2019-01-11, 01:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Tänk att inget av det du skriver är relevant för domen i detta fallet.

Med din logik så kan inte domstolar döma fel utan allt är hugget i sten för tid och evighet men så funkar det inte nämligen. Om nya omständigheter framträder och det kan fastställas att JB inte är världens mest ärliga person så kan det aktuella målet komma i nytt läge. Är det ett problem för dig?

Citat:
Det finns vittnesmål från såväl GS som JB, styrkt av ljudinspelningen som alla ligger till grund för den fällande domen.

Jag tror att JB fullt medvetet tryckt på inspelning och krystat fram dessa nej bara för att ha bevis om hon löpte linan fullt ut och anmälde Glenn för våldtäkt.

Men själva anledningen då? Den stavas ekonomiska citament.

Citat:
Din så kallade ”magkänsla” eller andra sidoresonemang är helt irrelevanta.

Inte i vår debatt, här kan nya omständigheter och fakta debatteras och värderas helt fritt till skillnad från tingsrätten.

Citat:
Tyvärr för dig, men tur för rättssamhället.

Vi håller självklart tummarna för att rättssamhället får rätsida på det här fallet, i vart fall så fick man det för fyra år sen när JB åkte dit för två narkotikabrott. Hoppas verkligen att sanningen kommer fram om, i vart fall för fotbollsmästaren som faktiskt kan vara oskyldig till våldtäkt.
Citera
2019-01-11, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
Vi skall inte diskutera nånting du och jag. Vi har tydligen olika sätt att se på brevet ifråga och så kan det väl få vara då, inget fel med det. Och nej, jag har såklart aldrig tänkt tanken att anmäla sdr, att det var en kraftig överdift för att driva hem en poäng gick tydligen rätt över huvet, tråkigt men så kan det gå.
Det finns dom som har en mer nyanserad syn på saker och ting, dvs att man t ex får ta i beaktande att brevskrivaren inte verkar ha alla hästar hemma, att brevet inte innehåller några som helst hot utan är en vädjan och det faktum att det står var och en fritt att skicka ett brev till vem som helst så länge det inte innnehåller hotelser, hets mot folkgrupp eller en bomb.

Det som är intressant är om det rent juridiskt skulle kunna gå att anmäla honom eller inte och det är intressantare att diskutera, inte din naiva uppfattning om moral och folkvett.

Komiskt att det blir lite självmål när du på allvar tror att jag missade ditt försök att driva fram en poäng. Men vissa måste läsa två gånger för att förstå, och så kan det väl få vara då, inget fel med det.... ( frågan är om poletten trillat ner än )

Du framstår som väldigt naiv om du så lätt avfärdar en brevskrivare med så NÄRA koppling till förövaren. Du säger att du är intresserad av den juridiska aspekten i tråden. Tråkigt att du verkar ha så svårt att ta till dig den när du får den serverad. Istället tycks det vara mer intressant att dela ut +1 poäng till de i tråden som lägger den moraliska kompassen för hur de vill begränsa bo rätt att uttrycka sig.

Om du kan hålla ditt löfte i första meningen så får du +2 poäng av mig.
Citera
2019-01-11, 01:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Det framgår väl ganska tydligt att JB ansåg brevet vara en ovälkommen handling.

Tacka fan för det eftersom det finns människor som ifrågasätter henne. Vad tror hon att hon är egentligen denna lilla kocka? Brevet är djupt behövligt eftersom de sanna omständigheterna ej verkar ha trätt fram kring det aktuella fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Det räcker för att ta upp begreppet trakasserier. Det spelar ingen roll hur du eller jag skulle reagera i samma situation.

En uppmaning att göra rätt kan aldrig betecknas som trakasserier, de som hävdar detta behöver troligtvis undersökas på en psykiatrisk klinik.
Citera
2019-01-11, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag tror att det är rätt viktigt att nytillkomna läsare får hela bilden klar för sig och inte bara den slätstrukna strömlinjeformade tillrättalagda bild som förmedlas via media och vissa skribenter här i tråden.

I ett mål som detta där två personers trovärdighet ställs mot varandra och då talar vi alltså om fotbollsmästaren Glenn och den tidigare för narkotikabrott dömda JB så är det ingalunda en orimlig tanke att Glenn besitter en högre grad tillförlitlighet jämfört med JB eftersom hennes agerande före, under och efter den påstådda våldtäkten innehåller en rad motsägelsefulla saker.

Jag vill med detta inte hävda att Glenn måste vara snövit men han är då i vart fall ej tidigare dömd för något brott till skillnad från JB och det är den stora skillnaden mellan fallets två huvudpersoner.

Om du har något problem med yttrandefrihet så befinner du dig kanske på fel forum?
Men det förändrar fortfarande inte faktum att hon upprepade gånger sade nej vlker inspelningen visar. hennes eventuella historia är irrelevant
Citera
2019-01-11, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
nej inte när videon ger så klara besked om att hon sa nej. Är du Glenn, en kompis eller bara patetisk?

Bara patetisk. Upprepar samma försvar för våldtäktsmannen och luftar sitt kvinnohat i inlägg efter inlägg, men får bra med mothugg, vilket förmodligen är syftet. Har svårt att föreställa mig att någon kan vara så tragisk på riktigt, så jag antar han trollar.
Citera
2019-01-11, 02:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Men det förändrar fortfarande inte faktum att hon upprepade gånger sade nej vlker inspelningen visar. hennes eventuella historia är irrelevant

Jag tror som jag påpekade tidigare att inspelningen är riggad och det faktum att hon sade nej upprepade gånger är fråga om ren teater.

Hennes plötsliga googlande efter skadestånd indikerar dessutom att det fanns ekonomisk vinning i sikte och det är i ljuset av detta man ska se hennes tidigare snedsteg i nytt ljus.

Jag tror att vi har att göra med en väldigt förslagen och beräknande kvinna. Hennes ekonomiska situation såg väl dessutom allt annat än ljus ut i oktober förra året?
Citera
2019-01-11, 02:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Är man inte svagsint själv märker man att brevet är skrivet av en svagsint person och har man då någon moralisk höjd som människa kan man visa lite överseende och inte hänga ut han till åtlöje eller något värre. Utöver det tillhör det allmänt hyfs att inte publicera något någon skrivit privat menat. Det kan till och med vara olagligt.

Och det är i detta sammanhang vi ska se JB:s tidigare respektlösa förhållningssätt till Svea rikes lagar eftersom hon bröt mot lagen för fyra år sen och blev dömd för ett par narkotikarelaterade brott. Hon verkar inte direkt ha kommit på rätt köl nu heller eftersom hon publicerar ett privat brev på instagram och det kan som du påpekar till och med vara olagligt.

Nåt känns väldigt fel med denna kvinna och i en krass jämförelse med den ostraffade fotbollsmästaren Glenn så förbleknar hennes trovärdighet som målsägande något rent förskräckligt.

Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
http://www.legalahandboken.se/fragor/upphovsratt/anvand_text/text1b.html

Tack för det!
Citera
2019-01-11, 03:33
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Jag tror som jag påpekade tidigare att inspelningen är riggad och det faktum att hon sade nej upprepade gånger är fråga om ren teater.
Du har många gånger i tråden uppmanats berätta om den så kallade "sexfällan" om hur det hela gick till. Kan du berätta från början till slut hur den planerades och genomfördes?

- När bestämde sig MÄ för att lura in Glenn i denna sexfälla i syfte att få ett fett skadestånd?

- Hur lyckades hon locka in Glenn i sovrummet och börja tafsa på henne? Båda har uppgett att hon låg och sov. Magi kanske?
Citera
2019-01-11, 07:06
Medlem
Citat:
Och det är i detta sammanhang vi ska se JB:s tidigare respektlösa förhållningssätt till Svea rikes lagar eftersom hon bröt mot lagen för fyra år sen och blev dömd för ett par narkotikarelaterade brott. Hon verkar inte direkt ha kommit på rätt köl nu heller eftersom hon publicerar ett privat brev på instagram och det kan som du påpekar till och med vara olagligt.

Nåt känns väldigt fel med denna kvinna och i en krass jämförelse med den ostraffade fotbollsmästaren Glenn så förbleknar hennes trovärdighet som målsägande något rent förskräckligt.

Du upprepar hela tiden den uppblåsta kontrasten mellan "fotbollsmästaren" G och "narkotikabrottslingen"J. Är personer som spelat halvhyfsad fotboll för 30 år sedan moraliskt högtstående individer, individer som står över alla andra i samhället? Är det ett argument för att han är oskyldig, trots att han själv med en närmast naiv ärlighet beskrivit samma händelseförlopp som BO? Eller ger fotbollsspelande speciella rättigheter gentemot andra, speciellt kvinnor? Bryter fotbollsspelare aldrig mot lagen - eller har de speciella lagar?
Citera
2019-01-11, 07:43
Medlem
Ytterligare fråga:Är det möjligt att "lura" en man (fotbollsmästare) till sexuella handlingar (som utan tvivel förekommit här)? När hustru och styvson ligger och sover i samma lilla lägenhet? Kan inte män säga "nej"?
Citera
2019-01-11, 08:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Ytterligare fråga:Är det möjligt att "lura" en man (fotbollsmästare) till sexuella handlingar (som utan tvivel förekommit här)? När hustru och styvson ligger och sover i samma lilla lägenhet? Kan inte män säga "nej"?

Det finns inget värde i att fortsätta diskutera detta faller med "Lawnmoverman2011".
Endera så driver han med tråden eller så är bara extremt ointelligent.

Men som jag skrev tidigare, han har gett Papegojan ett mänskligt ansikte, aldrig förr har jag sett någon upprepa exakt samma ord så många gånger.
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-01-11 kl. 08:36.
Citera
2019-01-11, 12:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Du upprepar hela tiden den uppblåsta kontrasten mellan "fotbollsmästaren" G och "narkotikabrottslingen"J.

Det handlar om trovärdighet, fotbollsmästaren var tidigare ostraffad när han hamnade i denna soppa, kvinnan däremot var tidigare dömd för två narkotikabrott och hennes agerande med olika lögner och ett mutförsök när hon åkte fast första gången är anmärkningsvärt.

Det finns helt uppenbart en stor kontrast mellan dramats två huvudpersoner.

Är det ett problem för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in