Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-24, 22:20
  #25
Medlem
Jag skulle nog säga att SF helt klart hade fler synliga hemlösa än vad LA, SD och LV hade när jag var där. Oavsett så ser man ju hemlösa överallt i de större städerna.
Citera
2018-12-17, 18:37
  #26
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Jag skulle nog säga att SF helt klart hade fler synliga hemlösa än vad LA, SD och LV hade när jag var där. Oavsett så ser man ju hemlösa överallt i de större städerna.
Hmm. San Francisco har så många hemlösa så du inte förstår hur mycket jag än förklarar. Jag bodde typ 200 meter från market Street. Minna Street. 6th Street. De ligger på vägen en del skjuter heroin helt öppet. Var inte förvånad om de har bajsat på trottoaren. Jaja några yngre kvinnor ville inte gå upp till market Street utan mig.
Citera
2018-12-18, 18:26
  #27
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Jag skulle nog säga att SF helt klart hade fler synliga hemlösa än vad LA, SD och LV hade när jag var där. Oavsett så ser man ju hemlösa överallt i de större städerna.
SF är värre vad är SD och LV?
Citera
2018-12-20, 23:26
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
SF är värre vad är SD och LV?

San Diego och Las Vegas?
Citera
2019-01-06, 19:25
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
SF är värre vad är SD och LV?

Det kan du ge dig på. Jag har varit i nästan varenda storstad av betydelse i USA inklusive SF, SD, LV, LA, NYC, Miami, Chicago och så vidare och jag har inte sett något i närheten av SF. Jag bodde centralt i SF på ett av stans bättre hotell men ändå kunde man om man bara gick några kvarter åt fel håll helt plötsligt vara i något som påminde om en zombiefilm. Utslagna människor i trasor utan tänder, folk som injicerar öppet. Jag blev rätt illa berörd och skulle verkligen inte åka dit igen frivilligt. Alla andra städer jag nämner ovanför är helt ok.
Citera
2019-01-06, 22:57
  #30
Medlem
hokoshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det kan du ge dig på. Jag har varit i nästan varenda storstad av betydelse i USA inklusive SF, SD, LV, LA, NYC, Miami, Chicago och så vidare och jag har inte sett något i närheten av SF. Jag bodde centralt i SF på ett av stans bättre hotell men ändå kunde man om man bara gick några kvarter åt fel håll helt plötsligt vara i något som påminde om en zombiefilm. Utslagna människor i trasor utan tänder, folk som injicerar öppet. Jag blev rätt illa berörd och skulle verkligen inte åka dit igen frivilligt. Alla andra städer jag nämner ovanför är helt ok.

Hmm, intressant hur olika man kan se saker. Var i SF i flera dagar innan sommaren 2018 och såg bokstavligen ingen skit alls. Inget som stack ut iaf (som det gjorde i Phoenix t.ex - just hemlösa alltså). Gjorde väldigt "turistiga" saker i SF och åker gärna dit igen.
Citera
2019-01-11, 13:05
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hokosha
Hmm, intressant hur olika man kan se saker. Var i SF i flera dagar innan sommaren 2018 och såg bokstavligen ingen skit alls. Inget som stack ut iaf (som det gjorde i Phoenix t.ex - just hemlösa alltså). Gjorde väldigt "turistiga" saker i SF och åker gärna dit igen.

Jag var där fyra dagar bara på en konferens så jag var inte ute och upptäckte stan egentligen. Men det kändes verkligen som en zombiefilm.

Däremot när jag gick i en annan riktning av stan bort mot något pier-område och bort mot Golden Gate-bron så var det faktiskt riktigt nice och inga hemlösa.

Så det är möjligt att mitt hotell låg i utkanten av något ghetto. Kanske är stan bra om man håller sig borta från vissa delar. Jag var nog mot gränsen mot Tenderloin.
Citera
2019-01-11, 16:12
  #32
Medlem
Jag var där en vecka i höstas och jag såg flera uteliggare nära pier 39 och runt pier 3 (speciellt parkerna var fulla av dem). En man låg helt utslagen mitt på ett övergångsställe i bara kallingar. Som överallt annars vill ju tydligen dessa människospillror vara där det är mest centralt och mest folk. Hur man kan undgå att se dem förstår jag inte.
Citera
2019-01-13, 15:57
  #33
Medlem
Komiskt att det är uberliberala SF som lider av alla dessa problem. SF sticker verkligen ut som ett skithål trots att hela USA lider av en drogepidemi utan like.
Citera
2019-01-21, 21:15
  #34
Medlem
Torrtkisss avatar
Vad anser ni om SF i maj? 7 dagar där och 3 dagar i Las Vegas . Tänkte bila till Las Vegas , Nevada.

Vart ska man bo i Sf?
Vi vill se Alcatraz och golden gate bron, och någon nationalpark med stora träd. Har ni några godbitar som ni kan dela med er av?
Citera
2019-01-21, 22:54
  #35
Medlem
burberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torrtkiss
Vad anser ni om SF i maj? 7 dagar där och 3 dagar i Las Vegas . Tänkte bila till Las Vegas , Nevada.

Vart ska man bo i Sf?
Vi vill se Alcatraz och golden gate bron, och någon nationalpark med stora träd. Har ni några godbitar som ni kan dela med er av?

Jag kan rekommendera Japanese tea garden, Japantown och Twin Peaks.
Citera
2019-01-22, 00:14
  #36
Medlem
Bo centralt och fixa biljetter till Alcatraz redan nu. Det är en riktig turistfälla men väl värt att se. Coit tower kan man köpa biljetter till medan man är där. Också värt att se, men jag retade mig på en kärring uppe i tornet som ville hjälpa alla att ta foton när jag var där. Hon var hemsk. "Smile" "Stand closer" " "NO" "CLOSER". Hon verkligen skrek så att det gjorde ont i öronen när alla bara ville njuta av utsikten. Bor man centralt så är det inte långt att gå eller cycla till Golden Gate!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1058096

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback