Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-10, 12:46
  #1
Medlem
Rikspsykoss avatar
Tyvärr tyckte jag att det vore en bra idé med Tatuering i ansiktet när jag var ultra skev, går det ta bort skiten med laser eller lasrar dom inte där ?
Citera
2019-01-10, 12:59
  #2
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikspsykos
Tyvärr tyckte jag att det vore en bra idé med Tatuering i ansiktet när jag var ultra skev, går det ta bort skiten med laser eller lasrar dom inte där ?

Det går bra. Se ex https://www.youtube.com/watch?v=RsgrWUxmZDM
Citera
2019-01-10, 13:25
  #3
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikspsykos
Tyvärr tyckte jag att det vore en bra idé med Tatuering i ansiktet när jag var ultra skev, går det ta bort skiten med laser eller lasrar dom inte där ?

Lär inte vara några problem, men det kommer göra ont utav bara helvete. Att ta bort tatuering gör mycket mer ont än att göra den. Dyrt också.
Citera
2019-01-10, 15:32
  #4
Medlem
Rikspsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Lär inte vara några problem, men det kommer göra ont utav bara helvete. Att ta bort tatuering gör mycket mer ont än att göra den. Dyrt också.
Jag Hoppas det gör extremt ont, då kanske man lär sig nått, gick förbi en studio med laser, dom ville ha 13k....
Citera
2019-01-10, 15:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Det går bra. Se ex https://www.youtube.com/watch?v=RsgrWUxmZDM

Tunt bläck går att behandlas bort med laser, tjockare bläck kommer alltid sitta kvar.

Till trådskapare: bättre köra en cover-up/blast-over med en tatuerare som är en gedigen hantverkare med säregen stil, än att försöka behandla bort tjockare bläck som ändå aldrig försvinner oavsett hur många gånger det skjuts laser på.

Detta är enl. utsago från laseroperatören i YT-länken. Fast han säger det inte där i länken.
__________________
Senast redigerad av antichthon 2019-01-10 kl. 15:56.
Citera
2019-01-10, 18:11
  #6
Medlem
GeMigMers avatar
Ta bort hundra procent går icke, huden kommer se skadad ut som ett stort ärr och det är efter jätte många behandlingar som kostar skjortan. Kommer bara att bli gradvis blekare efter varje behandling men din hud kommer aldrig bli som innan tatueringen. Om tatueringen är större än en tio öring kommer det vara synligt. Om du ångrar motivet kan du alltid använda laser för att byta motiv.

Hur stor är tatueringen?
Citera
2019-01-10, 20:16
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeMigMer
Ta bort hundra procent går icke, huden kommer se skadad ut som ett stort ärr och det är efter jätte många behandlingar som kostar skjortan. Kommer bara att bli gradvis blekare efter varje behandling men din hud kommer aldrig bli som innan tatueringen. Om tatueringen är större än en tio öring kommer det vara synligt. Om du ångrar motivet kan du alltid använda laser för att byta motiv.

Hur stor är tatueringen?

Konstigt jag tog bort en av dom jag har i ansiktet och den är helt borta och det är ingen skillnad på huden samt inga ärr.

Och ja det gör helvetiskt jävla ont! Trots bedövnings salva så känns det som att tippen av ett glödande järn far över nyllet på en.
Citera
2019-01-11, 14:19
  #8
Medlem
Rikspsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeMigMer
Ta bort hundra procent går icke, huden kommer se skadad ut som ett stort ärr och det är efter jätte många behandlingar som kostar skjortan. Kommer bara att bli gradvis blekare efter varje behandling men din hud kommer aldrig bli som innan tatueringen. Om tatueringen är större än en tio öring kommer det vara synligt. Om du ångrar motivet kan du alltid använda laser för att byta motiv.

Hur stor är tatueringen?
Inte särskilt stor 7x5 cm typ
Citera
2019-01-11, 14:19
  #9
Medlem
Rikspsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silenthorror
Konstigt jag tog bort en av dom jag har i ansiktet och den är helt borta och det är ingen skillnad på huden samt inga ärr.

Och ja det gör helvetiskt jävla ont! Trots bedövnings salva så känns det som att tippen av ett glödande järn far över nyllet på en.
Lär ta en karta tram innan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback