Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-11, 02:22
  #1
Medlem
burtllls avatar
Har rökt i typ 30 år men aldrig varit med om att brajet smälter samman med plasten( omslaget) min undran är om det kan ha med spice att göra( aceton i spicemixen vad jag hört) superbra superkletigt röka, iaf men slutat med spice o vill inte röka sånt, till sist frågan superklet nästan blött röka är det vanligt?rökt kvalitetsröka i alla år men blir fundersam, stenad undrar
Citera
2019-01-11, 02:32
  #2
Medlem
Antagligen bara bra kvalite. Skatta dig lycklig istallet, hehe.
Citera
2019-01-11, 02:58
  #3
Medlem
Du har fått kletigt röka och tror därför att det är spice...?😅
Citera
2019-01-11, 15:18
  #4
Medlem
lilmayos avatar
Fattar inte vad du menar, kan du beskriva "kletröka" respektive "plast"?
Citera
2019-01-11, 19:00
  #5
Medlem
burtllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Du har fått kletigt röka och tror därför att det är spice...?😅
Nä frågan var ju typ e det konstigt att brasset smälter samman, ehe skitsamma kanonbra iaf
Citera
2019-01-11, 19:07
  #6
Medlem
burtllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Fattar inte vad du menar, kan du beskriva "kletröka" respektive "plast"?
Röka som e typ blött, är på fingrarna som klister o doftar så knarkhunden i nästa kommun ylar hehe
Citera
2019-01-11, 19:17
  #7
Medlem
PsychoChillers avatar
När du säger "smälter samman", menar du att plasten har lösts upp och blandats med haschet, eller menar du att du har superkletigt hasch som fastnar i plasten? Det sistnämnda är inte ovanligt och jag brukar helt enkelt (när jag har rökt allt jag får loss från plasten) rulla ihop plasten och lägga den i en joppe.
Citera
2019-01-11, 20:12
  #8
Medlem
burtllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Fattar inte vad du menar, kan du beskriva "kletröka" respektive "plast"?
Menar gladplasten har smält samman med rökat, fått tips iaf ha rökat i kylen inte frysen om man ska röka snart,, har haft det i rumstemperatur
Citera
2019-01-11, 20:15
  #9
Medlem
burtllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
När du säger "smälter samman", menar du att plasten har lösts upp och blandats med haschet, eller menar du att du har superkletigt hasch som fastnar i plasten? Det sistnämnda är inte ovanligt och jag brukar helt enkelt (när jag har rökt allt jag får loss från plasten) rulla ihop plasten och lägga den i en joppe.
Fan oseriöst plaströkare
Citera
2019-01-11, 20:48
  #10
Medlem
burtllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burtlll
Har rökt i typ 30 år men aldrig varit med om att brajet smälter samman med plasten( omslaget) min undran är om det kan ha med spice att göra( aceton i spicemixen vad jag hört) superbra superkletigt röka, iaf men slutat med spice o vill inte röka sånt, till sist frågan superklet nästan blött röka är det vanligt?rökt kvalitetsröka i alla år men blir fundersam, stenad undrar
frågan var alltså kan det vara spice(blött o aceton ?)
Citera
2019-01-11, 21:00
  #11
Medlem
lilmayos avatar
Om jag förstått det rätt så har du hasch inlindat i plastfolie och då är det inte konstigt att plasten kan fastna. Att det är blött låter konstigt, kanske stashat utomhus? Om det är spice märker du nog när du röker vilket jag tvekar någon bemödar sig att mixa in i hashet. Vad gäller kylskåpsrådet så förändrar de inte mycket, bara att försiktigt skära ut/bort plasten. Säg till den du köper det av att du vill ha det i zipbag, om denne inte rättar sig efter det som är standard i Sverige idag (antar att du bor här?) så är det ba att byta langare.
Citera
2019-01-12, 03:44
  #12
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Om jag förstått det rätt så har du hasch inlindat i plastfolie och då är det inte konstigt att plasten kan fastna. Att det är blött låter konstigt, kanske stashat utomhus? Om det är spice märker du nog när du röker vilket jag tvekar någon bemödar sig att mixa in i hashet. Vad gäller kylskåpsrådet så förändrar de inte mycket, bara att försiktigt skära ut/bort plasten. Säg till den du köper det av att du vill ha det i zipbag, om denne inte rättar sig efter det som är standard i Sverige idag (antar att du bor här?) så är det ba att byta langare.

Min fetning ovan. Denna uppfattning verkar vara någorlunda utbredd här på Flashback. Fattar folk inte det ekonomiska värdet av att kunna blanda billiga och lättillgängliga syntetiska cannabinoider i naturlig Cannabis som gräs eller hasch och på så sätt göra gräs/hasch av sämre kvalitet långt mer potent än det egentligen är?

De som distribuerar Cannabis på svarta marknaden gör detta för att tjäna pengar och de har ingen kontrollinstans att förhålla sig till. Eller tror ni de ser det som välgörenhet? Detta är gangsters som i annat fall hotar och rånar folk för sitt levebröd, tror ni att de på något vis skulle bry sig om du får i dig lite syntetiska cannabinoider eller inte? Nej, självklart skiter de i detta och ser till vinsten endast.

Dessa distributörer har alltså både ekonomiska incitament att göra detta (med tanke på det avsevärt högre pris de kan ta ut i alla led), möjlighet till detta (lätt och billigt att beställa syntetiska cannabinoider per kilo från typ Kina) samt nödvändig avsaknad av moral och skrupler.

Ändå sitter folk här på Flashback och menar på att "det händer inte" och, som ovan, ifrågasätter att folk skulle bemöda sig med detta.

Det här är för övrigt ett av de främsta argumenten för att legalisera: konsumentsäkerhet.

I USA är det lagkrav på att all Cannabis ska vara testad. Så sker sällan i Europa, men trenden har kommit igång i Holland nu också. En del coffeeshops i Amsterdam erbjuder nu också detta som tidigare bara fanns i Leiden och Haag, tex:

https://www.leafly.com/news/politics...ults-customers
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback