Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-12, 20:06
  #133
Medlem
GranitStrongWhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Så att kunna roa sig med familj under många år har noll värde så länge de överlever eller vadå?

Det har värde, och det gör jag med mina egna barn. Det må vara egoistiskt men jag känner att mitt liv inte ska behöva dras ut bara för att kunna umgås med barnbarn. Det är klart det kan vara fint att kunna umgås med familj och se vad ens liv lett till men något säger mig bara att jag inte vill det.
Citera
2019-01-12, 20:09
  #134
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GranitStrongWhite
Det har värde, och det gör jag med mina egna barn. Det må vara egoistiskt men jag känner att mitt liv inte ska behöva dras ut bara för att kunna umgås med barnbarn. Det är klart det kan vara fint att kunna umgås med familj och se vad ens liv lett till men något säger mig bara att jag inte vill det.
Nä behöver inte vara egoistiskt förstår bara inte vad du menar med att typ dö med marginal till allt åldersrelaterat, det är ju en trixig bedömningsfråga tänker jag mig.
Citera
2019-01-12, 20:31
  #135
Medlem
GranitStrongWhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Nä behöver inte vara egoistiskt förstår bara inte vad du menar med att typ dö med marginal till allt åldersrelaterat, det är ju en trixig bedömningsfråga tänker jag mig.

Asså det behöver inte vara så exakt med åldern men runt 60 är en rimlig tidsram för att uppnå de sakerna jag vill i livet, barn, uppleva diverse saker osv.
Citera
2019-01-13, 03:24
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vadå hälsan? Typ evig ungdom?

Nah, menade mer att få vara frisk oavsett ålder och slippa ha krämpor/ont.
Citera
2019-01-13, 09:48
  #137
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Nah, menade mer att få vara frisk oavsett ålder och slippa ha krämpor/ont.
Okej men typ en förkylning ibland är ju ganska oundvikligt?
Citera
2019-01-17, 06:56
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Vad tror du att du kommer ha för nytta av sådana upplevelser som fallskärmshoppning när du är död?
Jag har aldrig hoppat fallskärm, men jag kan drömma att jag flyger fritt i luften. Så jag har troligen redan alla minnen jag behöver för att kunna uppleva fallskärmshoppning om och om igen, utifall att jag skulle fastna i en evig dröm när jag dör.

Att hoppa fallskärm för nöjes skull, är en väldigt dum idé, om man vill dö så sent som möjligt.
Livet är något man ska vara rädd om, och INTE riskera det för en kort stunds njutning, tänker jag. Och tänk hur det vore om alla människor på jorden bara gjorde vad de kände för hela tiden.
Jag tror iallafall INTE att livet är tänkt att vara en fest, utan snarare ett arbete. Men vissa njutningsfulla aktiviteter är förstås nödvändiga för att vi ska överleva.

Du verkar ha kraftiga fördomar om hur farligt fallskärmshoppning är, har du någon statistik att gå på eller är det bara så att du har bestämt dig att det är livsfarligt?

Jag vill leva ett långt liv, men också ett innehållsrikt liv, få saker får mig att känna mig så levande och lycklig som just när jag hoppar fallskärm.
Det värsta skadan jag har fått var en stukad fot en gång. Tidigare har hållit på med hästar, helt klart fler skador och allvarligare skador på den tiden.
Citera
2019-01-17, 14:55
  #139
Medlem
Mulla Krekars avatar
84 år!

Morfar och farfar blev 84 år. Dock var båda sjuka, morfar dog i stroke, farfar i cancer. Jag vill inte lida på slutet, helst inte dö på nått hem. Men jag är 38 år idag, jag tar 12 mediciner dagligen (mest psykofarmaka), så chansen att jag hinner bli 84 år är nog ganska liten.

Man kan ju bli mördad eller dö i en olycka. Har även gjort s.k. "självmordsförsök", men hoppas jag slipper fler sådana. Jag tror jag kommer att dö innan jag blir 50 år, jag har ätstörningar o tror mitt hjärta, eller i.a.f. nått med hjärta/kärl kommer att ha ihjäl mig.

Barn skulle jag aldrig klara av. Även om jag o mitt ex aldrig använde skydd, jag tyckte det var lite spännande. Men nu har jag blivit helt asexuell också. Men jag klarar dagarna, o kan tänka mig att fortsätta som det är nu...
Citera
2019-01-17, 15:06
  #140
Medlem
Om man fortfarande kan dö av yttre omständigheter så väljer jag så långt det går, sen är det bara att begå självmord när det blir för drygt att fortsätta, men om man absolut tvunget måste genomleva alla år och inte kan komma ur det så hade jag sagt 100. Gärna att jag dör på födelsedagen så siffrorna ser snygga ut på gravstenen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback