Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-12, 14:16
  #4129
Medlem
AlbusPercivals avatar
Måste kolla med er en grej som jag var med om ett par år sen..

Jag hade inte rökt weed på skitlänge och hade med mig weed en dag och la in precis allt jag hade i en sån OCB rullpapper (jag vet inte hur mycket weed jag la i men det var rätt mycket)

Jag rökte hela själv och sen fick jag världens jävla panik för jag kände mig sjukt svag och fett seg (aldrig känt en sådan känsla förut) Kan vara för att jag bara röker lite smått?

Men den dagen hade jag inte rökt på skiiit länge och rökte en hel weed ensam och sen när jag väl tar mig upp och börjar promenera så känns det som typ att jag vaknar upp ur sömnen var femte sekund medan jag promenerar.

Sen när jag väll kommer hem och lägger mig på sängen så känns det lite bättre.

Var det en snekick?
Citera
2019-01-12, 15:15
  #4130
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Måste kolla med er en grej som jag var med om ett par år sen..

Jag hade inte rökt weed på skitlänge och hade med mig weed en dag och la in precis allt jag hade i en sån OCB rullpapper (jag vet inte hur mycket weed jag la i men det var rätt mycket)

Jag rökte hela själv och sen fick jag världens jävla panik för jag kände mig sjukt svag och fett seg (aldrig känt en sådan känsla förut) Kan vara för att jag bara röker lite smått?

Men den dagen hade jag inte rökt på skiiit länge och rökte en hel weed ensam och sen när jag väl tar mig upp och börjar promenera så känns det som typ att jag vaknar upp ur sömnen var femte sekund medan jag promenerar.

Sen när jag väll kommer hem och lägger mig på sängen så känns det lite bättre.

Var det en snekick?
Du rökte för mycket och upplevde förstås obehag till följd av detta. Kalla det vad du vill.
Citera
2019-01-12, 18:57
  #4131
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Måste kolla med er en grej som jag var med om ett par år sen..

Jag hade inte rökt weed på skitlänge och hade med mig weed en dag och la in precis allt jag hade i en sån OCB rullpapper (jag vet inte hur mycket weed jag la i men det var rätt mycket)

Jag rökte hela själv och sen fick jag världens jävla panik för jag kände mig sjukt svag och fett seg (aldrig känt en sådan känsla förut) Kan vara för att jag bara röker lite smått?

Men den dagen hade jag inte rökt på skiiit länge och rökte en hel weed ensam och sen när jag väl tar mig upp och börjar promenera så känns det som typ att jag vaknar upp ur sömnen var femte sekund medan jag promenerar.

Sen när jag väll kommer hem och lägger mig på sängen så känns det lite bättre.

Var det en snekick?

Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Du rökte för mycket och upplevde förstås obehag till följd av detta. Kalla det vad du vill.
Skolboksexempel på överdos kallar jag det för.
Citera
2019-01-12, 22:01
  #4132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Sour diesel och green poison har funkat bra för smärtlindring, skulle nån rekommendera nån särskild annan strain för det som kanske funkar ännu bättre?
Blueberry, Hash plant, Afgan Kush, Critical kush, Afgani, Grandaddy Purple och Purple Kush är några gammla indica klassiker som funkar super mot smärta. Indica Strains speciellt dem med afghansk ursprung är ett säkert kort när det kommer till smärtlindring om du frågar mig.
Citera
2019-01-15, 15:10
  #4133
Medlem
Finns nån mat man kan äta för att reducera ögonröda?

Eeeh kan kan röda ögon tillslut göra skada? Alltså själv känner jag mig som att ögonen blir känsligare i det stadiet, lättare huvudvärk och ögonvärk.
Citera
2019-01-15, 21:07
  #4134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Finns nån mat man kan äta för att reducera ögonröda?

Eeeh kan kan röda ögon tillslut göra skada? Alltså själv känner jag mig som att ögonen blir känsligare i det stadiet, lättare huvudvärk och ögonvärk.
Det finns nog ingen mat man kan äta för att reducera röda ögon. Däremot finns det ögondroppar som används mot rodnad i ögonen.

Nej röda ögon efter cannabisrökning är INTE farligt. anledningen till ljuskänslighet och huvudvärk beror på att du är hög, inte på att du har röda ögon.
Citera
2019-01-15, 22:02
  #4135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Det finns nog ingen mat man kan äta för att reducera röda ögon. Däremot finns det ögondroppar som används mot rodnad i ögonen.

Nej röda ögon efter cannabisrökning är INTE farligt. anledningen till ljuskänslighet och huvudvärk beror på att du är hög, inte på att du har röda ögon.
Eeeh huvudvärk och ljuskänslighet pga hög? Va tusan är det för medicinsk diagnostik?
Citera
2019-01-16, 17:31
  #4136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Eeeh huvudvärk och ljuskänslighet pga hög? Va tusan är det för medicinsk diagnostik?
Vad menar du? Ljus, ljud ,känsel smak och lukt uppfattas/känns annorlunda när man är påverkad av cannabis.
Citera
2019-01-16, 18:36
  #4137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Vad menar du? Ljus, ljud ,känsel smak och lukt uppfattas/känns annorlunda när man är påverkad av cannabis.
Men huvudvärken då?
Citera
2019-01-16, 18:48
  #4138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Men huvudvärken då?
Huvudvärken kan bero på att ruset blir så intensivt så att man spänner sig och får spänningshuvudvärk. Jag brukar få det av en del sativa dominanta strains.

Men huvudvärken kan även bero på uttorkning såklart.
Citera
2019-01-16, 23:37
  #4139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda
Om man vill blanda ut gräset i jointen - vad är det bästa att blanda med? Jag föredrar att röka utan tobak, men om jag bara tar weed i så går det åt väldigt mycket på en joint. Dessutom blir jag alldeles för hög. Så finns det någonting som brinner i lagom takt utan att smaka alltför mycket och vidrigt som man kan ha i utfyllnadssyfte?
Jag brukar använda torkad Dragon. Den brinner lagom fort, slocknar inte lätt vilken annars kan vara ett problem med tobakssubstitut och den river inte mycket i halsen som andra kryddor kan göra. Smakar också ganska gott.
Citera
2019-01-16, 23:42
  #4140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Måste kolla med er en grej som jag var med om ett par år sen..

Jag hade inte rökt weed på skitlänge och hade med mig weed en dag och la in precis allt jag hade i en sån OCB rullpapper (jag vet inte hur mycket weed jag la i men det var rätt mycket)

Jag rökte hela själv och sen fick jag världens jävla panik för jag kände mig sjukt svag och fett seg (aldrig känt en sådan känsla förut) Kan vara för att jag bara röker lite smått?

Men den dagen hade jag inte rökt på skiiit länge och rökte en hel weed ensam och sen när jag väl tar mig upp och börjar promenera så känns det som typ att jag vaknar upp ur sömnen var femte sekund medan jag promenerar.

Sen när jag väll kommer hem och lägger mig på sängen så känns det lite bättre.

Var det en snekick?
En av grejerna som kan hända när du röker för mycket är att du får ett sjuhelvetes blodsockerfall. Du blir matt och illamående och kan knappt röra dig. Släng i dig sötsaker och drick vatten så går det över på nån timme.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback