Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-11, 14:50
  #1
Medlem
Man-At-Armss avatar
Alltså inget snällt aw med några få öl, utan festa till det rejält - bli packad. Gör ni det? Eller har ni gjort det? Erfarenheter?

Jag gjorde det mer förr. Men efter minneslucka och bakisångest efter en firmafest, tar jag det lugnt med alkohol tillsammans med kollegor.
Hade tydligen inte gjort bort mig och har således ingen rolig anekdot att dela med mig av, men förhoppningsvis finns det andra här som har en och annan fyllehistoria.
Citera
2019-01-11, 14:59
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Alltså inget snällt aw med några få öl, utan festa till det rejält - bli packad. Gör ni det? Eller har ni gjort det? Erfarenheter?

Jag gjorde det mer förr. Men efter minneslucka och bakisångest efter en firmafest, tar jag det lugnt med alkohol tillsammans med kollegor.
Hade tydligen inte gjort bort mig och har således ingen rolig anekdot att dela med mig av, men förhoppningsvis finns det andra här som har en och annan fyllehistoria.
Förr i tiden söps det mycket efter jobbet. Vi brukade dela på en-två kassar starköl och en kvarting efter jobbet, på två-tre man var och varannan dag, ibland fortsatte det på krogen eller hemma hos någon. Bakfylla var ofta förekommande. Jag, min flickvän, chefen och dennes fru hamnade en gång i samma säng. Inte att rekommendera men jag avbröt innan något verkligen hände mer än att vi var utan kläder. En kollega blev grav alkis, fick magsår och fick sluta. Sedan bytte vi arbetsställe och av någon orsak slutade vi supa efter det.
Citera
2019-01-11, 15:02
  #3
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Jag, min flickvän, chefen och dennes fru hamnade en gång i samma säng. Inte att rekommendera men jag avbröt innan något verkligen hände mer än att vi var utan kläder.

Hur var det att träffa chefen nästa arbetsdag?
Citera
2019-01-11, 15:07
  #4
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Man bör absolut undvika detta. Tidigare tog man ibland 1-2 öl på en after work. Men efter meeto-hysterin så är allt sådant avskaffat & ingen umgås överhuvudtaget med kvinnliga anställda i sociala sammanhang.

Jag har en manlig kollega som jag är riktigt god vän med, vi kan ibland gå ut & ta ett par öl, det är det enda.
Citera
2019-01-11, 15:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Hur var det att träffa chefen nästa arbetsdag?
Det var lugnt, jag hade ju det moraliska övertaget genom att vara den som avbröt.
Citera
2019-01-11, 15:28
  #6
Medlem
zxcvb45s avatar
metoo och smartphones, lär bli mindre firmafester framöver, att råka göra bort sig kan förstöra din karriär/liv.
Citera
2019-01-11, 15:30
  #7
Avstängd
Mitch-Moons avatar
All form av fraternisering med arbetskollegor utanför arbetstid skall till 100% undvikas. Det leder bara till katastrofer och elände. Bespara dig magsår och psykisk sjukdom, säg nej till allt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback