• 51 802 online
  • 1 213 842 medlemmar
  • 62 620 735 inlägg
  • 2
  • 3
2019-01-09, 11:47
Medlem
https://naturalhemplife.se/ar-cbd-olja-lagligt/

Företaget säljer CBD produkter. Lite dyrare än andra företag men ingen tull. Frågade via live chatten om en rabattkod och fick 15% rabatt direkt.
Citera
2019-01-10, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerrorLaxen
https://naturalhemplife.se/ar-cbd-olja-lagligt/

Företaget säljer CBD produkter. Lite dyrare än andra företag men ingen tull. Frågade via live chatten om en rabattkod och fick 15% rabatt direkt.

Så kallad industrihampa som de använder skulle jag personligen inte välja. Vet att folk rekommenderar CBD ojlor som inte är industrihampa baserade, dessa är inte fullvärdiga. När någon på nätet upprepat gör reklam för ett visst märke börjar jag misstänka att man jobbar på företaget...

En CBD olja som jag hört är bra är Charlottes Web och den ska finnas att köpa i Sverige, gjord av hela cannabisplantan tror jag den är.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-01-10 kl. 01:49.
Citera
2019-01-10, 02:59
Medlem
Jag har testat en mängd oljor. Nordicmedcan, alchemic extracts och Hemp Life är överlägsna. Nordicmedcan säljer numera bara hampa och alchemic extracts har goda hantverksgjorda oljor, dock litet utbud. Jag har använt cbd olja i 3 år snart och det märks att du inte har en aning om vad du pratar om. Industrihampa och cannabis är samma sak, fastän industrihampa är vissa eu godkända sorter som innehåller mindre än 0.2% THC.

All form av cannabis och hampa innehåller exakt samma aktiva ämnen, cannabinoider. Skillnaden ligger i hur mycket av varje cannabinoid. De flesta cbd företag vågar jag påstå har Fullspektrum produkter som innehåller hampan alla ämnen.
Senast redigerad av TerrorLaxen 2019-01-10 kl. 03:06.
Citera
2019-01-10, 04:34
Medlem
DudeConfuseds avatar
Jag skulle också vilja veta svart på vitt om det är lagligt att t.ex röka CBD E Juice med 0.2% THC.

Det skulle ju va tråkigt att bli av med körkortet en gång till :/

Är det lagligt så ska jag definitivt testa det. Absolut
Senast redigerad av DudeConfused 2019-01-10 kl. 04:35. Anledning: Fel skrivet
Citera
2019-01-11, 00:07
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Det är 100% lagligt. Det är regler från EU. Så länge Sverige är med där är det lagligt här med produkter som innehåller högst 0,2% THC.

MEN det finns en stigmatisering i Sverige och okunskap som gör att det ändå kan ställa till problem. Bönderna kan inte visa upp exakt vad som är i produkterna osv.

Sen är CBD lite av ett ord som är inne nu. Finns många andra cannabionider som tyvärr inte svenska bönder lägger fokus på för CBD är det som många vet och det man tjänar pengar på. Det som behövs är labbtestade grejer. Polisen har ju plockat bönders produkter som sen labbtestats och de flesta har fått tillbaka sina produkter. Drabbar dock kunden som då kan hamna i trubbel också. Labbtestade grejer från Sverige finns bara info om för rättsväsendet när det kommer upp såna fall. För att få produkter som 100% håller en borta från problem med polis osv. så får man köpa från utlandet från företag som har godkänt från FDA som står över LMV.

Dessutom ger all form av hampa positiva resultat på urintest om man tagit riktiga grejer och i en sån mängd att metaboliterna inte försvunnit. Därför man ska be om blodtest ifall polisen frågar för då kan man mäta om det är laglig mängd THC eller inte.

Jag jobbar med det här. Orkar inte skriva mer nu men kan svara på frågor.
Citera
2019-01-11, 00:14
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Så kallad industrihampa som de använder skulle jag personligen inte välja. Vet att folk rekommenderar CBD ojlor som inte är industrihampa baserade, dessa är inte fullvärdiga. När någon på nätet upprepat gör reklam för ett visst märke börjar jag misstänka att man jobbar på företaget...

En CBD olja som jag hört är bra är Charlottes Web och den ska finnas att köpa i Sverige, gjord av hela cannabisplantan tror jag den är.
Stämmer inte. Industrihampa är det som man oftast gör av för att bli av med den stora mängden THC. Det andra kallas (helt felaktigt men det är en lång story) för marijuanaplanta och den innehåller stora mängder THC och får inte odlas i Sverige.

Charlotte's web är bra då den innehåller just mer än bara CBD plus några få andra Cannabionider som de flesta andra har. Charlottes web innehåller mer än många andra märken. De bästa produkterna är de som innehåller ALLA cannabionider (tyvärr förutom THC då den är olaglig) och det måste köpas från utlandet.
Citera
  • 2
  • 3