• 19 711 online
  • 1 213 061 medlemmar
  • 62 574 261 inlägg
  • 2
  • 3
2009-11-28, 13:01
Medlem
Om din chef nu ändå får kameror installerade i restaurangen kan han väl lika gärna titta på dom och se till att personalen gör sitt jobb.
Har jobbat som CCTV-installatör ett par år och av erfarenhet kommer din chef att släppa taget om kamerorna vartefter. Det är kul i ungefär 2 veckor.
Citera
2019-01-09, 22:34
Medlem
Hej

En gamal tråd men...
Jag har jobbat på en restaurang i två veckor. Det finns två trådlösa kameror i Restaurangen, där man kan se hela restaurangen och sedan finns det två kameror i köket.
Kamerorna går direkt till hans telefon och han kan titta när han vill. Och det gör han också.
Efter ca en vecka Jag hade jobbat där själv med kockarna så kom han och visade mig en massa filmer MED ljudupptagning på mig. Det kändes fan inte bra....även den andra som jobbar där, personalchefen har också tillgång från hans egna telefon att titta exakt när han vill. Och det har visat sig att han gör det också lika ofta som chefen...

De som jobbar i köket har ingen aning om detta, verkar det som iallafall för att det pratar lite skit ibland om chefen och så....
Sååå är detta verkligen lagligt? Nej det kan det inte vara.
Så imorgon ska jag ringa till datainspektionen och se om de har tillstånd, Annars...😎
Citera
2019-01-09, 22:37
Medlem
.
Citera
2019-01-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
Hej

En gamal tråd men...
Jag har jobbat på en restaurang i två veckor. Det finns två trådlösa kameror i Restaurangen, där man kan se hela restaurangen och sedan finns det två kameror i köket.
Kamerorna går direkt till hans telefon och han kan titta när han vill. Och det gör han också.
Efter ca en vecka Jag hade jobbat där själv med kockarna så kom han och visade mig en massa filmer MED ljudupptagning på mig. Det kändes fan inte bra....även den andra som jobbar där, personalchefen har också tillgång från hans egna telefon att titta exakt när han vill. Och det har visat sig att han gör det också lika ofta som chefen...

De som jobbar i köket har ingen aning om detta, verkar det som iallafall för att det pratar lite skit ibland om chefen och så....
Sååå är detta verkligen lagligt? Nej det kan det inte vara.
Så imorgon ska jag ringa till datainspektionen och se om de har tillstånd, Annars...😎

Säg upp dig då, idiot. Så slipper du att nån tittar på dig när du skvallrar om chefen. Varken IRL eller genom kameralänk.

Givetvis bör man ha rätt att bevaka sina egna lokaler. Integritet kan du ha på toaletten eller hemma.
Citera
  • 2
  • 3