Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-07, 21:11
  #1261
Medlem
DudeConfuseds avatar
Väldigt viktig information. Jag tog LSD, frimärke 320ųq (beställt från SK) första gången utan någon vetskap om något.
Dvs, ingen set & setting eller dylikt.
Ja, jag fick problem efteråt, psykiskt.
Nu har jag, efter några år, eventuellt tänkt att prova igen.

Denna gång med rätt set & setting.

Tack för denna nödvändiga informationen!
Citera
2019-01-11, 07:46
  #1262
Medlem
Är det någon av er som någon gång har upplevt en LSD-tripp där allting får ett sorts "flytande" utseende?
Alltså att det ser ut ungefär som om allting är under vatten, och att man själv känner sig på ett liknande sätt?
Jag har aldrig testat LSD förut, men jag har fått för mig att det här skulle kunna vara någonting som man kunde uppleva under en LSD-tripp, typ att om man exempelvis står och tittar på en skogsdunge en bit bort så skulle det se ut som om den gungade fram och tillbaka på ett hypnotiskt sätt och samtidigt skapade diskreta fantastiska mönster i starka färger som man sen stod och stirrade på och förundrades över.
Citera
2019-01-11, 09:09
  #1263
Medlem
Säker du inte har testa lsd Mikael? Väldigt bra beskrivning av det visuella jag får ute i skogen på sås.
Citera
2019-01-11, 09:20
  #1264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Escheren
Säker du inte har testa lsd Mikael? Väldigt bra beskrivning av det visuella jag får ute i skogen på sås.
Hah, jag har läst ganska mycket om LSD så jag har fått nån slags uppfattning om hur det brukar fungera.

Jag har förstått det som att LSD handlar väldigt mycket om ett slags "spirituellt uppvaknande", där man ser hela världen med nya ögon och ibland kan uppleva väldigt starka färger och vissa hintar av geometriska mönster, kombinerat med en känsla av eufori.
Det är någonting i den stilen, utifrån hur jag har förstått det hela.

Jag har också hört talas om folk som har upplevt "inre hallucinationer", där de ser spår av en helt annan omgivning som kan uppenbara sig samtidigt som de fortfarande ser den riktiga världen, nästan som en "glitch".

Det närmaste som jag har kommit någonting som påminner om min uppfattning av LSD är nog väldigt klara och detaljerade drömmar - de kan ibland ha den där känslan av "fantastiskt spirituellt uppvaknande" som jag inbillar mig att LSD ofta skapar, där precis allting känns nytt och spännande.
__________________
Senast redigerad av Mikael861 2019-01-11 kl. 09:29.
Citera
2019-01-11, 12:40
  #1265
Medlem
Nochillss avatar
Egodöd är ett spirituellt uppvaknade och ingenting som man ska vara rädd för att utmana.
Huvudsaken är att man vet sina psykiska begränsningar och inte tar en för hög dos.
Citera
2019-01-11, 15:12
  #1266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Egodöd är ett spirituellt uppvaknade och ingenting som man ska vara rädd för att utmana.
Huvudsaken är att man vet sina psykiska begränsningar och inte tar en för hög dos.
Upplevelsen att man totalt glömmer bort sin egen identitet låter både skrämmande och fascinerande på samma gång.
Citera
2019-01-11, 19:20
  #1267
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Upplevelsen att man totalt glömmer bort sin egen identitet låter både skrämmande och fascinerande på samma gång.


Ja, du lär märka det när du ser dig själv i spegeln under trippen och ditt undermedvetna talar direkt till dig.
Citera
2019-01-15, 20:20
  #1268
Medlem
tjackknugens avatar
Tog MDMA 2 dagar i rad förra veckan, lugnt å ta en lapp om 2veckor?

Tänkte även bjuda polaren på en tripp, vad är en bra dos för en som aldrig tagit LSD (Dock andra psykadeliska som proskalin, 4-ho-dpt etc)?
Citera
2019-01-17, 00:39
  #1269
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackknugen
Tog MDMA 2 dagar i rad förra veckan, lugnt å ta en lapp om 2veckor?

Tänkte även bjuda polaren på en tripp, vad är en bra dos för en som aldrig tagit LSD (Dock andra psykadeliska som proskalin, 4-ho-dpt etc)?


Det är absolut lugnt att ta en blotter på upp till 200 µg efter två veckor då din egna hjärna är hårt ansträngd efter den tidigare trippen. Jättesvårt att säga vad som är en bra dos på LSD då set & setting spelar in så mycket i psykets spelrum men runt 125 µg är en generell dos.
Citera
2019-01-18, 08:36
  #1270
Medlem
tjackknugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Det är absolut lugnt att ta en blotter på upp till 200 µg efter två veckor då din egna hjärna är hårt ansträngd efter den tidigare trippen. Jättesvårt att säga vad som är en bra dos på LSD då set & setting spelar in så mycket i psykets spelrum men runt 125 µg är en generell dos.
Känner mig återställd, intagit 5-htp, antioxidanter, vitaminer och grejer. Så kör på då!

Set&settings kommer vara hemma hos mig i lugn miljö och bara chilla, båda i bra mindset. LSD och dess analoger har jag intagit förr.

Har 120ug och 150ug lappar med 98+% renhet enligt vendorn, men vet ej om polaren ska få 120 eller 150(?) vill ju att han ska få en tripp han inte glömmer och där LSD:s effekter kommer fram och inte bara doppa tårna.
Citera
2019-01-18, 15:16
  #1271
Medlem
Hej! Jag och en kompis tänkte testa LSD ikväll för första gången

Bådas tidigare erfarenheter: Röker cannabis dagligen, tagit svamp ca 15ggr (1.0 - 4.5g), MDMA, Ecstacy

Har fått tag på 2st 200ug "Contact" från en välkänd säljare på en välkänd marknad. Och undrar över dosering? Jag är sugen på att ta en hel lapp (200ug), då jag känner att jag inte fått den visuella upplevelsen jag velat från svamp. Jag känner migsjälv som ganska stark i psyket och har upplevt Ego Death förut på 4.5g svamp. Visst, jag var lite mindfucked i någon vecka men inget som var för mycket. Mest intressant nu i efterhand trots obehagliga tidsloopar.

Min vän tänkte klippa bort 1/4 så han tar ca 150ug. Han är också ute efter härliga visuals men är lite mera orolig över att ta för mycket första gången. Dock har vi samma erfarenheter förutom Ego Death på svamp.

Hur tror ni angående cannabis till? Alltid när vi käkar svamp så brukar vi röka några spliffar då vi båda tycker att det är mera avslappnande, och kan ta ner eventuell nojja. Har dock läst att cannabis kan bli ganska intensivt till, men gäller det även om man röker dagligen?

Vad tror ni? 200ug till mig och 150ug till min vän som första tripp? Vad kan vi förvänta oss?
Citera
2019-01-22, 23:56
  #1272
Medlem
11hourss avatar
Tänkte ta LSD om några veckor, två polare ska vara nyktra och sitta med mig.
Kan det bli jobbigt att känna att man är den enda som är "påverkad"?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback