Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-11, 16:14
  #13
Medlem
Det är aldrig trångt eller jobbigt i business class. Fast helst föredrar jag privatflyg.
Varför flyger ni som pöbeln?
Citera
2019-01-23, 15:10
  #14
Medlem
Alltid vid nödutgång om det går, bra benutrymme till samma pris
Citera
2019-01-24, 15:10
  #15
Medlem
Bbobis avatar
Brukar sitta vid gången, ingen speciell rad men oftast inom 20 första.

I början brukade jag sitta vid fönstret men det är så lite tid man kan se något vackert genom rutan och man kan dricka mycket vätska om man vill utan att behöva ta sig förbi två personer varje gång det ska ut eller om magen pajar. Dessutom får man lite fler bensträckare när dom innanför ska ut.

Brukar kolla efter en rad med 3 säten där endast två är lediga och ta det på kanten i hopp att det blir ett ledigt säte emellan oss. Fungerat bra när jag flygit med Qatar där alla får välja plats utan att betala extra. Man sitter ju inte frivilligt i mitten av en rad. Däremot inte lika bra success-rate med lågprisbolag där det kostar extra att välja säte.
Citera
2019-01-24, 15:21
  #16
Medlem
Alltid vänster sida, helst långt fram, och alltid vid aisle. Är nervös vid flygning så går på toa varje kvart, inte bra med 10 timmars flyg
Citera
2019-01-31, 00:36
  #17
Medlem
Tvonds avatar
Business helst, Åker man apklassen så gärna gång faktiskt och helst vid nödutgång brukar vara mest benutrymme där för är man över 190+ så är det jäkligt trångt annars detta gäller intra Europa.

Long Haul då är det first eller business enbart som gäller.
Citera
2019-02-26, 07:41
  #18
Medlem
Mullrets avatar
Strax bakom vingen, fönsterplats. Känns stabilt, och så kan man luta huvudet mot ytterväggen och sova gott. Sover i princip alltid ett par timmar på flygresor.
Citera
2019-02-26, 09:35
  #19
Medlem
Alltid vid gången. Vill kunna gå på toaletten utan att störa.
Citera
2019-02-26, 11:00
  #20
Medlem
Buffedbygods avatar
Det viktiga för mig är att sitta långt bak för det är alltid färre folk där, så jag får en chans på en tresittsrad för mig själv så man kan ligga ner och sova (åkt många budget långflygningar).

I övrigt så kolla flygplanets säten på seatguru innan så jag inte får en av de dåliga sätena med extra lite plats.
Citera
2019-02-26, 11:21
  #21
Medlem
75190255508s avatar
Fönster och vid nödutgången om möjligt. Jag vill inte ha någon klättrande över mig för att gå på toa.

Skulle det inte gå så försöker jag att få en plats som inte är längst bak eller längst fram. Dit går nämligen mammorna med sina grinande ungar, och för mycket småbarnsgrin kan få mig att balla ur.
Citera
2019-02-26, 13:14
  #22
Medlem
Tajger66s avatar
Långt bak helst vid aisle och konstigt nog hamnar jag alltid på vänster sida i planet när jag ber om Aisle. Sist ARN-PEK (Air China) satt jag på sista raden längst bak vänster där är det endast 2 stolar i bredd A330 och fick sitta själv, helt grymt och första gången jag sett en långflyg som inte var fullt. Denna flight är ju ca 10 timmar så bra att sitta vid mittgången/Aisle så man kan sträcka på benen, har flera bekanta som fått små blodproppar i benen efter långflygningar.

Gjorde bort mig första gången jag skulle på långflygning för ett antal år sen, bad om en plats vid mittgången och vid incheckningen satt en ung herre som var sämre än mig på engelska och jag hamnade i mitten på en wide body den med 4 stolar i bredd.. suck men man lär sig av sina misstag.
Citera
2019-09-16, 16:32
  #23
Medlem
Gången alltid, så man inte stör om man behöver pissa.
Citera
2019-09-16, 18:20
  #24
Medlem
Väljer alltid att sitta långt bak. Av någon anledning så brukar folk välja att sitta långt fram. När jag flög senast var vi kanske 15 personer i en A320 och jag tror i princip alla andra än jag satt vid eller framför vingen. Under de senaste resorna jag gjort har jag valt att sitta vid gången (verkar som detta gör andra mindre intresserade att välja samma stolsrad) och dessa gånger har jag fått tre stolar att breda ut mig på och kunna sova lite. Men efter ett tag brukar några där fram upptäcka hur glest det är därbak och börja flytta till de lediga platserna. Men då ligger vi som varit förutseende redan och sover
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3009608

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback