Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-09, 18:10
  #1
Avstängd
Snigel222s avatar
Vilket blir det första landet att uppfinna odödlighet? Har USA satsat på detta med odödlighet, finns det några sätt att göra människan odödlig och leva ett oändligt liv?

Frågeställning:

Vilket blir det första land att uppfinna odödlighet?
Citera
2019-01-09, 18:13
  #2
Medlem
Enzymes avatar
Skulle inte förvåna mig om det blir i Asien. Kina antagligen. Sydkorea är väl duktiga på kloning och bioteknik?
Citera
2019-01-09, 18:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Skulle inte förvåna mig om det blir i Asien. Kina antagligen. Sydkorea är väl duktiga på kloning och bioteknik?
Tror mer på Nordkorea; Kim Jung-un kommer bli den förste odödlige härskaren
Citera
2019-01-09, 18:22
  #4
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snigel222
Vilket blir det första landet att uppfinna odödlighet? Har USA satsat på detta med odödlighet, finns det några sätt att göra människan odödlig och leva ett oändligt liv?
Nej. Det går inte att göra människor odödliga. Inga länder forskar om något som är omöjligt. Att förlänga livslängden är inte samma sak.
Citera
2019-01-09, 19:47
  #5
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snigel222
Vilket blir det första landet att uppfinna odödlighet? Har USA satsat på detta med odödlighet, finns det några sätt att göra människan odödlig och leva ett oändligt liv?

Frågeställning:

Vilket blir det första land att uppfinna odödlighet?

Odödlighet i den bemärkelsen att du i din nuvarande form inte kan dö av ålder? Tror inte att det är möjligt, så länge vi andas syre i alla fall.
Citera
2019-01-10, 00:14
  #6
Medlem
Jag tror inte den dagen kommer komma.
Även om det uppfanns skulle de som styr verkligen vilja att vi alla som föds lever för alltid?

Vi skulle inte få plats på jorden tillslut.
Citera
2019-01-11, 10:49
  #7
Avstängd
Snigel222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Jag tror inte den dagen kommer komma.

Varför inte? odödlighet är något människan borde kunna uppfinna, annars dör man med tiden och vad är poängen då med att leva om man ändå dör tillslut?
Citera
2019-01-11, 10:53
  #8
Medlem
SektenAnderssons avatar
I denna frågan är ju tiden vår fiende, så för att kunna göra människor odödliga måste man på något sätt kunna stoppa tiden. Men jag ser inte någon direkt vits med det, eftersom att Jesus ändå erbjuder evigt liv.
Citera
2019-01-11, 13:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Odödlighet i den bemärkelsen att du i din nuvarande form inte kan dö av ålder? Tror inte att det är möjligt, så länge vi andas syre i alla fall.

Det finns djur som andas syre och inte dör av ålder. Genförändring krävs men syret är inget hinder.
Citera
2019-01-11, 13:54
  #10
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytocinmyten
Det finns djur som andas syre och inte dör av ålder. Genförändring krävs men syret är inget hinder.

Vilka djur pratar du om? Har du några exempel?
Citera
2019-01-11, 13:56
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Vilka djur pratar du om? Har du några exempel?

Bland däggdjur har det upptäckts hos nakenråttor och en art av fladdermöss. Tidigare känt hos Hydra (ett litet vattendjur) och en sorts manet.
Citera
2019-01-11, 13:59
  #12
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytocinmyten
Bland däggdjur har det upptäckts hos nakenråttor och en art av fladdermöss. Tidigare känt hos Hydra (ett litet vattendjur) och en sorts manet.

Så vad dör de av istället för ålder? Blir de uppätna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback