Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-12, 11:36
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Så för att rekapitulera, din fru är polis och ändå ignorerar hon att du begår brott vilket är tjänstefel.
Vidare så har du berättat det för din morsa som tycker det är ok trots att hon medlem i nykterhets-
rörelsen, så alkohol som är lagligt avskyr hon men hon är helt ok med ett annat berusningsmedel som är olagligt? Om nu detta är sant så vet du vad det kallas eller?

Vad min mor tycker och inte tycker kan du omöjligt svara på så låt bli.

Om nu detta är sant så får du gärna berätta vad det kallas för, så att jag är med på vad du menar. Vi tolkar in texter väldigt olika du och jag.
Citera
2019-01-12, 11:58
  #98
Medlem
Man kan röka varje dag om man vill det utan att det har nämnvärd effekt på ens liv.
Du kan till och med röka rätt mycket om dagen.
Hälsomässigt alltså. Du blir nog rätt lat, men vissa blir ju inte det. Så det är ju högst personligt.

Det enda negativa som kan hända är ju egentligen pappa staten och dess idiot lakejer som tror att du utför någonting som kan likställas med att skjuta heroin dagligen och sno båtmotorer för din fix.
Och mer än gärna försätter dig i någon ond spiral med en massa böter och stigmatisering, man kanske till och med känner fuck it jag är redan stämplad när man väl åkt fast och då börjar med tyngre droger för att man inte har något att förlora längre när jobbet är borta och körkortet.

Placerar själv drogen någonstans mellan kaffe och alkohol, där det är närmre kaffe i hur milt det är.
Det är ju dock möjligt att dö utav koffein överdos kontra att man inte kan dö av cannabis, så kanske till och med är mildare än kaffe hälsomässigt.

Det är med andra ord ren galenskap att man låter kriminella ha monopol på en mild drog, speciellt när det råkar vara den mest använda och deras största kassako.
Noll toleransen är också galenskap, inte fungerat på 50 år, och kommer aldrig fungera.
Likt kommunismen är det en "utopi" som aldrig är uppnåbar.
__________________
Senast redigerad av Quinkeldorf 2019-01-12 kl. 12:05.
Citera
2019-01-12, 13:41
  #99
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Därför att som nämndeman ger det mig viss insyn, men du kanske inte håller med?
Det är inte ett dugg relevant till det jag skrev som du svarade på med att du är domare osv. Det känns fan som att skriva med en pundare vars hjärnceller inte kan organisera sig tillräckligt bra för att koppla o bearbeta informationen den läser innan du kommer med ett svar.
Citera
2019-01-12, 13:44
  #100
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinkeldorf
Man kan röka varje dag om man vill det utan att det har nämnvärd effekt på ens liv.
Du kan till och med röka rätt mycket om dagen.
Hälsomässigt alltså. Du blir nog rätt lat, men vissa blir ju inte det. Så det är ju högst personligt.

Det enda negativa som kan hända är ju egentligen pappa staten och dess idiot lakejer som tror att du utför någonting som kan likställas med att skjuta heroin dagligen och sno båtmotorer för din fix.
Och mer än gärna försätter dig i någon ond spiral med en massa böter och stigmatisering, man kanske till och med känner fuck it jag är redan stämplad när man väl åkt fast och då börjar med tyngre droger för att man inte har något att förlora längre när jobbet är borta och körkortet.

Placerar själv drogen någonstans mellan kaffe och alkohol, där det är närmre kaffe i hur milt det är.
Det är ju dock möjligt att dö utav koffein överdos kontra att man inte kan dö av cannabis, så kanske till och med är mildare än kaffe hälsomässigt.

Det är med andra ord ren galenskap att man låter kriminella ha monopol på en mild drog, speciellt när det råkar vara den mest använda och deras största kassako.
Noll toleransen är också galenskap, inte fungerat på 50 år, och kommer aldrig fungera.
Likt kommunismen är det en "utopi" som aldrig är uppnåbar.
Du får väl va lite realistisk. Det är ju klart CB påverkar en fysiskt såväl som psykiskt.
Citera
2019-01-12, 14:20
  #101
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinkeldorf
Man kan röka varje dag om man vill det utan att det har nämnvärd effekt på ens liv. Du kan till och med röka rätt mycket om dagen.
Hälsomässigt alltså. Du blir nog rätt lat, men vissa blir ju inte det. Så det är ju högst personligt.
Att det inte har nämnvärd effekt på ens liv är nonsens. Här kan du läsa på litet om cannabis effekter på hjärnan.

https://www.massroots.com/news/effec...abis-on-brain/


Citat:
Det enda negativa som kan hända är ju egentligen pappa staten och dess idiot lakejer <klipp>
Placerar själv drogen någonstans mellan kaffe och alkohol, där det är närmre kaffe i hur milt det är.
Det är ju dock möjligt att dö utav koffein överdos kontra att man inte kan dö av cannabis, så kanske till och med är mildare än kaffe hälsomässigt.
Socker är en allvarlig hälsorisk och cannabis väcker dessvärre sötsuget hos många.

Citat:
Det är med andra ord ren galenskap att man låter kriminella ha monopol på en mild drog, speciellt när det råkar vara den mest använda och deras största kassako.
Noll toleransen är också galenskap, inte fungerat på 50 år, och kommer aldrig fungera.
Likt kommunismen är det en "utopi" som aldrig är uppnåbar.
Svenska narkotikapolitik grundar, som sagt, i marxism-leninism och stalinism. Bejerot var medlem i Sveriges kommunistiska parti och Clarté, en revolutionär kommunistisk organisation som vid tiden bevakades av säkerhetspolisen. Narkotikapolitiken ses bäst i ljuset av detta som del av en bredare strategi för att störta samhället i en kommunistisk revolution. Ur det perspektivet blir det logiskt.
__________________
Senast redigerad av 88g14flashplant 2019-01-12 kl. 14:42.
Citera
2019-01-12, 14:42
  #102
Medlem
The-Johnnys avatar
Man kan röka Cannabis tills man blir rejält hög och kan inte ta fler blås, eller så röker man tills man känner sig "lagom" hög eller tar endast några få blås för att lätta ner lite. Min bästa polare sedan +15 år tillbaka är gift, har barn, bra och stabilt jobb, dock med väldigt mycket stress. Han röker (vape) cannabis dagligen efter jobbet innan han kommer hem (ej på helger), men endast några få blås så han inte blir hög utan endast mer lugn, avslappnad och samlad efter all daglig stress. Inte ens en skärpt snut skulle kunna märka att han påverkad. Han vill inte heller vara hög inför frun och barnen (hans fru vet inte), men nån gång per månad träffas vi och då kan han köra all in när han är ledig utan fru och barn, och blir då rejält hög. På så sätt håller han toleransnivån helt nere samtidigt som han sparar pengar och blir inte ett dugg beroende av cannabis. Vi har åkt på semester flertalet gånger tillsammans utan någon som helst röka och han har inte påverkats det minsta eller känt minsta abstinens för cannabis. Den lilla avslappnande känslan han får av några få cannabis blås behövs inte om man ändå är på semester/ledig utan stress och oro. Personligen tycker jag att han håller det jävligt stadigt och det lilla cannabis han röker har inte påverkat honom negativt på något sätt alls.

Däremot har jag vänner som kör all in nästan dagligen och efter en period så börjar det påverka deras liv negativt och blir psykiskt beroende av cannabis, behöver det för att ha kul, vara sociala etc...

Allt beror på hur mycket man röker egentligen. Ser man till att hålla det måttligt utan att behöva bli rejält hög varje dag så kan man röka i evigheter och bli hög då o då utan att det påverkar ens liv det minsta.
Citera
2019-01-12, 19:39
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Det är inte ett dugg relevant till det jag skrev som du svarade på med att du är domare osv. Det känns fan som att skriva med en pundare vars hjärnceller inte kan organisera sig tillräckligt bra för att koppla o bearbeta informationen den läser innan du kommer med ett svar.
Jag vet att ni pundare är ett skämt.
Citera
2019-01-12, 19:41
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiftalpha
Vad min mor tycker och inte tycker kan du omöjligt svara på så låt bli.

Om nu detta är sant så får du gärna berätta vad det kallas för, så att jag är med på vad du menar. Vi tolkar in texter väldigt olika du och jag.
Du sa det själv, vad är problemet?
Citera
2019-01-12, 20:03
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Du sa det själv, vad är problemet?

Mitt problem var att du förvrängde det jag skrev, även om det bara var lite grann så är det inte okej. En inte så ovanlig samtalsteknik.

Jag tror inte att du själv ens märker det. Kanske pundadr din morsa när hon var gravid med dig. Du vet - inte att hon bara rökte lite grann utan verkligen tjackade heroin.
Citera
2019-01-13, 06:13
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Det är inte ett dugg relevant till det jag skrev som du svarade på med att du är domare osv. Det känns fan som att skriva med en pundare vars hjärnceller inte kan organisera sig tillräckligt bra för att koppla o bearbeta informationen den läser innan du kommer med ett svar.
Ja du borde väl veta allt om det.
Citera
2019-01-13, 06:35
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiftalpha
Mitt problem var att du förvrängde det jag skrev, även om det bara var lite grann så är det inte okej. En inte så ovanlig samtalsteknik.

Jag tror inte att du själv ens märker det. Kanske pundadr din morsa när hon var gravid med dig. Du vet - inte att hon bara rökte lite grann utan verkligen tjackade heroin.
Så nu hemfaller du till förolämpningar, nå du kan dra åt helvete och du kommer i fortsättningen att ignoreras.
Citera
2019-01-13, 07:21
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Så nu hemfaller du till förolämpningar, nå du kan dra åt helvete och du kommer i fortsättningen att ignoreras.

Speglar din samtalsteknik bara. Hur man nu kan bli förolämpad bakom ett anonymt nick av någon med ett anonymt nick.

Jag kanske råkade stöta till en öm tå; ledsen för det där med din mor. Så klart inte ditt fel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback