• 13 101 online
  • 1 213 596 medlemmar
  • 62 603 623 inlägg
  • 1
  • 2
2018-12-30, 16:10
Medlem
joyces avatar
Du får flytta till ett område med många rökare. Här där jag bor röker många ganska öppet.
Citera
2018-12-30, 16:13
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Det är väl bara att röka och vara glad? Du ser mer misstänksam om du smyger undan, rök som en cigg och spatsera bäst du vill. Men var respektfull, stå inte i en buss kur och rök liksom.. Ingen bryr sig om vad andra gör.
Citera
2018-12-30, 20:19
Medlem
caecos avatar
Gillar inte att röka utanför huset p.g.a nojja, men om det sker så gör jag det medan jag går. Brukar använda små papper så det efterliknar en cigg, alternativt fylla en cigg med det.
Citera
2019-01-12, 16:19
Medlem
Sandtags avatar
Har lagt ner rökandet för ett par år sedan (eller kanske 1-2 ggr om året nu) men det går faktiskt hur bra som helst att röka på offentlig plats. Hemligheten ligger i att vara i rörelse och undvika platser där snuten kan vara. När jag var aktiv rökte jag gräs mitt i centrala Stockholm ganska ofta utan att torska, så länge du går hela tiden kommer du ha försvunnit in i folkmassan innan nån hinner reagera. Det är dock lite av en konst och man måste vara lite kylig. Att inte se uppenbart skum ut är också en fördel. Ta en cigg efter du rökt klart och rulla inte för uppenbara joints. Tar ett tag att lära sig men jag tror att torskrisken om man sköter det snyggt och vet bra gator är lägre än om du går på avsides ställen och röker (då är det ju uppenbart).
Citera
  • 1
  • 2