekräftat från folkbokföringen att han hetat Magnus Kreugerberg under en tid, vilket jag tidigare avslöjat i tråden. Den som vill kan även läsa mina tidigare inlägg i den här tråden.
Senast redigerad av Laserturken 2018-11-25 kl. 14:05.
Citera
2018-11-25, 21:54
Medlem
motor89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laserturken
nytt mål mot Brasa. dagboksblad här.
Brasa har ett ombud som det anstår en mordbrännare.

(FB) Läkaren Magnus Lundberg, sambo med Dr Åsa dömd för mordbrand (Dom m.m. se TS /Mod)
(FB) Vem är advokaten som är häktad för medhjälp till grovt bedrägeri & grov trolöshet?

http://www.infotorgjuridik.se/premiu...icle133605.ece
"2014-02-18
Advokaten dömdes i hovrätten för penninghäleri, fick ett års fängelse och skulle betala 10 miljoner i skadestånd.
HD valde att inte meddela prövningstillstånd trots att professor emeritus Anders Agell ställde upp för advokaten.
Följden blev också uteslutning ur Advokatsamfundet."

https://www.svd.se/advokater-fallda-for-banksvindel
"Advokaten fälldes av Stockholms tingsrätt för penninghäleriförseelse och fick villkorlig dom. En annan advokat dömdes även han till villkorlig dom, för brottet vårdslös rådgivning. Båda ska dessutom, tillsammans med två andra personer som fick fängelsestraff, betala nästan nio miljoner kronor i skadestånd till SE-Banken."
Citera
2018-11-26, 15:49
Medlem
Laserturkens avatar
Det har säkert redan skrivits i tråden men Brasa är försatt i konkurs.

Att vara försatt i konkurs innebär ingalunda att några skulder skrivs av. Konsekvenser av en personlig konkurs är t.ex. att man ej får bedriva näringsverksamhet eller vara företrädare för juridiska personer. Det betyder att det nu kanske är tillfälligt stopp för Brasas svindlande och brännheta affärer?

När något problem uppstår så brukar Brasa tända eld på skiten och springa därifrån så är problemet oftast löst. Jag tror inte att det fungerar mot en beslutad konkurs.
Senast redigerad av Laserturken 2018-11-26 kl. 15:55.
Citera
2018-11-26, 22:24
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Det har säkert redan skrivits i tråden men Brasa är försatt i konkurs.

Att vara försatt i konkurs innebär ingalunda att några skulder skrivs av. Konsekvenser av en personlig konkurs är t.ex. att man ej får bedriva näringsverksamhet eller vara företrädare för juridiska personer. Det betyder att det nu kanske är tillfälligt stopp för Brasas svindlande och brännheta affärer?

När något problem uppstår så brukar Brasa tända eld på skiten och springa därifrån så är problemet oftast löst. Jag tror inte att det fungerar mot en beslutad konkurs.
Länka gärna beslutet igen. Något verkar ha blivit fel.
Citera
2018-11-27, 00:11
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Länka gärna beslutet igen. Något verkar ha blivit fel.

Så här, kanske?

https://minfil.com/k1m7ddmdba/K6939-18_PDF
Citera
2018-11-27, 21:58
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
Så här, kanske?

https://minfil.com/k1m7ddmdba/K6939-18_PDF
Tack. Det innehåller en ansökan om kk men inget beslut. Men, men det är naturligtvis en tidsfråga.
Citera
2018-11-28, 14:54
Medlem
Laserturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Tack. Det innehåller en ansökan om kk men inget beslut. Men, men det är naturligtvis en tidsfråga.
Konkursen är redan beslutad och avslutad, ring domstolen så får du mitt påstående verifierat.
Citera
2018-12-01, 11:44
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Konkursen är redan beslutad och avslutad, ring domstolen så får du mitt påstående verifierat.
Avslutad? Efter en månad? Det känns som att det borde ta år att utreda den där mannens skulder och tillgångar.
Citera
2019-01-14, 17:35
Medlem
Doktor Brasa fortsätter (som bekant) att sysselsätta rättsväsendet i olika avseenden. Han har sedan 2009 ägt en fastighet i Solna. Byggnaden på fastigheten har olovligen byggts på med en till våning och sedan ett tag hyst boende (av oklar härkomst). Brasa - eller snarare (ett av) hans bolag - förelades att omedelbart upphöra med uthyrning som boende, på grund av brandriskerna. Under en inspektion som kommunen företog föll en person genom golvet då detta gav vika... Målet överklagades hela vägen till Mark- och miljööverdomstolen som gav kommunen rätt och förbjöd boende i byggnaden. Misstänker att intresset inte är jättestort men målnumret är M 9835-17.
Citera