Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-11, 14:57
  #1
Medlem
Jag arbetar som Förvaltare/godman på heltid och har 18 huvudmän och det innebär ju bland annat att jag ska betala alla deras räkningar vilket blir väldigt många varje månad. Jag har försökt hitta ett hjälpmedel till att kunna scanna av OCR numren så att jag kan spara in lite tid.
Jag kan inte använda mig av telefonen eller någon bank app eftersom det är andras konton jag är inne på.

Det finns ju en massa olika sådana pennor på marknaden men ingen där det står exakt att den fungerar till mitt endamål.

Är det någon som testat eller vet en penna/scanner som fungerar till just detta så vore jag mycket tacksam för tips!
Citera
2019-01-11, 15:11
  #2
Medlem
Om du googlar "OCR penna" så få du upp en del träffar där det uttryckligen står att de kan användas till scanna OCR-nummer.
Nästan så enkelt så jag ifrågasätter om du är läskunnig.

Exempelvis:
https://www.dustin.se/product/5010461915/c-pen-35
__________________
Senast redigerad av mattoys 2019-01-11 kl. 15:13.
Citera
2019-01-11, 15:11
  #3
Medlem
De funkar säkert alldeles utmärkt allihop. Köp på nätet som privatperson, testa hemma och skicka tillbaka inom ångerfristen om det inte funkar.
Citera
2019-01-11, 15:27
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
Om du googlar "OCR penna" så få du upp en del träffar där det uttryckligen står att de kan användas till scanna OCR-nummer.
Nästan så enkelt så jag ifrågasätter om du är läskunnig.

Exempelvis:
https://www.dustin.se/product/5010461915/c-pen-35


Jag förstår att det är lätt att googla fram ett allternativ precis som du gjorde, som jag skrev så finns det massor av dessa pennor. Jag har redan testat 2 olika och fått skicka tillbaka dem eftersom den inlästa texten endast kan scannas till ett program som t.ex Word men inte in till banksidans textrutor.
Därför frågade jag om någon har testat en som dom vet fungerar och kan rekommendera den.
__________________